Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!
Kollaps
X
-
-
Jag vet Olorin! Ska jag stänga av dig ett par veckor bara för det? Påpekade det lite försynt i början på veckan! Men det är inte lätt att bara skriva på fredag o lördag verkar det som.
Kan ju inte låsa tråden söndag morron och öppna den igen fredag em.
Självdiciplin får gälla!
Men nu Olorin är det bara att gasa på!
Är det rätt att avliva fiskar man har och som man tröttnat på, utan att först försöka hitta ny ägare?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Risken är väl rätt så överhängande för invånarna i "Skräckkaret" i tråden här brevid... Inte mångas drömblandning av fiskar i det karet kanske, tror inte många "singel" gurami hittar nya ägare.MickeKommentar
-
Ahhhh fredagkväll äntligen. Det är inte rätt att nacka fisk utan att göra ett försök att hitta en ny ägare. Men det hela är inte så enkelt för att samtidigt är det ok att låta yngel bli foderfisk.Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Jag vet Olorin! Ska jag stänga av dig ett par veckor bara för det? Påpekade det lite försynt i början på veckan! Men det är inte lätt att bara skriva på fredag o lördag verkar det som.
Självdiciplin får gälla!
Är det rätt att avliva fiskar man har och som man tröttnat på, utan att först försöka hitta ny ägare?
Men NEJ, jag tycker man ska försöka hitta ett nytt hem före avlivning i a f.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Självdiciplin får gälla!
Är det rätt att avliva fiskar man har och som man tröttnat på, utan att först försöka hitta ny ägare?
Förövrigt finns det en insmugen annons i en tråd som du missar WSmå firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Edit: Apropå insmygna annonser så har jag blivit en bättre människa (precis en sån där fin en som janne), jag har slutat bry mig.Senast redigerad av Per B; 14 November 2008, 20:47.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Utifrån "skräckkaret" på Blocket: Så länge vi inte fordrar med vansinnesstirrande gossar utan försöker hitta någon som står ut med dem tycker jag att ansatsen är legitim!
Edit: Apropå insmygna annonser så har jag blivit en bättre människa (precis en sån där fin en som janne), jag har slutat bry mig.Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!Kommentar
-
Uff, jag jobbar ju till sent i morgon... men med tanke på roliga Monty-grejer så är denna inte helt fel heller:
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Där ligger man i lä med förolämplingarna. Bara sådana saker som att "your mother was a hamster and your father smelled of elderberries"... och "I fart in your general direction"...
Tack för dessa klipp - sett dom tusen gånger säkert, men nu var det länge sedan och de står sig fantastiskt bra.MVH - joe
Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!Kommentar
-
Och så fortsatte tråden - jomensan. Jag är en av de där utan självdiciplin. Ska försöka bättra mig till veckan men kanske kan jag ha det innestående för nästa helg är jag utan internet...huuva!
Att avliva fisk man tröttna på utan att hitta ny ägare, naaa, det tror jag väl ändå inte. Man får välja noga innan och så får man stå ut, alternativt förska sälja dem på auktion eller till affären där man köpte dem (ren förlust förståss), men inte är man akvarist för vinstens skull, eller hur!
Annars kan man ju, som i Monty Python skechten innan i tråden använda dem som ammunition om kung Arthur och riddarna runt runda bordet skulle dyka upp...
Härligt med fredagkväll. Sonens fredagsmysfödelsedagskalas har just avslutats, kamraterna är hämtade och jag kan nu sippa en liten virre.MVH - joe
-
Ser inget fel med att mata med levande foder. Om inte fisken kan ta något annat än levande vore det plågeri att låta den svälta.
Edit: Skrev ju i fel tråd Men det hindrar oss inte från att diskutera det.Kommentar
-
Levande foder trodde jag väl ändå inte ens kunde tangera en sorts (tillskriva djur känslor) tangent. Klart man kan mata med levande foder utan några som helst betänkligheter! Problemet är exempelvis att mina Jaguarer vill inte äta Cutteri yngel men svärdbäraryngel går bra. Svärdbärare går att sälja men inte Cutteri, där ligger den obra ekvationen.
Näe, tillskriv inte djurena känslor de inte har! Däremot kan vi ju behandla dom med respekt, vilket är nåt helt annat.
Mvh JariKommentar
-
Levande foder trodde jag väl ändå inte ens kunde tangera en sorts (tillskriva djur känslor) tangent. Klart man kan mata med levande foder utan några som helst betänkligheter! Problemet är exempelvis att mina Jaguarer vill inte äta Cutteri yngel men svärdbäraryngel går bra. Svärdbärare går att sälja men inte Cutteri, där ligger den obra ekvationen.
Näe, tillskriv inte djurena känslor de inte har! Däremot kan vi ju behandla dom med respekt, vilket är nåt helt annat.
Mvh Jari
En helt annan vinkel är att det är förbjudet i Finland som ju hör till NCS verkningsområde.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Mvh Jari
Sen Ola - är det verkligen förbjudet att mata med levande fisk i Finland? Blir lite som det nojiga beslutet från f.d djurskyddsmyndigheten om att förbjuda fiske med levande agn. Ja, tjena!MVH - joe
Kommentar