Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

    Ursprungligen postat av Lutt
    Varför? Det är väl inte Palestinas fel att Israel fortsätter terrorn. Hamas ville ha vapenvila men inte Israel.

    Saken är den att det har alltid varit krig där nere och det kommer inte sluta förrens ena sidan är utrotad.
    Bra sagt men om man vänder det 100% så är det lika
    i mina ögon ge inga bidrag och låt dom bomba på
    det har skett i några tusen år, låt siste man stå upp
    vill dom ha hjälp inga problem vi låter dom gå i våra skolor
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

      [QUOTE=Lutt;761791]Varför? Det är väl inte Palestinas fel att Israel fortsätter terrorn. Hamas ville ha vapenvila men inte Israel.

      QUOTE]

      Hej!
      Nu får du väl läsa lite på historia. Historielösheten har väl alltid varit en brist. Om Israel har fått raketer skjutna in i staten i 8 år är det väl märkligt om Israel inte reagerar någon gång mot en organisation som Hamas, stämplad som terroristorganisation både av FN och EU. Det var ju Hamas som bröt vapenvilan med terrordåd mot Israel.
      Hälsn Nils

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • October 2005
        • 1919

        [QUOTE=nils42;761795]
        Ursprungligen postat av Lutt
        Varför? Det är väl inte Palestinas fel att Israel fortsätter terrorn. Hamas ville ha vapenvila men inte Israel.

        QUOTE]

        Hej!
        Nu får du väl läsa lite på historia. Historielösheten har väl alltid varit en brist. Om Israel har fått raketer skjutna in i staten i 8 år är det väl märkligt om Israel inte reagerar någon gång mot en organisation som Hamas, stämplad som terroristorganisation både av FN och EU. Det var ju Hamas som bröt vapenvilan med terrordåd mot Israel.
        Hälsn Nils
        Historia är dåtid...hämnd löser inget, ja vet mycket väl om läget där nere...har fått höra läget sedan barnsben av min far.
        Men det handlar hela tiden om hämnd....kan de bara inte skaka hand och släppa allt som har med heder att göra.

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          En liten skillnad är att Palestina bombar som ett tombola dvs träffar lite av allt
          medan Israel får prova sk precissionsvapen
          dvs missar man erkänner man inte att man sköt
          samt man skjuter bara man träffar synd om dom andra runt om kring

          undrar om vapenhandlare får slut på vapen
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

            [QUOTE=Lutt;761797]
            Ursprungligen postat av nils42

            ....kan de bara inte skaka hand och släppa allt som har med heder att göra.
            Hej!

            Detta har inte med heder att göra. Terrorister har ingen heder, tyvärr. Försoning i en eller annan form får vi hoppas på när väl fundamentalisterna är begravda.
            Hälsn Nils

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • October 2005
              • 1919

              [QUOTE=nils42;761801]
              Ursprungligen postat av Lutt

              Hej!

              Detta har inte med heder att göra. Terrorister har ingen heder, tyvärr. Försoning i en eller annan form får vi hoppas på när väl fundamentalisterna är begravda.
              Hälsn Nils
              Klart det har med heder att göra...dessa länder är för stolta för att erkänna vad de gjorde igår.

              Kommentar

              • kaj.p
                Användare
                • April 2002
                • 2294

                Ursprungligen postat av nils42
                Hej!
                Apropå solidaritet, kan jag berätta om mitt senaste fadderbarn i Indíen. Familjen på 8 personer överlever på 800 kronor per År. Kan vi överträffa detta?
                Hälsn Nils
                Nils Vad betalar du dit i månaden då??
                Diskussällskapet
                www.diskusforum.se

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • September 2007
                  • 890

                  [quote=Lutt;761802]
                  Ursprungligen postat av nils42

                  Klart det har med heder att göra...dessa länder är för stolta för att erkänna vad de gjorde igår.
                  Visst har du rätt, det har med heder att göra. Tyvärr är denna heder kopplad till religion, vilket gör att ingendera parten kan ge sig.

                  Det som jag tycker är mest intressant med denna konflikt är reaktionen hos övriga arab/persiska länder.

                  Det är helt uppenbart att ledarna i vissa länder börjar inse att Islam börjar få ett allt för stort inflytande på befolkningen.

                  Men det är väl så det går när man inte kan tygla tonnåringar med alkohol och sport?
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • September 2007
                    • 890

                    Blev lite fart på tråden i kväll, men med ett något tidigt slut

                    Så god natt då...
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Tony
                      Användare
                      • April 2002
                      • 4594

                      På tal om israel och palestina-tjafset, men visst faen kan man förstå att araberna är svinsura för att en massa israeler fick en stor bit land av någon som inte ägde landet de gav bort? Att hävda att bibeln ger judarna rätt till ett land är ju knappast något som borde vara giltigt i modern tid?

                      (har jag fel i fakta får ni ge mig en snyting)
                      Tony Englund

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • April 2002
                        • 3111

                        Ursprungligen postat av joe
                        Och så äntligen fredag igen!!! Känns det inte bra?

                        Tänkte se om jag kan sätta fyr på debatten här genom att lite fortsätta tråden om gubbar/keps och fortkörning...Jag anser att det borde finnas betydligt fler fartkamneror och hastighetsövervakningssystem (inkl. levande poliser!) ute på våra vägar - gärna också nåt sorts chip i bilen som registrerar hur fort jag (och andra!) kör vid varje given tidpunkt - dock blir detta svårt med tanke på PUL etc. Men det slarvas nåt alldeles bedrövligt med efterlydnaden av trafiregler i allmänhet OCh hastighetsbegränsningar i synnerhet. Detta är ju nåt som vi gemensamt har kommit fram till (läs demokrati) och då ska baske ta mig alla försöka hålla farten också!

                        Vidare förstår jag inte att inte trafikfarliga förseelser (som t.ex fortkörning) omedelbart avspeglar sig på respektive persons försäkringspremie...det vore ett kännbart bötesbelopp det! som skulle kvarstå låt oss säga 3-5 år!! och sedan inkomstrelatera de mer handfasta böterna så att det känns även för knösus!!

                        Nå nu har jag kastat in en stock i brasan...måhända nån som håller med?? Eller inte?
                        köp en keps.....

                        jag vill inte ha fler fartkameror det piper så djävligt i GPS:en

                        vidare så tror jag du bara är avundsjuk på alla du blir omkörd av så sälj bilen och börja åk buss så slipper vi stoppklossar som du i trafiken

                        tycker det är ett påstående som är felaktigt att fortkörare skulle orsaka fler olyckor i trafiken, däremot orsakar äldre personer fler olyckor, körkorttesta alla över 50....framför allt mörkersyntesta alla....
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • jarinen
                          Användare
                          • April 2003
                          • 1888

                          Ursprungligen postat av Tony
                          På tal om israel och palestina-tjafset, men visst faen kan man förstå att araberna är svinsura för att en massa israeler fick en stor bit land av någon som inte ägde landet de gav bort? Att hävda att bibeln ger judarna rätt till ett land är ju knappast något som borde vara giltigt i modern tid?

                          (har jag fel i fakta får ni ge mig en snyting)
                          Håller med, så tillvida vad gäller bibeln, antingen gäller den eller så gäller den inte, det har inget med tid att göra.

                          Om den gäller så är den tidlös, i övrigt så fyll i .........

                          Mvh Jari

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Men sedan jag skaffade GPS och kunde konstatera att den tid GPS'en angav som ankomst tid stämde nästan på minuten och hur lite tid jag tjänar på att överskrida hastigheterna så har jag blivit laglig.

                            Men med laglig så menar jag den hastighet som GPS'en anger, vilket innebär 123 km/h enligt mätaren i bilen på 110 väg.

                            Byt GPS! Enligt min GPS tar en sträcka 4 timmar enligt skyltarna och man sparar ungefär 45 minuter på att köra cirka 15 km fortare på 90 och 110 vägarna. I bra väglag och utan folk ivägen kör jag absolut i 125-130 enligt mätaren eftersom jag vet att de flesta mätare visar 10% mer än verkligheten.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

                              Ursprungligen postat av Olorin
                              Byt GPS! Enligt min GPS tar en sträcka 4 timmar enligt skyltarna och man sparar ungefär 45 minuter på att köra cirka 15 km fortare på 90 och 110 vägarna. I bra väglag och utan folk ivägen kör jag absolut i 125-130 enligt mätaren eftersom jag vet att de flesta mätare visar 10% mer än verkligheten.

                              JA exakt, dessutom så visar ju gps:en den väntade ankomsttiden om du håller den snittfarten du hållt de senaste ggrna - inte laglig fart, därför brukar den stämma på minuten (iaf min)
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

                                Ursprungligen postat av kaj.p
                                Nils Vad betalar du dit i månaden då??
                                Hej!
                                Jag betalar via Barnfonden ( 10 % försvinner i administration ) och med en extrapeng till varje barn per år blir det väl si så där 10-12 tusen per år.
                                Hälsn Nils
                                Senast redigerad av nils42; 17 January 2009, 12:12.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...