If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Orkar inte läsa igenom hela tråden så nån kanske redan tagit upp den, men Ardbeg tycker jag är grym.
Enda problemet med den är att den tar slut så in i h*te fort
Christer... Ser du? Jag kan kommentera även andra trådar än mina egna (Om du inte vet vem jag är... köpte cirkulationspump av dig i helgen)
Man tackar, Kaj! Här fanns godis och såvitt jag begrep så lägger inte tullen vantarna på paketen heller! Och så många Bruichladdich där fanns - alla kanske inte var inom ekonomiskt räckhåll, men tillräckligt många!
Orkar inte läsa igenom hela tråden så nån kanske redan tagit upp den, men Ardbeg tycker jag är grym.
Enda problemet med den är att den tar slut så in i h*te fort
Christer... Ser du? Jag kan kommentera även andra trådar än mina egna (Om du inte vet vem jag är... köpte cirkulationspump av dig i helgen)
Ardbeg - den låg som sista teste i en whiskyprovning jag var på häromsistens - gissa varför? Rökigheten - tar liksom udden av alla andra smaker...
Men för all del, det är upp till var och en. För mig var den dock inte!
MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
Om en Whiskey inte är rökig tycker jag inte om den, tänk vad bra att alla tycker olika! Laphroig (stavning?) och Talisker är väl min gräns vad gäller rökighet, men för de som tycker om RIKTIGT rökig Whiskey skall prova denna : Smokehead
Den är tom för mycket för mig, man får halsbränna i flera vekor efter den
Märkligt.
Anledningen till att jag provade den första gången var att den fick högsta betyg i nån tidning jag läste...
Jaja, smaken är som baken. Personligen gillar jag inte whisky som inte är rökig... Åtminstone inte lika mycket
Kollat lite mer - du tar hem några flaskor då tillsammans med polarna eller? För frakten var ju inte att leka med precis - eller så är det jag som är snål alt. sparsam?!
MVH - joe
Märkligt.
Anledningen till att jag provade den första gången var att den fick högsta betyg i nån tidning jag läste...
Jaja, smaken är som baken. Personligen gillar jag inte whisky som inte är rökig... Åtminstone inte lika mycket
hmm. Aftonbladet kanske inte är världens bästa referensmaterial när det gäller whisky
Nä - vi är kanske lite för överens om att whiskey ändå är en av livets kryddor för att det ska bli riktigt laddat. Men det är ändå en skön fredagskväll att kunna snacka väsentligheter - vi får ta bataljerna en annan dag, Christer!
MVH - joe
Ja du - en japan som fyra - har nån provat? Jag har, och jag garanterar att den inte ens är i närheten av fjärde plats i min ranking! Men jag gillar ju inte Ardbeg, Talisker eller Lagavulin heller...så jag kanske inte är något riktigt sanningsvittne. (nu Christer ska du se att det hettar till)
F.ö så är jag nattningsfärdig - jag har några levande väckarklockor på övervåningen som nu sover (osäkrade!!) så jag kollar in tråden imorgon bitti! Kanske är en dagistråd iallafall??
MVH - joe
Kommentar