Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kaj.p
    Användare
    • April 2002
    • 2294

    Såg första inlägget o hur går det med lilla vinsten??
    Om man ser till sig själv brukar den snabbt utplånas då man Behöver lite mer saker.
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • c90368
      Användare
      • September 2007
      • 890

      Ursprungligen postat av kaj.p
      Såg första inlägget o hur går det med lilla vinsten??
      Om man ser till sig själv brukar den snabbt utplånas då man Behöver lite mer saker.

      ....

      USA bankkris börsfall lågtryck å allt annat jävelskap

      Vi köpte veckan före krisen och hade första visningen efter krisen

      Äger just nu två hus, men har fortfarande bara två löningar per månad
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

        Ursprungligen postat av c90368
        ....

        USA bankkris börsfall lågtryck å allt annat jävelskap

        Vi köpte veckan före krisen och hade första visningen efter krisen

        Äger just nu två hus, men har fortfarande bara två löningar per månad
        Jomen om du, som du säger äger 2 hus, så är det väl bara att sitta still i båten, och vänta till att folk vågar köpa hus igen.
        Ja, jag tycker det är för tråkigt att alla massmedia slår upp detta att vi kommer ner i en lågkonjuktur.
        Ja visst det är sant, men det har hänt många gånger förut.
        Men skillnaden som jag ser det är att, i och med det syns så mycket i massmedia, så blir det en ruskig psykologisk effekt.
        Gemene man vågar ju knappt gå till mcdonalds och käka söndagsmiddagJanne
        Senast redigerad av malawijanne; 02 November 2008, 12:10.

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • September 2007
          • 890

          Ursprungligen postat av malawijanne
          Jomen om du, som du säger äger 2 hus, så är det väl bara att sitta still i båten, och vänta till att folk vågar köpa hus igen.
          Ja, jag tycker det är för djävligt att alla massmedia slår upp detta att vi kommer ner i en lågkonjuktur.
          Ja visst det är sant, men det har hänt många gånger förut.
          Men skillnaden som jag ser det är att, i och med det syns så mycket i massmedia, så blir det en ruskig psykologisk effekt.
          Fan gemene man vågar ju knappt gå till mcdonalds och käka söndagsmiddagJanne
          Instämmer till 100%

          Planerar nu att plocka bort vårt hus från marknaden och komma tillbaka i februari.

          Vi har ett hus i bästa läge byggt 2000 helt fräscht, men de enda spekulanter som kommer är de som bor i hyresrätt! De i bostadsrätt och villa är helt enkelt inte ute på marknaden och man kan inte sälja ett hus till någon som inte kommer på visningen
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            Absolut. Om ni har råd ska ni plocka bort det och vänta ett år. Det är möjligt att det inte blir så mycket bättre, men sämre säljläge än nu kan det inte finnas. Alla vill ju vänta och se lite vad som händer.

            Så visst har du rätt CF. Det här är en dubbel bubbla, först en finans-spekulationsbubbla som sprack och nu uppjagad av media.
            Senast redigerad av Olorin; 02 November 2008, 09:26.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

              Ursprungligen postat av c90368
              Instämmer till 100%

              Planerar nu att plocka bort vårt hus från marknaden och komma tillbaka i februari.

              Vi har ett hus i bästa läge byggt 2000 helt fräscht, men de enda spekulanter som kommer är de som bor i hyresrätt! De i bostadsrätt och villa är helt enkelt inte ute på marknaden och man kan inte sälja ett hus till någon som inte kommer på visningen
              Ajajaj ingen rolig läsning, hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • June 2006
                • 1451

                Det hoppas jag med - läste lite i Zoopettråden och där verkar du ju på G i allafall...finaskris eller inte!

                Verkar som om "tjofadderittantråden" kom av sig lite med de tråkiga nyheterna. Men nu ÄR det ferdag och här sitter man med lilla wiskeyn - idag bara "farmors grus", men det är OK - och snart/strax är det Sport på TV:n.

                Ingen som vill starta nån provocerande diskussion?? Nä, inte jag heller! Vill bara säga trevlig helg just nu och hoppas att husförsäljning m.m löser sig!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  Ursprungligen postat av joe
                  Det hoppas jag med - läste lite i Zoopettråden och där verkar du ju på G i allafall...finaskris eller inte!

                  Verkar som om "tjofadderittantråden" kom av sig lite med de tråkiga nyheterna. Men nu ÄR det ferdag och här sitter man med lilla wiskeyn - idag bara "farmors grus", men det är OK - och snart/strax är det Sport på TV:n.

                  Ingen som vill starta nån provocerande diskussion?? Nä, inte jag heller! Vill bara säga trevlig helg just nu och hoppas att husförsäljning m.m löser sig!
                  Endast humlevatten i kväll, stor fiskflytt i morgon! Men en "farmors grus" skulle inte sitta fel
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • September 2007
                    • 890

                    Ska alla upp till gudstjänsten i morgon
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • PatrikMalmo
                      Användare
                      • May 2005
                      • 4642

                      Nej, ingen gudstjänst i morgon. Heller. Annars lurar jag mest på hur rökta vi är som art. Jomenvisst, det sägs att den teknik som skapat problemen kan ta oss ur dem... men jag är skeptisk. Det gäller ju om teknikerna överlever vad det nu är.

                      Jag tror det är smått. Det som fäller oss som art alltså. Men jo, vi har väl inga problem i Sverige... mer än sterila mörtar i Barsebäck samt plastbitar i kustvattnet. Eller mer... och ju mer jag funderar på sådana saker desto mer vill jag bara gå över till vodka. Två flaskor, tack. Inget jidder, ge meg dem NU.

                      Jag vet inte, men ju mer jag läser och greppar om hur det verkar stå till med vår planet så blir jag bara dyster. Vi har inte en enda chans. Man brukar ju säga att den som vill förändra världen med fördel kan börja i dess centrum, dvs med sig själv... men jag undrar om det räcker.

                      Bara ta vår sophantering. Jag bor i en bostadsrättsförening. Där BORDE verkligen de ekonomiska incitamenten vara tillräckliga för att sköta soprummet bra. Det ÄR det inte. Verkar inte spela någon roll... folk kastar allt de inte vill ha direkt i rummet, utan att ens lägga det på rätt ställe. Men - jag ska väl inte klaga, jag har hittat massor med saker i soprummet som jag enten sålt eller kan använda till fisken.

                      I vilket fall... jag blir en hel smula dyster över t ex p-pilller. Östrogenet läcker ut och ger just våra mörtar i Barsebäck sterilitet. Det är den lilla grejen. Alla andra läkemedel dårå? Och allt annat mög vi som art har ut i naturen?

                      Mja. Rökta är vi som art. Och glöm inte att klanka på rökarna. Det är de som är skuld till den dåliga luften på Hornsgatan i Sthlm. Minsann. Det spelar ingen roll att det jag släpper ut i luften dels faktiskt har växt i marken och dels att om den som har bil bara kör upp en full tank... så har bilisten förbrukat och spytt ut mer skit i luften än jag gör på 20 år.

                      Ah ja... jau veit ente. Något lurt här. Nu ska jag ägna mig åt vodkan. Minsann,
                      Ingen fisk har läst böckerna.

                      Kommentar

                      • c90368
                        Användare
                        • September 2007
                        • 890

                        Imperiet skrev en text om hur just vodkan löser alla problem vill jag minnas...

                        Men jag är mer hoppfull än vad du är. Jag tror faktiskt att vi fixar det här med överlevnad på jorden.

                        Jag har under min livstid upplevt ett antal riktigt stora miljöhot typ dioxin, DDT (hette det väl?) ozon mm. Men vi har fixat det!

                        Vårt senaste hot om koldioxid tar jag inte så hårt på, alla snackar om att minska förbrukningen, men så länge någon producerat, alltså pumpar upp olja och naturgas samt bryter kol, så kommer det att förbrukas.
                        Det är bara en prisfråga.

                        Men ett faktum är att de fossila bränslen som finns i jorden är ett resultat av före detta gröna skogar. Så vi återanvänder det som redan funnits på jorden och när det är slut, ja då är förbränningen av fossila bränslen slut och då återställs allt till ruta ett efter något/några tusen år.

                        Vad gäller läkemedel som spolas ut i våra vatten så tror jag även här på en naturlig förbättring. Vi kommer helt enkelt inte ha råd att förbruka så mycket läkemedel som vi gör idag. Ansvaret på att vara frisk kommer att bollas över till varje person. Kommer bli mycket mer kost och motion i recepten i framtiden. Medecinerna kommer att användas till de som är sjuka på "riktigt" och under kontrollerade förhållanden.

                        Se där, lite possitiva vibbar
                        Senast redigerad av c90368; 09 November 2008, 03:12.
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Olorin
                          Användare
                          • May 2005
                          • 1554

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Men ett faktum är att de fossila bränslen som finns i jorden är ett resultat av före detta gröna skogar. Så vi återanvänder det som redan funnits på jorden och när det är slut, ja då är förbränningen av fossila bränslen slut och då återställs allt till ruta ett efter något/några tusen år.

                          Vad gäller läkemedel som spolas ut i våra vatten så tror jag även här på en naturlig förbättring. Vi kommer helt enkelt inte ha råd att förbruka så mycket läkemedel som vi gör idag. Ansvaret på att vara frisk kommer att bollas över till varje person. Kommer bli mycket mer kost och motion i recepten i framtiden. Medecinerna kommer att användas till de som är sjuka på "riktigt" och under kontrollerade förhållanden.
                          Problemet är ju bara det att om vi fortsätter förbruka fossila bränslen så återställs jordens balans. Men det blir inte till jorden år 1200 eller nåt annat grönt och fint utan kanske mer till för jura och krita, med 300 grader varmt, öken och bara en och annan torktålig lav. Med andra ord inget som passar landlevande djur och i synnerhet inte klena människan. Vi blir helt utrotade och allt börjar om med att nya kryp tar sig upp från havet. Undrar om det utvecklas likadant som första gången eller det blir helt andra arter.

                          Det där med mediciner funderade jag lite på, där har vi nog ett stort minuskonto för oss akvarister. Ärligt talat, vem tar med sig 500 liter akvarievatten med furan, metylenblått eller vad man nu kört till återvinningen?
                          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • June 2006
                            • 1451

                            Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Nej, ingen gudstjänst i morgon. Heller. Annars lurar jag mest på hur rökta vi är som art. Jomenvisst, det sägs att den teknik som skapat problemen kan ta oss ur dem... men jag är skeptisk. Det gäller ju om teknikerna överlever vad det nu är.

                            Jag tror det är smått. Det som fäller oss som art alltså. Men jo, vi har väl inga problem i Sverige... mer än sterila mörtar i Barsebäck samt plastbitar i kustvattnet. Eller mer... och ju mer jag funderar på sådana saker desto mer vill jag bara gå över till vodka. Två flaskor, tack. Inget jidder, ge meg dem NU.

                            Jag vet inte, men ju mer jag läser och greppar om hur det verkar stå till med vår planet så blir jag bara dyster. Vi har inte en enda chans. Man brukar ju säga att den som vill förändra världen med fördel kan börja i dess centrum, dvs med sig själv... men jag undrar om det räcker.

                            Bara ta vår sophantering. Jag bor i en bostadsrättsförening. Där BORDE verkligen de ekonomiska incitamenten vara tillräckliga för att sköta soprummet bra. Det ÄR det inte. Verkar inte spela någon roll... folk kastar allt de inte vill ha direkt i rummet, utan att ens lägga det på rätt ställe. Men - jag ska väl inte klaga, jag har hittat massor med saker i soprummet som jag enten sålt eller kan använda till fisken.

                            I vilket fall... jag blir en hel smula dyster över t ex p-pilller. Östrogenet läcker ut och ger just våra mörtar i Barsebäck sterilitet. Det är den lilla grejen. Alla andra läkemedel dårå? Och allt annat mög vi som art har ut i naturen?

                            Mja. Rökta är vi som art. Och glöm inte att klanka på rökarna. Det är de som är skuld till den dåliga luften på Hornsgatan i Sthlm. Minsann. Det spelar ingen roll att det jag släpper ut i luften dels faktiskt har växt i marken och dels att om den som har bil bara kör upp en full tank... så har bilisten förbrukat och spytt ut mer skit i luften än jag gör på 20 år.

                            Ah ja... jau veit ente. Något lurt här. Nu ska jag ägna mig åt vodkan. Minsann,

                            Jamen Patrik - vilken domedagsprofet du blev helt plötsligt (även om jag anar en glimt i ögat även i detta inlägg). Du som brukar vara så på och positiv i andra inlägg?? Men visst, du är rätt i att det ser rätt kört ut, men det finns ännu hopp. Och det är OK att tjura ihop ibland, men sen får vi gemensamt ta nya tag. Och jag håller nog med de som kom efter dig i inläggen - det har hänt och händer saker de senaste 10 åren som inger hopp. Medvetenhetne är större, men än inte stor nog...än!
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

                              Ursprungligen postat av joe
                              Jamen Patrik - vilken domedagsprofet du blev helt plötsligt (även om jag anar en glimt i ögat även i detta inlägg). Du som brukar vara så på och positiv i andra inlägg?? Men visst, du är rätt i att det ser rätt kört ut, men det finns ännu hopp. Och det är OK att tjura ihop ibland, men sen får vi gemensamt ta nya tag. Och jag håller nog med de som kom efter dig i inläggen - det har hänt och händer saker de senaste 10 åren som inger hopp. Medvetenhetne är större, men än inte stor nog...än!
                              Nah... när det gäller miljön i stort är jag en klar pessimist. Innan det går på rätt håll behöver det hända något stort, dvs att många folk dör. Eller snarare att många fler folk dör, redan nu är det ju en del som trillar av pinn pga miljöproblem. Det enda raka för min del är att bita ihop och inte tänka på det, samt självklart att försöka städa framför egen dörr först. Bättre att tänka på annat, där kan jag vara positivt!!

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • December 2004
                                • 4744

                                Även ja är oerhört negativ till vår framtid. Golfströmmen behöver slå om, allt regn upphöra på södra halvklotet samt orkanerna behöver slå till mot USA minst tio ggr till innan vi är i närheten av ändra vårt beteende som art.

                                Med andra ord det behöver minst dö 100.000.000 människor innan våra politiker aggerar, ja o då är det försent att rädda stora delar av jorden.
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...