Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av LN
    Va Olorin ja tycker att du är påväg att hamna i Janne/Cf kategorin me griniga gubbar, Ja får sluta o skicka mesiga inlägg så att ja oxå hamnar där.

    Hur gör du, blandar du fredagsdrinken me taggtråd eller vilket är ditt recept??
    Det finns många recept på drinkar som gör mig sur. En klassiker är ljummet växjövatten, gärna efter en rejält klorerad långhelg .

    Men idag räckte det med en ospetsad cocacola väl skakad på X2000 mellan stockholm och Växjö.

    Förövrigt är jag mestadels ironisk. Du får plugga lite smileys LN >8-b

    Med för att förtydliga detta så är jag inte en gnutta ironisk i frågan hundar, det är opålitliga kräk som bitit mig otaliga gånger i oväntade situationer. Det är fakta som inget kan ändra på. Och det är inte hundens fel för det är ett jaktdjur som ska vara vilt i skogen och inte löst springande i lägenheter.
    Senast redigerad av Olorin; 21 November 2008, 22:32.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Har redan en snorkel
      Sablar
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • May 2005
        • 1554

        Ursprungligen postat av LN
        Sablar
        Ja sablar har han kanske inte, kreativt förslag
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        • nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Har redan en snorkel
          Hej!
          Vad säger du om en extra lång snorkel ( men då får du ha lite lufthål emellan förstås)
          Hälsn Nils

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

            Ursprungligen postat av Olorin
            Med för att förtydliga detta så är jag inte en gnutta ironisk i frågan hundar, det är opålitliga kräk som bitit mig otaliga gånger i oväntade situationer. Det är fakta som inget kan ändra på. Och det är inte hundens fel för det är ett jaktdjur som ska vara vilt i skogen och inte löst springande i lägenheter.
            Så tror du att de skulle bitas mindre ofta om de matades med levande foder?
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • April 2002
              • 5028

              Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              Vad säger du om en extra lång snorkel ( men då får du ha lite lufthål emellan förstås)
              Hälsn Nils
              Ska fundera lite .....om du var snäll
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • malawijanne
                Banned
                • November 2005
                • 3217

                Ursprungligen postat av Olorin
                Det finns många recept på drinkar som gör mig sur. En klassiker är ljummet växjövatten, gärna efter en rejält klorerad långhelg .

                Men idag räckte det med en ospetsad cocacola väl skakad på X2000 mellan stockholm och Växjö.

                Förövrigt är jag mestadels ironisk. Du får plugga lite smileys LN >8-b

                Med för att förtydliga detta så är jag inte en gnutta ironisk i frågan hundar, det är opålitliga kräk som bitit mig otaliga gånger i oväntade situationer. Det är fakta som inget kan ändra på. Och det är inte hundens fel för det är ett jaktdjur som ska vara vilt i skogen och inte löst springande i lägenheter.
                Ja det är lite roligt det med hundar, jag vet när jag körde ambulans så fick vi larm till div misssbrukare, och dom hade ofta hundar typ rottweiler eller schäferhund, ja dom hundarna skällde när vi kom fram till lägenheten, jag som aldrig har varit rädd för djur det gäller även galna hästar, ja jag brukar bara gå fram till dom böja mig ner, sedan var vi kompisar.
                Ja något är det för jag vet ju även andra som har haft hemska problem med hundar, jag tror det måste bero på något vi utsöndrar. men som sagt var jag har aldrig blivit biten.Janne

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  Har haft fullt upp med att redigera och ladda film till tuben i kväll så jag har missat denna glädjetråd

                  Men jag måste kommentera det där med järnväg och tåg!

                  Vilken idiot skulle idag komma på att bygga ett transportmedel där ett enstaka träd över "vägen" skapar stopp för hela systemet eftersom de inte kan åka runt!

                  Sen att banverket inte vet vad snö, löv, storm, regn och alla andra naturliga variationer från solsken och 20 grader innebär är ju ingen överaskning.

                  Det senaste är suprisen att tåg drar ström Att de måste ha ström till alla tåg har de tydligen inte funderat på

                  Jag röstar för en genväg förbi Stockholm
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • September 2007
                    • 890

                    Världen är full av nobbar som går och lägger sig alldeles för tidigt

                    Om du vaknar tidigt och känner för att titta på film, så håll till godo

                    Senast redigerad av c90368; 22 November 2008, 03:20.
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Ja det är lite roligt det med hundar, jag vet när jag körde ambulans så fick vi larm till div misssbrukare, och dom hade ofta hundar typ rottweiler eller schäferhund, ja dom hundarna skällde när vi kom fram till lägenheten, jag som aldrig har varit rädd för djur det gäller även galna hästar, ja jag brukar bara gå fram till dom böja mig ner, sedan var vi kompisar.
                      Ja något är det för jag vet ju även andra som har haft hemska problem med hundar, jag tror det måste bero på något vi utsöndrar. men som sagt var jag har aldrig blivit biten.Janne
                      Utsöndrar? Jag tycker det verkar bero på att hunder är ett flockdjur med en tydligt rang och ett uppgift. Precis som soldater. Anser de sig ha en möjlighet att klättra i ranking eller döda på order så gör de det. Det finns inget rätt eller fel vare sig hundars eller soldaters medvetande - därför är de farliga och ska inte hållas i civilisationer.
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                      Kommentar

                      • PatrikMalmo
                        Användare
                        • May 2005
                        • 4642

                        Ursprungligen postat av Olorin
                        Utsöndrar? Jag tycker det verkar bero på att hunder är ett flockdjur med en tydligt rang och ett uppgift. Precis som soldater. Anser de sig ha en möjlighet att klättra i ranking eller döda på order så gör de det. Det finns inget rätt eller fel vare sig hundars eller soldaters medvetande - därför är de farliga och ska inte hållas i civilisationer.
                        Snart dags att gå ner och trixa i lokalen, och därmed för den första biran. Men jag kan bara inte hålla med dig, sorry. Både hundar, katter och andra djur som vi fått mer eller mindre tama är helt underbara! Ett ömsesidigt utbyte, där både människa och djur har nytta av varandra. Jag är BÅDE hund och kattmänniska, likaså gillar jag andra tama djur (men självklart även vilda). Jag har blivit biten av hundar ett par gånger, men då har det varit enkelt att förstå orsakerna (båda gångerna har hunden blivit rädd, och attackerat i självförsvar). Detta hindrar mig dock inte alls från att hälsa på hundar jag möter i stan. Hur trevliga som helst!! De enda undantagen är där jag inte litar på personen som har hunden - en ung sluggo med kamphund ger jag inte ett vitten för, och håller mig på behörigt avstånd. Attackerar hunden slår jag ihjäl skrället (jodå, det går snabbt om man vet hur man gör). Värre blir nog med sluggo, de slår man inte ihjäl hur som helst...

                        Hilsen,

                        P - på väg mot biran.
                        Ingen fisk har läst böckerna.

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • December 2004
                          • 4744

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Världen är full av nobbar som går och lägger sig alldeles för tidigt

                          Om du vaknar tidigt och känner för att titta på film, så håll till godo

                          http://www.youtube.com/results?searc...rch_type=&aq=f
                          Bra jobbat c90
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

                            Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Snart dags att gå ner och trixa i lokalen, och därmed för den första biran. Men jag kan bara inte hålla med dig, sorry. Både hundar, katter och andra djur som vi fått mer eller mindre tama är helt underbara! Ett ömsesidigt utbyte, där både människa och djur har nytta av varandra. Jag är BÅDE hund och kattmänniska, likaså gillar jag andra tama djur (men självklart även vilda). Jag har blivit biten av hundar ett par gånger, men då har det varit enkelt att förstå orsakerna (båda gångerna har hunden blivit rädd, och attackerat i självförsvar). Detta hindrar mig dock inte alls från att hälsa på hundar jag möter i stan. Hur trevliga som helst!! De enda undantagen är där jag inte litar på personen som har hunden - en ung sluggo med kamphund ger jag inte ett vitten för, och håller mig på behörigt avstånd. Attackerar hunden slår jag ihjäl skrället (jodå, det går snabbt om man vet hur man gör). Värre blir nog med sluggo, de slår man inte ihjäl hur som helst...

                            Hilsen,

                            P - på väg mot biran.
                            Senast jag blev biten var bakifrån i axeln av en riesensnauser som kom hoppande över ett villastaket. Skulle gärna haft ditt knep för snabb avlivning då!

                            Katter är enklare, gillar de inte folk så går de sin väg. Man måste väl pressa in dem i ett hörn om de ska bitas.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • malawijanne
                              Banned
                              • November 2005
                              • 3217

                              Ursprungligen postat av Olorin
                              Senast jag blev biten var bakifrån i axeln av en riesensnauser som kom hoppande över ett villastaket. Skulle gärna haft ditt knep för snabb avlivning då!

                              Katter är enklare, gillar de inte folk så går de sin väg. Man måste väl pressa in dem i ett hörn om de ska bitas.
                              Du har ingen tvillingbrorsa som går runt och pinar hundar där du bor.
                              Det verkar ju helt otroligt att en hund skulle hoppa över ett staket och bita dig, om du inte retat hunden.Janne

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

                                Ursprungligen postat av malawijanne
                                bor.
                                Det verkar ju helt otroligt att en hund skulle hoppa över ett staket och bita dig, om du inte retat hunden.Janne
                                Hej!
                                Det låter helt otroligt, det håller jag med om. Om nu staket är det man normalt menar med staket är det än märkligare. Jag har haft hund i alla år, men detta är ju helt enormt.
                                Hälsn Nils

                                Kommentar

                                Arbetssätt...