Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Ja, det är inte vad jag tycker civilkurage eller demokrati är.
Att följa dom reglerna som vi har kommit överrens om.Vilka vi.
Jag har väl inte, vad jag vet, blivit tillfrågad någon gång, när det har gällt att, en paragrafryttare har hittat på någon ny idiotiskt lag.
och det bara för att han måste väl uträtta något.
Och sen säg inte att jag har valt honom, nej inget hyckleri när det gäller den så kallade demokratin:JanneMVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Snacka går ju!!! Men demokrati är det närmaste man kan komma Janne - och om du inte anser att nån frågat dig, då är´re nog mest upp till dig till slut iallalfall! Demokrati (såväl som civilkurage) handlar ganska mycket om eget engagemang i och intresse för ett kollektiv där vi (även du!!) ingår. Om man inte är intresserad av det och tror att ensam är stark och så vidare...då vet jag inte om det finns värst mycket hopp kvar! Känner du till ord som solidaritet etc.
Jo jag vet vad solidaritet innebär, och samtidigt så vet jag vad våran så kallade demokrati innebär.JanneKommentar
-
-
Snacka går ju!!! Men demokrati är det närmaste man kan komma Janne - och om du inte anser att nån frågat dig, då är´re nog mest upp till dig till slut iallalfall! Demokrati (såväl som civilkurage) handlar ganska mycket om eget engagemang i och intresse för ett kollektiv där vi (även du!!) ingår. Om man inte är intresserad av det och tror att ensam är stark och så vidare...då vet jag inte om det finns värst mycket hopp kvar! Känner du till ord som solidaritet etc.
Men om inte ensam är stark är han så mycket starkare när han gömmer sig bakom flocken?Kommentar
-
Så det visade att det är meningslöst även att försöka gå före och få andra med sig på rättvisa. Folk är inte rättvisa, i grunden är de flesta sig själv närmast. Fattar att du tröttat CF om du varit ombud och allt möjligt, folk snackar en massa dynga, men backar ur när de inser att det inte är just de själva som har det sämst.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Så det visade att det är meningslöst även att försöka gå före och få andra med sig på rättvisa. Folk är inte rättvisa, i grunden är de flesta sig själv närmast. Fattar att du tröttat CF om du varit ombud och allt möjligt, folk snackar en massa dynga, men backar ur när de inser att det inte är just de själva som har det sämst.
------------------------------------------
jag var Sosse tills dom sköt Palme
sedan vart det tråkigt
lika för alla men vem ska jobba då
om man jobbar hårt ska man ha mycket bättre än dom andrajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Så det visade att det är meningslöst även att försöka gå före och få andra med sig på rättvisa. Folk är inte rättvisa, i grunden är de flesta sig själv närmast. Fattar att du tröttat CF om du varit ombud och allt möjligt, folk snackar en massa dynga, men backar ur när de inser att det inte är just de själva som har det sämst.
sedan vart det tråkigt
om man jobbar hårt ska man ha mycket bättre än dom andraSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Och hit kom vi alltså i en diskussion om att det är allt för få som ids/vågar hålla hastighetsbegränsningarna i detta land! Det är ju patetiskt...att vi inte skäms!?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Jag tror nog du egentligen besitter en hel del av den varan, Janne! Men det är inte tid att ge upp nu! Särskilt inte nu - om du ser dig omkring!!
Och hit kom vi alltså i en diskussion om att det är allt för få som ids/vågar hålla hastighetsbegränsningarna i detta land! Det är ju patetiskt...att vi inte skäms!?
-----------------------------------------------
differentierad hastighet
Bra bil lite fortare
utan anmärkning lite fortare
man lite fortare
lastbilskort lite fortare
mc kort mycket fortare annars kan man inte luta i kurvornajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
sedan vart det tråkigt
om man jobbar hårt ska man ha mycket bättre än dom andra
Vad är du nu? Du menar väl inte att du behåller vinsten för dig själv, minus skatten förstås? Kan inte jag också komma till dig och dela på enkronorna utan att ha bidragit med ett öre till din firma?
Hälsn NilsKommentar
-
Nils förstår inte riktigt vad du menar
visst kan vi dela på enkronorna
men mina femtioöringar är märkta till framtida avgångsvederlag även utländska mynt som oxiderat i koidammarna finns med har numera ca 10 literjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
-
Exakt! Jag föreslog en gång på min gamla jobb(när jag var ung och idealist) att vi skulle vara solidariska och avstå löneökningarna för att det faktiskt skulle bli nåt till de mest underbetalda tjejjerna på jobbet. Alla tittade på mig som om jag sagt att jag tycker Bin Ladin är grymt cool och att jag legat med George Bush. Sen sa nån "nä, det är orealistiskt, låt facket sköta det". Oxh sen fick alla som vanligt 2,15% i påslag över hela linjen och orättvisan fick bestå och alla kunde sucka "att inte facket gör nåt".
Så det visade att det är meningslöst även att försöka gå före och få andra med sig på rättvisa. Folk är inte rättvisa, i grunden är de flesta sig själv närmast. Fattar att du tröttat CF om du varit ombud och allt möjligt, folk snackar en massa dynga, men backar ur när de inser att det inte är just de själva som har det sämst.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar