Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • malawijanne
    Banned
    • November 2005
    • 3217

    Ursprungligen postat av kaj.p
    Enig de har ju haft några 1000 år på sig men så är det de kan inget annat.
    Ja, det verkar som att vi är eniga, fan det blev ingen diskussion.
    Men tillbaka till sjalarna, är det bara jag som har sett sjalarna så fort det har varit någon demonstration.Janne

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • May 2005
      • 4642

      Ursprungligen postat av kaj.p
      Enig de har ju haft några 1000 år på sig men så är det de kan inget annat.
      1000 år? De har väl hållt på längre än så därnere. All historia beskriver krig i ändlösa rader därnerifrån. Själva är vi ju inte perfekta, men det är några hundra år sedan i allafall. Tror aldrig sitsen därnere blir löst, har försökt sätta mig in i det flera gånger, men var "skulden" ligger går helt enkelt inte att avgöra för mig. Det jag tycker är tradigt är att konflikterna följer med när folk flyr. På ett sätt greppar jag det, men börjar man om någonstans så måste det till förlåtelse även för andra sidan som flyr. Nu får jag säkert en smäll av någon, men det är fredag. Inte nykter och ska jobba i morgon.

      För övrigt har jag träffat folk från alla möjliga "sidor", och jag kan bara konstatera att det är färgen på hjärtat som spelar roll. Så enkelt ser jag det.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • kaj.p
        Användare
        • April 2002
        • 2294

        Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        1000 år? De har väl hållt på längre än så därnere.
        Patrik läs igen jag skrev några 1000 år
        Diskussällskapet
        www.diskusforum.se

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          Ursprungligen postat av kaj.p
          Patrik läs igen jag skrev några 1000 år
          Jag börjar få synfel. Skyller mitt misstag på de rosa elefanterna...
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • May 2005
            • 1554

            Finns ju en enkel lösning. En A-bomb i gaza-remsan och en över Tel-aviv. Sen är det lugnt i a f de närmaste 800 åren. Nä, förresten de är nog fan dumma nog att ta på sig skyddsdräkter och flytta in igen efter 15 år, det är ju för fan en helig öken. Som sagt påhittat av en samling mytomaner som kände en snäll snickare som hette Jesus och promenerade på grunt vatten.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • daniel_i_malmö
              Användare
              • April 2002
              • 1338

              Ursprungligen postat av malawijanne
              Ja bibeln är nog den mest läsvärda bok som någon har hittat på, och då menar jag verkligen hittad på
              Hehe, det påminner mig det ofrivilligt roliga uttalande som den katolska kyrkan i USA kom med när filmen Da Vinci-koden hade världspremiär.

              Både boken och filmen upprörde kristna då ett av de mer kontroversiella ämnena i romanen är att den historiske Jesus och Maria Magdalena fick en dotter, vars ätt fortlever i Frankrike.

              Detta fick den katolska kyrkan i USA att kräva att filmaffisch och trailers skulle märkas med en varningstext som talar om att historien är påhittad.

              Snacka om att kasta sten i glashus...
              Tjugofem år med ciklider.
              http://www.malmoakvarieforening.se
              Centralamerika 2006
              Svart kaffe och drömmeri...

              Kommentar

              • Guy_P
                Användare
                • April 2002
                • 301

                Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                Hehe, det påminner mig det ofrivilligt roliga uttalande som den katolska kyrkan i USA kom med när filmen Da Vinci-koden hade världspremiär.

                Både boken och filmen upprörde kristna då ett av de mer kontroversiella ämnena i romanen är att den historiske Jesus och Maria Magdalena fick en dotter, vars ätt fortlever i Frankrike.

                Detta fick den katolska kyrkan i USA att kräva att filmaffisch och trailers skulle märkas med en varningstext som talar om att historien är påhittad.

                Snacka om att kasta sten i glashus...
                Inte bara i USA, i det katolska Ungern förbjöds både bok och film.
                Guy

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

                  Ursprungligen postat av Guy_P
                  Inte bara i USA, i det katolska Ungern förbjöds både bok och film.
                  Strongt att de förbjöd även bibeln. Det var ju konsekvent jobbat!
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • Olorin
                    Användare
                    • May 2005
                    • 1554

                    Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                    Hehe, det påminner mig det ofrivilligt roliga uttalande som den katolska kyrkan i USA kom med när filmen Da Vinci-koden hade världspremiär.

                    Både boken och filmen upprörde kristna då ett av de mer kontroversiella ämnena i romanen är att den historiske Jesus och Maria Magdalena fick en dotter, vars ätt fortlever i Frankrike.

                    Detta fick den katolska kyrkan i USA att kräva att filmaffisch och trailers skulle märkas med en varningstext som talar om att historien är påhittad.

                    Snacka om att kasta sten i glashus...
                    Hmm, det kanske skulle vara nåt. Trycka upp klistermärken "obs, stora delar av storyn är helt påhittad, övriga delar är så gamla att de bör räknas som skvaller" och banka dit på biblarna i tryckeriet!
                    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                    Kommentar

                    • Olorin
                      Användare
                      • May 2005
                      • 1554

                      Förövrigt anser jag att det borde vara förbjudet att framföra motorfordon på allmän väg iförd keps! Varenda gång man sitter bakom en bil som sniglar fram 30-40 under hastighetsgränsen ser man en gubbe i keps bakom ratten. Det vore en enkel lag att genomföra, inga onödiga blåstest, inga laserpistoler - polisen vevar bara ner rutan och säger "jaha, här var det keps, då tar jag hand om lilla körkortet, tack". Och vips är vi nog otroligt mycket närmare nollvisionen än alla mittbariärer och andra miljardprojekt sammanlagt.
                      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                      Kommentar

                      • StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

                        Njae..de snorungar som nyss fått körkort bidrar en hel del till osäkerheten i trafiken..samt en del galningar som inte borde fått körkort från första början.

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9122

                          Ursprungligen postat av Olorin
                          Förövrigt anser jag att det borde vara förbjudet att framföra motorfordon på allmän väg iförd keps! Varenda gång man sitter bakom en bil som sniglar fram 30-40 under hastighetsgränsen ser man en gubbe i keps bakom ratten.
                          Jadu Olorin! Om 25-30 år sitter du bakom ratten med en rutig keps på sniskan!

                          Jag vägrar keps, och tycker att dessa borde förbjudas!
                          Och alla dessa nördar som ska ha keps bak o fram! Till vilken nytta?
                          Nu får jag väl ett av Patrk!
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • May 2005
                            • 1554

                            Ursprungligen postat av Malawe
                            Njae..de snorungar som nyss fått körkort bidrar en hel del till osäkerheten i trafiken..samt en del galningar som inte borde fått körkort från första början.
                            Jo, det är ju de nybakta somkör ihjäl sig för att de inte har rutin att vänta på rätt läge att köra om kepsgubbarna. Utan kepsgubbarna skulle allt flyta fint, då skulle bara fyllona åka av eller möjligtvis vanligt folk i blixthalka med sommardäck.
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • Olorin
                              Användare
                              • May 2005
                              • 1554

                              Ursprungligen postat av Wilhelm
                              Jadu Olorin! Om 25-30 år sitter du bakom ratten med en rutig keps på sniskan!

                              Jag vägrar keps, och tycker att dessa borde förbjudas!
                              Och alla dessa nördar som ska ha keps bak o fram! Till vilken nytta?
                              Nu får jag väl ett av Patrk!
                              Det kanske inte spelar någon roll hur man har kepsen. Det är kanske yngel som kör som blådårar som har den bak och fram och senila trögtänkta gubbstruttar som har den på rätt håll. Ingen hör hemma i trafiken.

                              Den dagen du ser mig med keps på i trafiken så får du mitt körkort Wilhelm!
                              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                              Kommentar

                              • specmats
                                Användare
                                • December 2004
                                • 3060

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Det är ju ett faktum att paletinierna har röstat fram Hamas i ett demokratiskt val. Så jag förstår inte varför dom klagar nu?

                                Som man bäddar får man ligga.
                                samma resonemang kan man använda på 30-tals tyskarna, och säkert många fler
                                Tropheus Duboisi halembe, so
                                Melanochromis Auratus, vf
                                Synodontis Petricola, odlade

                                Akvarie-setup (Salt)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...