Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Jamen är det inte helt otroligt att folk inte fattar att det krävs trafik för att få trafikproblem? Näe, tillverka dem själva istället! Rusningstrafik i Växsjö...
OK, det finns trafik i Göteborg men det finns "goa göteborgare" också som trycker på tutan lika ofta som bromsen efter att de gasat upp till 80 så fort det är hypotetiskt möjligtSenast redigerad av Ola Svensson; 24 January 2009, 00:34.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kör man Merca behöver man fan i mej inte blinka vare sig man ska svänga eller om det är brudar i närheten...Det är kul när det är skoj för då är det roligtKommentar
-
Inte det minsta. Han är fortfarande mister perfekt som sitter och nynnar mantran från Dalai Lama när har kör lugnt och stilla med 200 meters lucka till kepsgubben före som cruisar i 30 på 90 väg. Givetvis utan att brusa upp. Nä, det finns inte mycket normalt med Ola. Han är ett helgon, vi andra är bara normalt frustrerade stressade medborgareSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
BTW det bästa med väcksjö är när man får åka där ifrån..Hahahaheja TrojaDet är kul när det är skoj för då är det roligtKommentar
-
Inte det minsta. Han är fortfarande mister perfekt som sitter och nynnar mantran från Dalai Lama när har kör lugnt och stilla med 200 meters lucka till kepsgubben före som cruisar i 30 på 90 väg. Givetvis utan att brusa upp. Nä, det finns inte mycket normalt med Ola. Han är ett helgon, vi andra är bara normalt frustrerade stressade medborgare
Men kasta inte en massa religiöst dravel på mig. Jag är ateist.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Jamen är det inte helt otroligt att folk inte fattar att det krävs trafik för att få trafikproblem? Näe, tillverka dem själva istället! Rusningstrafik i Växsjö...
OK, det finns trafik i Göteborg men det finns "goa göteborgare" också som trycker på tutan lika ofta som bromsen efter att de gasat upp till 80 så fort det är hypotetiskt möjligt
Sverige betyder det = fuck you
Afrika = jag är snäll men mina bromsar fungerar inte
Usa vi varnade er = Irak har atombomber någonstans..synd..jävla otur så hittade vi inte dom
undrar var all olja tar vägen från Irakjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Hmm det där med tutan är lite olika i världen
Sverige betyder det = fuck you
Afrika = jag är snäll men mina bromsar fungerar inte
Usa vi varnade er = Irak har atombomber någonstans..synd..jävla otur så hittade vi inte dom
undrar var all olja tar vägen från IrakMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Är inte kör temat färdigt nu?
Många inlägg men lite läsning och få kloka ord
Varför inte prata om troll som himma istället?
Vad är det som driver dessa ensamma människor att gå in på olika forum och posta nonsens inlägg?Kommentar
-
Men snälla... kan vi inte sluta med att länka till kvällsblaskorna? Även i de "mer seriösa" dagstidningarna förekommer en hel del fel, kvällsblaskorna finns ingen som helst anledning att ens läsa (utom möjligen serierna och enligt en del även sporten). Läser man kvällsmöget så blir man på sin höjd desinformerad. Och ja, jag har haft en hel del mediakontakt professionellt.
Kvällsblaskorna har sällan en siffra rätt, dagstidningarna har lite mer rätt (men ofta fel ändå). Just Aftonslisket har blivit fälld av PO (dvs en person som medierna SJÄLVA finansierar och där man kan fundera lite om partiskhet) för rent ljug. Vi pratar alltså fejkade artiklar, som man själv knåpat ihop för att sälja. I ett fall hade man betalat folk för att klottra så man kunde få ihop en artikel, i ett annat mer känt fall var det nynazister utanför Pascalidous bostad (betalade). Att köpa sådant mög och dessutom referera till det finns helt enkelt inte i min värld.
Vill man veta lite om vilka faror som lurar på en sanningssökande journalist är de etiska råden en finfin källa. Läs dem "baklänges" så blir en hel del uppenbart. För kvällsblaskorna finns bara ETT bra ställe, och det är soptunnan. Utan läsning.
Till sist vill jag be er om att inte trimma in mig på denna diskussion på allvar. Jag är seriöst trött på mycket media, efter 10 års erfarenhet. Jag kan länka till/tipsa om hur mycket info som helst som visar att det mesta som kommer ut är ren skit. Allt utom public service är PRIVATA företag som vill tjäna pengar. Där spelar sanningen ingen roll, enbart vad som säljer.
Hilsen,
P, mediakritiker.Senast redigerad av PatrikMalmo; 24 January 2009, 01:13.Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
om du inte gillar något nonchalera....eller tutajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Dom svälter ihjäl när man inte matar dom!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Men snälla... kan vi inte sluta med att länka till kvällsblaskorna? Även i de "mer seriösa" dagstidningarna förekommer en hel del fel, kvällsblaskorna finns ingen som helst anledning att ens läsa (utom möjligen serierna och enligt en del även sporten). Läser man kvällsmöget så blir man på sin höjd desinformerad. Och ja, jag har haft en hel del mediakontakt professionellt.
Kvällsblaskorna har sällan en siffra rätt, dagstidningarna har lite mer rätt (men ofta fel ändå). Just Aftonslisket har blivit fälld av PO (dvs en person som medierna SJÄLVA finansierar och där man kan fundera lite om partiskhet) för rent ljug. Vi pratar alltså fejkade artiklar, som man själv knåpat ihop för att sälja. I ett fall hade man betalat folk för att klottra så man kunde få ihop en artikel, i ett annat mer känt fall var det nynazister utanför Pascalidous bostad (betalade). Att köpa sådant mög och dessutom referera till det finns helt enkelt inte i min värld.
Vill man veta lite om vilka faror som lurar på en sanningssökande journalist är de etiska råden en finfin källa. Läs dem "baklänges" så blir en hel del uppenbart. För kvällsblaskorna finns bara ETT bra ställe, och det är soptunnan. Utan läsning.
Hilsen,
P, mediakritiker.Kommentar
Kommentar