Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av DaRe
    Lite knasigt att det är så sent. Jag är inte särskilt sportintresserad, men är det nåt jag ändå rycks med av så är det hockey VM! Jag kommer dock inte att kolla idag annat än resultatet, men det är mest för jag jobbar med en massa kanadicker...
    Ja, om något är roligt så är det när det går uselt för Kanada. Grishockeyn hemland.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

      Ursprungligen postat av Olorin
      Ja, om något är roligt så är det när det går uselt för Kanada. Grishockeyn hemland.
      Du menar att dom vill vinna till varje pris?

      Är inte det en bra egenskap? Det går ju ut på att vinna.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • May 2005
        • 4642

        Hocke-VM nu? Sådant har jag noll koll på. *s* Det jag funderar över idag är hur någon ens kan komma på tanken att kasta en fördelardosa? Jag gör du kontainerdyk med jämna mellanrum, och har fem soprum att spana av. Gör en hel del fynd, bland annat fördelardosor. Men varför kastar man dem liksom? Har man ett så trimmat hem att allt överflödigt ska kastas?

        Jo men, jag är en extrem hamster, men iaf?

        Hilsen,

        /P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • April 2002
          • 9122

          Samlar du på fördelardosor? Ska försöka komma ihåg det och tar med mig de jag har till Göteborg nästa år!
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • September 2007
            • 1525

            Ursprungligen postat av DaRe
            Lite knasigt att det är så sent. Jag är inte särskilt sportintresserad, men är det nåt jag ändå rycks med av så är det hockey VM! Jag kommer dock inte att kolla idag annat än resultatet, men det är mest för jag jobbar med en massa kanadicker...
            Så knasigt är det väl ändå inte. Vi hockey fantaster vill ju ha så många spelare från NHL som möjligt med i VM.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • December 2004
              • 4744

              Ja tycker att Hockey har fått ett ordentligt lyft nu när OS lockar de bästa till sina landslag.

              OS finalen var magisk sist. Ett drama som sporter sällan når upp till.
              Framförallt inte dagens fotboll. Såg Madrid om Barca här om dan o det är ett hån till sporten alla dessa filmningar, ena sekunder är man nästan död o vips så blir man pigg så fort en i andra laget blir utvisad. Patetiskt helt enkelt.
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                Hocke-VM nu? Sådant har jag noll koll på. *s* Det jag funderar över idag är hur någon ens kan komma på tanken att kasta en fördelardosa? Jag gör du kontainerdyk med jämna mellanrum, och har fem soprum att spana av. Gör en hel del fynd, bland annat fördelardosor. Men varför kastar man dem liksom? Har man ett så trimmat hem att allt överflödigt ska kastas?

                Jo men, jag är en extrem hamster, men iaf?

                Hilsen,

                /P
                Fredag

                Efter en mycket arbetskrävande vecka så är man både djup och intelligent tack vare "livets vatten"

                Eftersom jag har en viss "respekt" för den här tråden, ja historien finns ju kvar Så är jag lite försiktig

                Men jag blir ju lite nyfiken på det här med fördelardoser, finns det några bilar kvar som inte är veteranbilar som har sådana?

                De väcker minnen hos mig På den tiden man kunde plocka ur motorn och sota den, vi snackar B18, om jag minns rätt?
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  Ursprungligen postat av LN
                  Ja tycker att Hockey har fått ett ordentligt lyft nu när OS lockar de bästa till sina landslag.

                  OS finalen var magisk sist. Ett drama som sporter sällan når upp till.
                  Framförallt inte dagens fotboll. Såg Madrid om Barca här om dan o det är ett hån till sporten alla dessa filmningar, ena sekunder är man nästan död o vips så blir man pigg så fort en i andra laget blir utvisad. Patetiskt helt enkelt.
                  Instämmer!

                  Hockey spelarna brukar få tillbringa några veckor på sjukan när de ligger kvar på isen.
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • Gäst

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Fredag

                    Efter en mycket arbetskrävande vecka så är man både djup och intelligent tack vare "livets vatten"
                    Vodka trinkt man pur und kalt... Das macht 100 Jahre alt...

                    Mvh/Andreas.

                    Kommentar

                    • c90368
                      Användare
                      • September 2007
                      • 890

                      Ursprungligen postat av A C-son
                      Vodka trinkt man pur und kalt... Das macht 100 Jahre alt...

                      Mvh/Andreas.
                      Har inget emot vodka.

                      Vodka är ren sprit:

                      Whisky är smaksatt sprit:

                      Sen lär det finnas de som inte tycker om sprit och blandar den med söt läsk och annat otyg
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Olorin
                        Användare
                        • May 2005
                        • 1554

                        Ursprungligen postat av tege
                        Du menar att dom vill vinna till varje pris?

                        Är inte det en bra egenskap? Det går ju ut på att vinna.
                        Vinna till varje pris? Sitta kvar vi makten till varje pris?

                        Gå in för att skada om man inte har talang?

                        eller

                        Att beordra tortyr/fängelse osc mot sitt eget folk när man inte är önskvärd som diktator?

                        Samma "till varje pris"-tankesätt och icke önsvärt beteende i min värld.
                        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                        Kommentar

                        • PatrikMalmo
                          Användare
                          • May 2005
                          • 4642

                          I eftertankens kranka blekhet så blev nog fördelardosa fel - det ska vara förgreningsdosa, alltså en sådan där man kan sätta i fler kontakter från ett vägguttag. Men varför kastar man dem? Samlar annars inte på dem direkt, men hittar jag dem så hamnar de i lokalen. Ännu så länge!

                          Hilsen,

                          /P
                          Ingen fisk har läst böckerna.

                          Kommentar

                          • tege
                            Användare
                            • February 2005
                            • 2753

                            Ursprungligen postat av Olorin
                            Vinna till varje pris? Sitta kvar vi makten till varje pris?

                            Gå in för att skada om man inte har talang?

                            eller

                            Att beordra tortyr/fängelse osc mot sitt eget folk när man inte är önskvärd som diktator?

                            Samma "till varje pris"-tankesätt och icke önsvärt beteende i min värld.
                            Ishockey är ett spel med givna regler. Gillar man det inte så ska man inte titta.
                            Att kalla en hel nation för grisar bara för att dom har 4st spelare som är grinigast och bäst i världen på att tacklas, det kallar jag lite "ointelligent"
                            Fast nu kallade du inte hela nationen för grisar, men jag tror att skulle du säga grishockeyns hemland till en kanadensare så blir nog innebörden samma sak.

                            Dina övriga anspelningar har jag svårt att inte hålla med om, men det har liksom inte med spel o lek att göra. Vem f*n vill titta på en hockeymatch där spelarna kramas istället för att tackla varandra

                            Man måste se skillnad på spel o lek jämfört med verklighet. Får vi inga adrenalinkickar kommer vi att ta kål på varandra på allvar, då är det bättre att vi får lite utlopp för sånt under 60 minuters hockey.
                            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

                              Men, men... kärlekshockey!! Vilket koncept!! *s* Gör inte mot andra... vänd andra kinden till... åssevidare!!!
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              • tege
                                Användare
                                • February 2005
                                • 2753

                                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                                Men, men... kärlekshockey!! Vilket koncept!! *s* Gör inte mot andra... vänd andra kinden till... åssevidare!!!

                                Asså ä de däe Malmöhockey håller på mäe.
                                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                                Kommentar

                                Arbetssätt...