Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det är nu nästan ett halvår sedan någon "snackade i denna tråd. Tänkte återuppliva den.
Sitter o mumsar i mig en Bretzel samt "handgjord" öl från min födelsestad.
Riktiga ölflaskor som förr i tiden! Riktig skummkrona och källarsvalt! Det är en av livets höjdpunkter.
Panten på flaskorna (12) + ölbacken som är hangjord är på 25€.
Gott är det!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Vet inte om jag vågar
Straffade väl nästan ut mig själv i vintras med dumma inläggKommentar
-
Det är nu nästan ett halvår sedan någon "snackade i denna tråd. Tänkte återuppliva den.
Sitter o mumsar i mig en Bretzel samt "handgjord" öl från min födelsestad.
Riktiga ölflaskor som förr i tiden! Riktig skummkrona och källarsvalt! Det är en av livets höjdpunkter.
Panten på flaskorna (12) + ölbacken som är hangjord är på 25€.
Gott är det!
Själv sitter jag och häckar vid datorn efter ett stort vattenbyte i mina kar...med lite rött...inte så illa det heller..och funderar på hur jag ska ha det framöver eller om det bara är sommaren som gör att jag tycker det är lite för lite tid för hobbyn - och om man inte sköter den, då ska man sluta eller hur!MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Klart att du vågar c90 alltid kul me lite fart.
Gött joe när man gjort lite nyttigheter i baljorna, hur går det för dina hästnosar???Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
mvh Wilhelm
-
Själv har jag matat verkligt ordentligt, och är trötter efter en dags jobb. Ska jobba i morgon också, inte särdeles skoj. Detta med jobb är överreklamerat tror jag.
Börjar bli lite fason på lokalen, men den drar i helt andra riktningar än ciklider. Lurar på att lägga ner Malawi helt, det varken intresserar mig eller ger några pengar. Lite Tanganyika blir nog kvar, men det är enbart favvofirrarna. Eller ja, det blir Tanganyika_ciklider_ som ryker, finns en hel del annat skoj i sjön som känns intressant. Om Tysklandsresan blir av ska en del av plånkan reserveras för Afromastachembalus minsann. Åsså killis och räkor. Månne blir det en och annan öl också. Men jag lovar inget...
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
En Afromastachembalus är säkert kul att ha i burken! Säkert lika kul som en lungfisk! De bara ligger där o glor! Kommer folk brukar jag visa hur farliga dom är. Stoppar ner håvskaftet några cm ovanfor käften på dom o sen smäller det till i håven, så den vibrerar och folket bara studsar bakåt och skriker uhj..!
Nu blir det en riktig öl igen! Ha de!mvh Wilhelm
-
dagens ämne;
borde jag köpa mig en Ampeg ba115T basförstärkare med rör-preamp?
Och när jag ändå är igång funderar jag på den här basen;
Det är nämnligen dags att göra av med pengarna som tjänats in under sommarlovet =P/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
När man blir informerad om att man har betett sig som en idiot på ett konstruktivt och intelligent sätt, så måste man faktiskt tänka två varv innan man knattrar på tangentbordet igen
Ska akta mig för att ha åsikter om, ja just det åsikter, i fortsättningen.Kommentar
-
Hrmm, ja det är ju synd om tråden torkar ut som ett avlagt räkskal
Lite så här off topic tänkte jag fråga er där ute om ni märkt någon skillnad sedan Simontorps lade ner sin verksamhet i början av året?
Jag upplever det som att min lokala affär i Linköping numera har ett betydligt sämre sortiment av fiskar och av sämre kvalite!
Men det kan ju vara pga av sänkta ambitioner och inte ha något med Simontorps att göra!
Jag vet att Simontorps var deras första hands grossist förut.Senast redigerad av c90368; 05 September 2009, 01:31.Kommentar
-
Ett år o fem dagar sedan det skrevs i denne eminenta tråd!
Det firar jag idag med ordentligt öl och malawigin! Skål!mvh Wilhelm
-
Kommentar