Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.se -
Kommentar
-
Kommentar
-
Ishockey är ett spel med givna regler. Gillar man det inte så ska man inte titta.
Att kalla en hel nation för grisar bara för att dom har 4st spelare som är grinigast och bäst i världen på att tacklas, det kallar jag lite "ointelligent"
Fast nu kallade du inte hela nationen för grisar, men jag tror att skulle du säga grishockeyns hemland till en kanadensare så blir nog innebörden samma sak.
Dina övriga anspelningar har jag svårt att inte hålla med om, men det har liksom inte med spel o lek att göra. Vem f*n vill titta på en hockeymatch där spelarna kramas istället för att tackla varandra
Man måste se skillnad på spel o lek jämfört med verklighet. Får vi inga adrenalinkickar kommer vi att ta kål på varandra på allvar, då är det bättre att vi får lite utlopp för sånt under 60 minuters hockey.
Men det går inte att komma ifrån att Kanada uppfann strategin "är du inte bra nog spelare så ska du gå in för att skada motståndaren". Man kan förvisso hävda att dommaren är lika blind på alla håll och att det är rättvist att passa på att hugga nån i knäckvecket med klubban när dommaren tittar åt ett annat håll. Men det är inte i linje med regelbokens avsikt, det är bara fegt och kriminellt.
Fler kanadensare borde ta av sig skridskorna och göra som George Saint Pierre istället. Fast i det finns väl ingen version av bakhållsanfall i UFC som passar skitstövlar som Rob Niedermayer.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Roligt inlägg i aftonbladet ang ishockey VM
Vi kan väl byta med tyskarna: dom kan bli en världsmakt i hockey och vi i fotboll. Bytt bytt...mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Jaha, då var det fredag. Är veckans ämne "Är Bin Laden verkligen död, eller varför kan man inte få fram en photoshoppad bild på Pentagon?"Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det är ju hopplöst att få liv i den här tråden - grillat suger! Eller hur?Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Matlagning är min andra hobby och jag är en före detta storgrillare. Men har insett att det är inte grillen som gör maten god, utan ölen man dricker när man grillar
Dessutom är det inte så hälsosamt att grilla (kol) kött.
Äter numera betydligt mindre mängd kött, men det jag äter är av god kvalité, för det mesta från frigående Svenska djur och det är tillagat med omsorg.Senast redigerad av c90368; 07 May 2011, 22:34.Kommentar
-
Det är bara bökigt med grillandet!mvh Wilhelm
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Tänkte att detta måste ju platsa i denna tråd. Efter ett antal glas rött så kom jag på att jag hade glömt mata firrarna idag. Gick till frysen och hämtade en bit räkmix och stoppade därefter ner armen i karet. Firrarna blev som vanligt galen vid matning. Min stora crabro fick tag på toppen av lillfingret och drog som en fisk som har fastnad på kroken. Resten av vargflocken gick till attack mot handleden. Vilket nyp dom har. Så här ser armen ut efter matning.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
Kommentar