Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • September 2007
    • 890

    Ursprungligen postat av joe
    Nu är det så smått dags att börja vakna...

    Får se om det blir nåt liv i tråden denna helg?
    Om två timmar ska jag äta årets första julbord

    Klockan åtta i morgon bitti ska jag köra bil

    Det får bli ett julbord utan tillbehör

    Så jag säger God Natt redan nu!
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • joe
      Användare
      • June 2006
      • 1451

      Ursprungligen postat av c90368
      Om två timmar ska jag äta årets första julbord

      Klockan åtta i morgon bitti ska jag köra bil

      Det får bli ett julbord utan tillbehör

      Så jag säger God Natt redan nu!
      OK - godnatt då - men jag tror inte riktigt på dig - att du inte skulle kika in i forumet lite senare alltså. Ha det trevligt - och drick inte för mycket julmust för då orkar du inget julbord!
      MVH - joe

      Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

      Kommentar

      • joe
        Användare
        • June 2006
        • 1451

        Nån som är här och kikar? Eller är det för tidigt på kvällen/natten?

        Kan vi inte diskutera finanskris? Var är alla rikingar som gjort sig en rejäl hacka på alla företags aktieutdelningare nu när det börjar brännas? Borde det inte vara rimligt att de (och inte vi som påstås ha levt över våra tillgångar!?) betalade tillbaka lite när företagen är i gungning...istället för att skicka ut en massa folk i arbetslöshet? En stilla undran bara - för pengar finns ju, de är bara en smula ojämt fördelade!
        MVH - joe

        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • May 2005
          • 1554

          Ursprungligen postat av joe
          Nån som är här och kikar? Eller är det för tidigt på kvällen/natten?

          Kan vi inte diskutera finanskris? Var är alla rikingar som gjort sig en rejäl hacka på alla företags aktieutdelningare nu när det börjar brännas? Borde det inte vara rimligt att de (och inte vi som påstås ha levt över våra tillgångar!?) betalade tillbaka lite när företagen är i gungning...istället för att skicka ut en massa folk i arbetslöshet? En stilla undran bara - för pengar finns ju, de är bara en smula ojämt fördelade!
          Det är väl hela poängen med att roffa åt sig att man ska sitta och njuta av andras elände och veta att man har sitt på det torra? Nä, men allvarligt så är det ju just aktieklipparna som förlorat mest. Vad hette han gubben som ägde en massa hus och grejjer och sänkte hela Carnegie med sina skulder?

          Så rikingarna har förlorat mest(fast många har ändå för jävla mycket kvar).
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • June 2006
            • 1451

            Ursprungligen postat av Olorin
            Det är väl hela poängen med att roffa åt sig att man ska sitta och njuta av andras elände och veta att man har sitt på det torra? Nä, men allvarligt så är det ju just aktieklipparna som förlorat mest. Vad hette han gubben som ägde en massa hus och grejjer och sänkte hela Carnegie med sina skulder?

            Så rikingarna har förlorat mest(fast många har ändå för jävla mycket kvar).
            Verkar inte som om vi är så osams - jag bara frågar mig - vadå förlorat mest? Av vems och vilka tilllgångar? Det är nåt lurt i detta att inte göra ett hederligt arbete och ändå få! en massa stålar. Nånstans finns ju pengarna eller hur?

            Bankerna får nog ta på sig en stor del av skulden - vilket de inte verkar så villiga att göra - men de är verkligen några som lovar guld och gröna skogar utan att ha täckning för det (utom möjligen i kundernas pengar!). Jag har själv erfarenhet av detta då vi sneglat på hus och kollat med baknen vad vi ev. skulle kunna få låna - ni anar inte...tur man inte följde deras s.k råd!
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • May 2005
              • 1554

              Ursprungligen postat av joe
              Verkar inte som om vi är så osams - jag bara frågar mig - vadå förlorat mest? Av vems och vilka tilllgångar? Det är nåt lurt i detta att inte göra ett hederligt arbete och ändå få! en massa stålar. Nånstans finns ju pengarna eller hur?

              Bankerna får nog ta på sig en stor del av skulden - vilket de inte verkar så villiga att göra - men de är verkligen några som lovar guld och gröna skogar utan att ha täckning för det (utom möjligen i kundernas pengar!). Jag har själv erfarenhet av detta då vi sneglat på hus och kollat med baknen vad vi ev. skulle kunna få låna - ni anar inte...tur man inte följde deras s.k råd!
              Banker är ju bara upphottade ockrare. Snart är det bara en digital tjänst som vi betalar en rejäl uppskörtning för. Vi lånade heller inte särskilt mycket när vi köpte hus frugan och jag. Det hade varit helt galet att låna så mycket som vi hade fått om vi velat.

              Fast mer är banker och aktier retar jag mig på den senaste Poker-trenden. Hur fasen kan man kalla ett turspel om pengar för sport?
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                Ursprungligen postat av Olorin
                Banker är ju bara upphottade ockrare. Snart är det bara en digital tjänst som vi betalar en rejäl uppskörtning för. Vi lånade heller inte särskilt mycket när vi köpte hus frugan och jag. Det hade varit helt galet att låna så mycket som vi hade fått om vi velat.

                Fast mer är banker och aktier retar jag mig på den senaste Poker-trenden. Hur fasen kan man kalla ett turspel om pengar för sport?
                Ja du, det kan man undra...den ultimata sporten för mig är 5 mil på skidor. Efter tre mil är alla så trötta att de vill lägga sig ner och dö...OCH då kör de två mil till. Det är sport det!!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

                  Ursprungligen postat av Olorin
                  retar jag mig på den senaste Poker-trenden. Hur fasen kan man kalla ett turspel om pengar för sport?

                  nja turspel, vete fan men sport är det ju inte heller.....
                  du kan dra hur många bra kort som hellst men utan att vara bra på att spela dem vinner du inget ändå....i längden
                  Mvh
                  Peter

                  don´t drink water-fish ..... in it!

                  Kommentar

                  • Sacrium
                    Användare
                    • November 2005
                    • 353

                    Det stora problemet har ju varit att det har lönat sig att spekulera bort andras pengar på grund av bonussystemen. Man får en jättebonus när man lyckas göra klipp, och gör man ett dåligt jobb så har man lik förbannat en fallskärm och garanterad pension att plocka ut, så varför skulle bankerna inte spekulera?

                    Det mest skrämmande är att det är vi kunder som har makten ändå. Bankerna har visserligen trumf på hand med att man lånar ut pengar, men tillräckligt mycket folk som vänder en bank ryggen så är det ju konsumenten som påverkar situationen.

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3217

                      Ursprungligen postat av Sacrium
                      Det stora problemet har ju varit att det har lönat sig att spekulera bort andras pengar på grund av bonussystemen. Man får en jättebonus när man lyckas göra klipp, och gör man ett dåligt jobb så har man lik förbannat en fallskärm och garanterad pension att plocka ut, så varför skulle bankerna inte spekulera?

                      Det mest skrämmande är att det är vi kunder som har makten ändå. Bankerna har visserligen trumf på hand med att man lånar ut pengar, men tillräckligt mycket folk som vänder en bank ryggen så är det ju konsumenten som påverkar situationen.
                      Bra skrivit sacrium, ju större dom är ju fortare faller dom.
                      Nu kan jag säga att vi som har rörliga lån, vi har verkligen guldläge att pressa bankerna till att få bättre ränta.
                      För att om vi inte gör det får vi betala för dom misstagen bankerna har gjort, och det vill vi inte, eller.Janne

                      Kommentar

                      • Sacrium
                        Användare
                        • November 2005
                        • 353

                        Helt klart. Tycker för en gångs skull att vi vaknat till liv i det här landet. Både fra-lagen och ipred lagen utgår jag från att politikerna väntat sig att klappa igenom utan problem. Istället blev en folkstorm utan dess like.
                        Samma med postens vd som skulle ha en horribel summa pengar som han nu fick avstå från.

                        Samma gäller bankerna. Så länge man tiger så samtycker man. Ställ till lite liv och ställ lite krav istället. Det kommer garanterat att löna sig. Allt beror på tillgång och efterfrågan, och om vi nu väljer att inte gilla läget vi har så får bankerna agera annorlunda. De fick idag ett guldläge att sänka räntan då riksbanken sänkte med otroliga 1.75% om jag inte minns fel. Om dom nu gör misstaget att inte följa den så tror jag folk tröttnar på svineriet.

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          Användare
                          • April 2002
                          • 2294

                          Säg någon från höger till vänster som tackat nej till ett bonusklipp eller avtackat sig sin pension efter 6 år i riksdagen.
                          Detta även om man fått nytt jobb o ny inkomst.
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Sacrium
                            Användare
                            • November 2005
                            • 353

                            Vet bara en. Gustav Fridolin från miljöpartiet. Hans första motion som lämnades in gick ut på att sänka riksdagspolitikernas lön.
                            Detta gick naturligtvis inte igenom

                            Han lovade också att bara sitta en period för att inte bli en av dom där som bara sitter av bekvämlighetsskäl. Han avgick också mycket riktigt efter en mandatperiod. Mer sånt skulle behövas i politikerna.

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

                              Jag tror faktiskt att vi skulle behöva fler politiker. Även om demokratin är den bästa av alla dåliga styrelseskick, så är det svårt att få in folk i politiken. Det är däremot inte svårt att hitta folk som gnäller på politiker. Vill gnällspikarna göra något åt det och engagera sig politiskt? Nope.

                              Fast det värsta är att jag är helt övertygad om att politiker är ungefär som folk är mest - det som styr vår uppfattning om politiker är media. Är det något vi borde utveckla mer så är det mediaföraktet, det är DÄR dyngan kommer ifrån, inte från politikerna. Häng med i en proffspolitikers arbetsdag någon gång, och jag garanterar att ni är slut på två timmar. De gör ett hästjobb.

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              • Olorin
                                Användare
                                • May 2005
                                • 1554

                                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                                Jag tror faktiskt att vi skulle behöva fler politiker. Även om demokratin är den bästa av alla dåliga styrelseskick, så är det svårt att få in folk i politiken. Det är däremot inte svårt att hitta folk som gnäller på politiker. Vill gnällspikarna göra något åt det och engagera sig politiskt? Nope.

                                Fast det värsta är att jag är helt övertygad om att politiker är ungefär som folk är mest - det som styr vår uppfattning om politiker är media. Är det något vi borde utveckla mer så är det mediaföraktet, det är DÄR dyngan kommer ifrån, inte från politikerna. Häng med i en proffspolitikers arbetsdag någon gång, och jag garanterar att ni är slut på två timmar. De gör ett hästjobb.

                                Hilsen,

                                P
                                Det där var positivt bullshit. Jag har hängt med fackpampar och proffspolitiker dagarna i ända och släpat på både videokamera och mixerbord under tiden. Det enda jag blev trött på var att se att inget hände förutom "Hej, hej en jäkla massa hej..."

                                Vill gnällspikarna komma in till köttgrytorna? Jodå, det finns många påläggskalvar i partier och ungdomsorganisationer som inte får komma till. De har inte kontakter och vassa armbågar för att nå fram helt enkelt. Politik är de elaka och arbetsskyggas(med det menar jag fysiskt arbete) värld.

                                I media är inte så mycket vilja bakom vad man gör utan mest stress är min uppfattning. Det finns fler och fler media som ska fyllas med innehåll och färre och färre journalister, klart fan innehållet blir sämre och sämre och saxat rakt ut från pressmeddelande och bloggar.
                                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...