Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Det är vad du tror, vi andra som ligger bakom dig och tutar som besatta har en annan uppfattning - kepsgubbe! :bSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Och så äntligen fredag igen!!! Känns det inte bra?
Tänkte se om jag kan sätta fyr på debatten här genom att lite fortsätta tråden om gubbar/keps och fortkörning...Jag anser att det borde finnas betydligt fler fartkamneror och hastighetsövervakningssystem (inkl. levande poliser!) ute på våra vägar - gärna också nåt sorts chip i bilen som registrerar hur fort jag (och andra!) kör vid varje given tidpunkt - dock blir detta svårt med tanke på PUL etc. Men det slarvas nåt alldeles bedrövligt med efterlydnaden av trafiregler i allmänhet OCh hastighetsbegränsningar i synnerhet. Detta är ju nåt som vi gemensamt har kommit fram till (läs demokrati) och då ska baske ta mig alla försöka hålla farten också!
Vidare förstår jag inte att inte trafikfarliga förseelser (som t.ex fortkörning) omedelbart avspeglar sig på respektive persons försäkringspremie...det vore ett kännbart bötesbelopp det! som skulle kvarstå låt oss säga 3-5 år!! och sedan inkomstrelatera de mer handfasta böterna så att det känns även för knösus!!
Nå nu har jag kastat in en stock i brasan...måhända nån som håller med?? Eller inte?MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Ett betydligt allvarligare/farliga problem i trafiken än hastighetsöverträdelser är väl ändå rattonykterhet och knark/drog/medicin-påverkade förare. Det är här det behövs krafttag, beslagtagna bilar, högre böter och straff...
När det gäller poliser i trafiken, inför en speciell avdelning inom polisen som heter trafikpolis med annan typ av utbildning. Som High Way Patrol i staterna. Känns som resursslöseri att ha välutbildade poliser med flera års utbildning sittande i buskarna för att kolla om folk har bilbälte på sig.MickeKommentar
-
Och så äntligen fredag igen!!! Känns det inte bra?
Tänkte se om jag kan sätta fyr på debatten här genom att lite fortsätta tråden om gubbar/keps och fortkörning...Jag anser att det borde finnas betydligt fler fartkamneror och hastighetsövervakningssystem (inkl. levande poliser!) ute på våra vägar - gärna också nåt sorts chip i bilen som registrerar hur fort jag (och andra!) kör vid varje given tidpunkt - dock blir detta svårt med tanke på PUL etc. Men det slarvas nåt alldeles bedrövligt med efterlydnaden av trafiregler i allmänhet OCh hastighetsbegränsningar i synnerhet. Detta är ju nåt som vi gemensamt har kommit fram till (läs demokrati) och då ska baske ta mig alla försöka hålla farten också!
Vidare förstår jag inte att inte trafikfarliga förseelser (som t.ex fortkörning) omedelbart avspeglar sig på respektive persons försäkringspremie...det vore ett kännbart bötesbelopp det! som skulle kvarstå låt oss säga 3-5 år!! och sedan inkomstrelatera de mer handfasta böterna så att det känns även för knösus!!
Nå nu har jag kastat in en stock i brasan...måhända nån som håller med?? Eller inte?
Nä, det inte om jag håller med. Det är för långsökt att säga att vi valt byrokraterna i NTF och andra som driver igenom hastighetsgränserna. Personligen tycker jag det ska vara flera skyltar som ändras efter väglaget.
Det finns ju inget rim och reson i att man ska köra 90 mitt på blanka dan på sommaren och det ska vara 90 mitt i natten mitt i vintern. Så fler flexibla skyltar som kan växla hastighet tack.
Och så givetvis förbud mot bilkörning i keps!Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Nä, det inte om jag håller med. Det är för långsökt att säga att vi valt byrokraterna i NTF och andra som driver igenom hastighetsgränserna. Personligen tycker jag det ska vara flera skyltar som ändras efter väglaget.
Det finns ju inget rim och reson i att man ska köra 90 mitt på blanka dan på sommaren och det ska vara 90 mitt i natten mitt i vintern. Så fler flexibla skyltar som kan växla hastighet tack.
Och så givetvis förbud mot bilkörning i keps!
Vad om detta med påföljd på försäkringspremien då??MVH - joe
-
Ett betydligt allvarligare/farliga problem i trafiken än hastighetsöverträdelser är väl ändå rattonykterhet och knark/drog/medicin-påverkade förare. Det är här det behövs krafttag, beslagtagna bilar, högre böter och straff...
När det gäller poliser i trafiken, inför en speciell avdelning inom polisen som heter trafikpolis med annan typ av utbildning. Som High Way Patrol i staterna. Känns som resursslöseri att ha välutbildade poliser med flera års utbildning sittande i buskarna för att kolla om folk har bilbälte på sig.
Civilkurage att följa de regler vi överenskommit och inte tro att jag kan spela Allan och stå över alltihop!! Det är vad det handlar om!!Senast redigerad av joe; 16 January 2009, 18:54.MVH - joe
-
Är med dig på båda tågen - men även här (avseende första delen av ditt inlägg) vilar ett stort ansvar på dig och mig. Dels att inte köra onykter förståss - men också att aldrig släppa iväg polarn i det tillståndet!
Civilkurage att följa de regler vi överenskommit och inte tro att jag kan spela Allan och stå över alltihop!! Det är vad det handlar om!!
Att följa dom reglerna som vi har kommit överrens om.Vilka vi.
Jag har väl inte, vad jag vet, blivit tillfrågad någon gång, när det har gällt att, en paragrafryttare har hittat på någon ny idiotiskt lag.
och det bara för att han måste väl uträtta något.
Och sen säg inte att jag har valt honom, nej inget hyckleri när det gäller den så kallade demokratin:JanneKommentar
-
Var ju inte så längesen en stockholmare lekte renbowling i norrland, vet inte hur många han körde ihjäl i en krock, 8-9st eller var det flera renar
Fast renbowling kan vara farligt om man inte går in för det seriöstKommentar
Kommentar