Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

    Btw hade HA baltiko inkasso

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • September 2007
      • 890

      Ursprungligen postat av Lutt
      Händer så sällan att ja spelar irl men det händer det med

      Vadå roligare, det är alltid någon dyngrak nisse från ryssland eller tyskland som är med på internet och alla vet ju att de smartaste idéerna kommer vid över 1 promille
      Jag spelar ingenting i form av lotto, tips, V75, Triss osv.

      Men jag har en liten speldjävul bakom örat när det gäller Black Jack och Poker.

      Men för att inte föda denna lilla djävul så spelar jag aldrig med pengar på nätet och när jag spelar IRL så spelar jag aldrig för mer pengar än jag stoppade i plånboken när jag gick hemifrån i nyktert tillstånd!

      Men jag har väldigt roligt när jag spelar för mina tilldelade slantar och det händer faktiskt till och från att jag kommer hem med mer pengar än jag hade när jag gick hemifrån, trots omkostnader i form av dricka och taxi
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        Ursprungligen postat av Olorin
        Ja och så kan vi spela skicklighetsspelen Yatzee, blindbock och tippa lotto. Blä, skojja pappegojja. Poker är första inkörsporten mot skulder, indrivning och nedgrävd i skogen av Hells Angels inkasso. Skiten bör bekämpas!
        Antigen har du egna dåliga erfarenheter eller också vet du inte vad du pratar om.

        Faktum är nog att betydligt fler ruinerar sig på spel från Svenka Spel än på hederlig gammall poker.
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

          [QUOTE=c90368;756666]

          Poker är inget turspel!

          QUOTE]

          Hej! Vad säger du egentligen? Ska jag ha en extra lek i rockärmen för att få det någon vart och då kan jag lova dig att det inte är turspel, eller?
          Hälsn Nils

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • October 2005
            • 1919

            Ursprungligen postat av c90368
            Jag spelar ingenting i form av lotto, tips, V75, Triss osv.

            Men jag har en liten speldjävul bakom örat när det gäller Black Jack och Poker.

            Men för att inte föda denna lilla djävul så spelar jag aldrig med pengar på nätet och när jag spelar IRL så spelar jag aldrig för mer pengar än jag stoppade i plånboken när jag gick hemifrån i nyktert tillstånd!

            Men jag har väldigt roligt när jag spelar för mina tilldelade slantar och det händer faktiskt till och från att jag kommer hem med mer pengar än jag hade när jag gick hemifrån, trots omkostnader i form av dricka och taxi
            Black Jack vågar ja mig inte på över internet....det är en sysselsättning man har på krogen ju

            Sen finns det ett gammalt uttryck:
            Dansgolvet är till för dom som inte har råd att dricka i baren

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              [QUOTE=nils42;756703]
              Ursprungligen postat av c90368

              Poker är inget turspel!

              QUOTE]

              Hej! Vad säger du egentligen? Ska jag ha en extra lek i rockärmen för att få det någon vart och då kan jag lova dig att det inte är turspel, eller?
              Hälsn Nils
              Känner likadant , det är inte roligt att alltid vara tvåa

              det är inte lätt att tjata på minsta barnet hur olämpligt det är med poker på nätet då han har 10000kr på kontot och får nya tskirt varje vecka
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

                Ursprungligen postat av Lutt

                Sen finns det ett gammalt uttryck:
                Dansgolvet är till för dom som inte har råd att dricka i baren
                Eller inte vågar spela Black Jack

                Nu ska jag ner i akvarierummet och mata fiskar och ta en pilsner
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  [quote=cf.akvarielagret;756706]
                  Ursprungligen postat av nils42

                  Känner likadant , det är inte roligt att alltid vara tvåa

                  det är inte lätt att tjata på minsta barnet hur olämpligt det är med poker på nätet då han har 10000kr på kontot och får nya tskirt varje vecka
                  Har man tid att spela seriöst i nyktert tillstånd då det är natt i USA så kan man nog i princip leva på det.

                  Spelar man när man känner för det, efter någon öl en fredag eller lördag så är man looooser!

                  Har faktiskt funderat på att spela seriöst, men kommit fram till att fru och arbete inte fungerar på samma gång och jag valde då att inte spela överhuvudtaget på nätet!

                  NU ska jag gå och mata fiskar mm.
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Antigen har du egna dåliga erfarenheter eller också vet du inte vad du pratar om.

                    Faktum är nog att betydligt fler ruinerar sig på spel från Svenka Spel än på hederlig gammall poker.
                    Inte egna, men bekantas erfarenheter. Dessutom finns det nätverk och organisationer som jobbar med spelberoende och skuldsanering som har en hel del på fötterna. Det är skit som spelas på skumma ställen, vad ni gör hemma i ert kök kan kvitta, men det leder till elände.
                    Senast redigerad av Olorin; 06 December 2008, 21:09.
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      Ursprungligen postat av Olorin
                      Inte egna, men bekantas erfarenheter. Dessutom finns det nätverk och organisationer som jobbar med spelberoende och skuldsanering som har en hel del på fötterna. Det är skit som spelas på skumma ställen, vad ni gör hemma i ert kök kan kvitta, men det leder till elände.
                      Är det skit om man går plus eller hur menar du

                      Känns mer som du är avundsjuk

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

                        Ursprungligen postat av Lutt
                        Är det skit om man går plus eller hur menar du

                        Känns mer som du är avundsjuk
                        Hej!
                        Det finns ju också personer, som har vunnit oanständigt mycket pengar på spel och det känns ju gott. Ska vi ordna en offentlig avrättning av dessa?
                        Hälsn Nils

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • September 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av Olorin
                          Inte egna, men bekantas erfarenheter. Dessutom finns det nätverk och organisationer som jobbar med spelberoende och skuldsanering som har en hel del på fötterna. Det är skit som spelas på skumma ställen, vad ni gör hemma i ert kök kan kvitta, men det leder till elände.
                          Sprit, kvinnor och spel, kan man inte hantera det så leder det till elände

                          Men för oss som kan hantera det så är de förbaskat trevligt och vi vill inte vara utan det bara för att några n00bar inte kan inse sina egna begränsningar
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Lutt
                            Användare
                            • October 2005
                            • 1919

                            Ursprungligen postat av nils42
                            Hej!
                            Det finns ju också personer, som har vunnit oanständigt mycket pengar på spel och det känns ju gott. Ska vi ordna en offentlig avrättning av dessa?
                            Hälsn Nils
                            Avrättningar? Ja det är ju Lördag hehe...men du snackar med fel snubbe, jag är inte emot spel. Skall vi förbjuda mat för att vissa har anlag att bli extremt feta också

                            c90368 sa några kloka ord.

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • January 2003
                              • 931

                              Ursprungligen postat av Lutt
                              Avrättningar? Ja det är ju Lördag hehe...men du snackar med fel snubbe, jag är inte emot spel. Skall vi förbjuda mat för att vissa har anlag att bli extremt feta också

                              c90368 sa några kloka ord.
                              Hej!
                              Visst, somliga väger lite väl mycket. Kan vi ciklidister göra något åt detta? Nej, det tror jag inte på. Lite militär tvångsexercis kanske? Hinderbanan några varv varje dag? Ja, jag vet inte, men goda råd kan man aldrig få för många av.
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              • c90368
                                Användare
                                • September 2007
                                • 890

                                Frågan är om inte denna tråd borde döpas om till "Lätta och Ytliga Dagis disskusioner"

                                Eftersom aktiviteten avtar ungefär när dagisbarnen går hem
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...