Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Det låter helt otroligt, det håller jag med om. Om nu staket är det man normalt menar med staket är det än märkligare. Jag har haft hund i alla år, men detta är ju helt enormt.
    Hälsn Nils
    Staket? Tja, en omålad halvmeter hög historia med ganska många hål i, det var väl mest som en linje i sanden för den bjässehunden som inte hade några problem att ta sig över och i tre raska språng hugga en 16åring i axeln(ja det hände alltså inte igår som ni förstår). Farsan och hans kompis som gick bakom såg den komma i full galopp mellan dem. Jag såg den aldrig förrän den hade vänt om sprungit iväg ett par meter och sprang runt och skällde inne på tomten. Pappas kompis som har jakthundar var lika förbluffad som ni, själv är jag inte längre förvånad alls.

    Dödstricket är?
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Per B
      Användare
      • September 2005
      • 1250

      Ursprungligen postat av Olorin
      Staket? Tja, en omålad halvmeter hög historia med ganska många hål i, det var väl mest som en linje i sanden för den bjässehunden som inte hade några problem att ta sig över och i tre raska språng hugga en 16åring i axeln(ja det hände alltså inte igår som ni förstår). Farsan och hans kompis som gick bakom såg den komma i full galopp mellan dem. Jag såg den aldrig förrän den hade vänt om sprungit iväg ett par meter och sprang runt och skällde inne på tomten. Pappas kompis som har jakthundar var lika förbluffad som ni, själv är jag inte längre förvånad alls.

      Dödstricket är?
      En knuten näve med full kraft rakt in i svalget precis i det ögonblicket den hugger (en motorsåg går också bra men då får man be husse eller matte att koppla den först).
      mvh Per

      Tanganyika och Västafrika i burkarna

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • December 2004
        • 4744

        Sitter just nu o lyssnar på den bästa låten genom tiderna

        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          Ursprungligen postat av Olorin
          Dödstricket är?
          Du klipper hunden i strupen. Slå satans hårt, så går den sönder. Hunden är rökt. Får man fatt i huvudet med båda händerna räcker det ofta med en knyck - nacken ryker. Har du tillhygge så är det alltid nacken du ska sträva efter - ett slag i nacken dödar det mesta. Sluggos med kamphund, om den attackerar, hade jag testat få händerna runt strupen på möget, sedan rakt ner i marken och ett knä i bröstkorgen. Finito, misstänker jag. Går en kamphund till attack så blir man biten ändå, så vissa blessyrer får man nog räkna med. Hade en hund med ägare attackerat mig, och ägaren inte har kontroll... så hade jag nog i vilket fall blivit helt rosenrasande. Tror starkt att hunden är väck då, och ägaren får vara glad om han står upp efteråt. Jag är ingen rolig kille när jag är arg.

          Tränade hundar kan man "kasta", om man har bra på sig på underarmen. De hugger mot armen, oftast i fart - lutar man sig då lite bakåt och slänger upp armen i hugget/hoppet så seglar vovven snyggt ett bra antal meter bakåt. Det tricket har jag dock inte testat själv, bara sett.

          Waa... nu är jag i allafall hemma, lite fullare, mycket snyggare och en bra bit elakare än vanligt. Fast lycklig, liksom.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • PatrikMalmo
            Användare
            • May 2005
            • 4642

            Ursprungligen postat av LN
            Sitter just nu o lyssnar på den bästa låten genom tiderna

            http://www.youtube.com/watch?v=QQHrspjw4aA
            Nah, visst är låten bra, men inte bäst. Vad som helst med ACDC är ju bättre... *flinar* Däremot har tösen som sjunger en av de grannaste munnarna i världshistorien. Nam nam...
            Ingen fisk har läst böckerna.

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              Hur man dräper en hund känns som mycket tråkiga inlägg
              har ni inge skoj att komma med
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                Nah, visst är låten bra, men inte bäst. Vad som helst med ACDC är ju bättre... *flinar* Däremot har tösen som sjunger en av de grannaste munnarna i världshistorien. Nam nam...
                Möjligt vis Metallica men inte växelströmlikström
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • January 2003
                  • 931

                  Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  Hur man dräper en hund känns som mycket tråkiga inlägg
                  har ni inge skoj att komma med
                  Hej!
                  Vad sägs om historien där Kålle och Ada gick över Älvsborgsbron och Ada blev kissnödig och ...men asch det är en gammal historia och fortsättningen vet du nog.
                  Hälsn Nils

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                    Du klipper hunden i strupen. Slå satans hårt, så går den sönder. Hunden är rökt. Får man fatt i huvudet med båda händerna räcker det ofta med en knyck - nacken ryker. Har du tillhygge så är det alltid nacken du ska sträva efter - ett slag i nacken dödar det mesta. Sluggos med kamphund, om den attackerar, hade jag testat få händerna runt strupen på möget, sedan rakt ner i marken och ett knä i bröstkorgen. Finito, misstänker jag. Går en kamphund till attack så blir man biten ändå, så vissa blessyrer får man nog räkna med. Hade en hund med ägare attackerat mig, och ägaren inte har kontroll... så hade jag nog i vilket fall blivit helt rosenrasande. Tror starkt att hunden är väck då, och ägaren får vara glad om han står upp efteråt. Jag är ingen rolig kille när jag är arg.

                    Tränade hundar kan man "kasta", om man har bra på sig på underarmen. De hugger mot armen, oftast i fart - lutar man sig då lite bakåt och slänger upp armen i hugget/hoppet så seglar vovven snyggt ett bra antal meter bakåt. Det tricket har jag dock inte testat själv, bara sett.

                    Waa... nu är jag i allafall hemma, lite fullare, mycket snyggare och en bra bit elakare än vanligt. Fast lycklig, liksom.

                    Hilsen,

                    P

                    Tack, mycket användbart. Ska jag använda när nästa hundjävel bitit sig fast i benet eller nåt. Var flera år sedan sist, men det lär väl hända igen.
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

                      Ursprungligen postat av LN
                      Möjligt vis Metallica men inte växelströmlikström
                      Whiskey in a jar med Metallica! All time bästa grogglåten!
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

                        Ursprungligen postat av LN
                        Möjligt vis Metallica men inte växelströmlikström
                        Menar du grannast mun eller vad?
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          Ursprungligen postat av Olorin
                          Whiskey in a jar med Metallica! All time bästa grogglåten!
                          Ja ja spyr nästan åt, när mina brandkårskompisar pratar om metallica, jag har försökt att påverka dom, jag lägger lite CD med med lite vettig musik.
                          Ja nu är det så att det är en CD växlare med 5 fem skivor. och självklart så laddar jag den full med mina skivor, när jag får en chans.
                          Men det räcker att jag är borta 2 dygn så är alla skivor borta som jag har laddat cden med. Ja vad ska man säga.
                          Ja en del brukar säga, när du tycker att ungdomarnas musik är jobbig då är du gammal.Janne

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Ja ja spyr nästan åt, när mina brandkårskompisar pratar om metallica, jag har försökt att påverka dom, jag lägger lite CD med med lite vettig musik.
                            Ja nu är det så att det är en CD växlare med 5 fem skivor. och självklart så laddar jag den full med mina skivor, när jag får en chans.
                            Men det räcker att jag är borta 2 dygn så är alla skivor borta som jag har laddat cden med. Ja vad ska man säga.
                            Ja en del brukar säga, när du tycker att ungdomarnas musik är jobbig då är du gammal.Janne
                            Vad stoppar du i för gammalt skrot som åker ut så fort då? Kalle Jularbo?
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • Tony
                              Användare
                              • April 2002
                              • 4594

                              Janne, ungdomar lyssnar nog inte så mycket på metallica om du inte menar att vi 30+ är ungdomar alltså

                              Det innebär om inte annat att du är vansinnigt gammal
                              Tony Englund

                              Kommentar

                              • joe
                                Användare
                                • June 2006
                                • 1451

                                Ursprungligen postat av Tony
                                Janne, ungdomar lyssnar nog inte så mycket på metallica om du inte menar att vi 30+ är ungdomar alltså

                                Det innebär om inte annat att du är vansinnigt gammal
                                Nå så är´e nog! Vi tenderar att tro att vi förstår vad ungdomar gör...men det gör vi inte. Vi kan eventuellt få en susning om vi frågar dem, men gör vi det?

                                Håll i hatten - lyssna och tyck sedan i din egna kammare!
                                MVH - joe

                                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...