Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Hastigheter och laglighet, ja det finns två typer här.
För någon vecka sedan var jag på väg till mina föräldrar. Den väg man kör är en ganska bred 50 väg, där det för ca tio år sedan var 70. Jag vet hur många hundar och katter som blivit dödade på denna väg så jag håller alltid 50.
Kör i 50 och det kommer en Suv bakom som inte saktar ned, utan kör om mig. Problemet var bara att han var tvungen att svänga in mycket skarp framför mig och bromsa hårt, för han skulle svänga i samma korsning som jag skulle, det var knappt han hann köra om mig innan det var dags att svänga. Ja, han bor där och visste var korsningen låg!
Han var ett typexempel på notoriska fortkörare som borde nog bannas ordentligt!
Sen har vi typen som konstant ligger 20 - 30 km för fort på landsvägen. Jag har själv tillhört den gruppen.
Men sedan jag skaffade GPS och kunde konstatera att den tid GPS'en angav som ankomst tid stämde nästan på minuten och hur lite tid jag tjänar på att överskrida hastigheterna så har jag blivit laglig.
Men med laglig så menar jag den hastighet som GPS'en anger, vilket innebär 123 km/h enligt mätaren i bilen på 110 väg.Kommentar
-
Kommentar
-
Hastigheter och laglighet, ja det finns två typer här.
För någon vecka sedan var jag på väg till mina föräldrar. Den väg man kör är en ganska bred 50 väg, där det för ca tio år sedan var 70. Jag vet hur många hundar och katter som blivit dödade på denna väg så jag håller alltid 50.
Kör i 50 och det kommer en Suv bakom som inte saktar ned, utan kör om mig. Problemet var bara att han var tvungen att svänga in mycket skarp framför mig och bromsa hårt, för han skulle svänga i samma korsning som jag skulle, det var knappt han hann köra om mig innan det var dags att svänga. Ja, han bor där och visste var korsningen låg!
Han var ett typexempel på notoriska fortkörare som borde nog bannas ordentligt!
Sen har vi typen som konstant ligger 20 - 30 km för fort på landsvägen. Jag har själv tillhört den gruppen.
Men sedan jag skaffade GPS och kunde konstatera att den tid GPS'en angav som ankomst tid stämde nästan på minuten och hur lite tid jag tjänar på att överskrida hastigheterna så har jag blivit laglig.
Men med laglig så menar jag den hastighet som GPS'en anger, vilket innebär 123 km/h enligt mätaren i bilen på 110 väg.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Äkta Solidaritet = Jag bidrar för att de som pga av sjukdom eller skada inte har möjlighet att utföra ett arbete.
Alternativt, jag stöttar och försöker påverka så att människor som inte får möjlighet att leva ett fritt liv ska kunna göra det.
Med andra ord, det har gått inflation i ordet solidaritet!
Jag är solidarisk med det som utan egen förskyllan har det svårt, antigen pga sjukdom/skada eller att de lever under förtryck. Framförallt då under ett förtryck som de själva inte har röstat fram (palestina).Kommentar
-
Kommentar
-
Äkta Solidaritet = Jag bidrar för att de som pga av sjukdom eller skada inte har möjlighet att utföra ett arbete.
Alternativt, jag stöttar och försöker påverka så att människor som inte får möjlighet att leva ett fritt liv ska kunna göra det.
Med andra ord, det har gått inflation i ordet solidaritet!
Jag är solidarisk med det som utan egen förskyllan har det svårt, antigen pga sjukdom/skada eller att de lever under förtryck. Framförallt då under ett förtryck som de själva inte har röstat fram (palestina).
Du menar att du känner sympati eller betalar du folket i IsraelKommentar
-
Hej!
Apropå solidaritet, kan jag berätta om mitt senaste fadderbarn i Indíen. Familjen på 8 personer överlever på 800 kronor per År. Kan vi överträffa detta?
Hälsn NilsKommentar
-
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Nja, sådär är väl lite svårt att göra en jämförelse...Antar du får mer för 800:- i Indien än du får här hemma.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Var det några amerikaner som demostererade och krävde att Nordvietnamn skulle sluta kriga?
Om palestinier ska demonsterera mot kriget så bör de väl kräva att Hamas slutar kriga!
Men till frågan, nej jag gillar ingen av parterna där nere. Bägge två är förblindade av religon, vilket medför att vanlig logik inte gäller.Kommentar
-
Hälsn NilsSenast redigerad av nils42; 17 January 2009, 00:17.Kommentar
-
Jag är attans övertygad om att du har mängder med civilkurage, killen!! Samtidigt är jag så kluven inför detta med demokratin. Det finns ett gammalt citat från någon politiker (tror det var Churchill) om att demokratin är det bästa av alla dåliga system. Börjar jag fundera på alternativen till demokratin så hittar jag i vart fall inget bättre, även om demokratin inte är bra. En äkta luring...
Hilsen,
P
En del som spekulerar om demokratin menar att den kommer inte att fungera i långa loppet sedan nästan 100% av befolkningen blivit läskunniga och röstar. Tillbaka till Solidaritet = jag får andra betalar. Men när det inte finns några kvar som kan betala, ja då rasar pyramiden.
En del menar att Kina är inne på rätt spår. Finns väl inget namn på den politik som dom driver, men vi kan väl kalla den en kapitalistisk kommunism.Kommentar
-
Jag finner det nästan komiskt att palestinier demonsterar och kräver att Israel ska stoppa kriget.
Var det några amerikaner som demostererade och krävde att Nordvietnamn skulle sluta kriga?
Om palestinier ska demonsterera mot kriget så bör de väl kräva att Hamas slutar kriga!
Men till frågan, nej jag gillar ingen av parterna där nere. Bägge två är förblindade av religon, vilket medför att vanlig logik inte gäller.
Saken är den att det har alltid varit krig där nere och det kommer inte sluta förrens ena sidan är utrotad.Kommentar
Kommentar