Slut på import av VF

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JohanP
    Användare
    • September 2006
    • 118

Slut på import av VF

Satt och gick igenom dagens händelser på akvariefronten och fann detta på GOC.

Tråden ligger under "Övrigt"

Hur fortskrider liknande arbete för oss inom NCS? Hur långt har vi kommit och har vi också någon arbetsgrupp som är på gång?

I -min bok- som det så häftigt heter, är detta en i det närmaste essentiell fråga som vi tillsammans borde ta ett riktigt krafttag med. Vad ska vi göra och vem kan berätta för oss vad vi ska göra?
  • JohanP
    Användare
    • September 2006
    • 118

Jaha, jag kan dessvärre konstatera att ämnet inte var så hett som jag trodde.

Kommentar

• Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

Intresset kanske finns, men din länk var inte så bra. Jag lyckades inte hitta tråden du menade.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• Mikael W
        NCS Medlem

• August 2002
        • 8621

Ursprungligen postat av Olorin
        Intresset kanske finns, men din länk var inte så bra. Jag lyckades inte hitta tråden du menade.
        Länken går till deras Forum, där hittar Du tråden i avdelning 10. Övrigt.

NCS följer aktivt med vad det händer på denna front. Tyvärr missade vi deadlinen för den norska remissen. Har varit i kontakt med NAF och fått veta att lagförslaget inte gäller akvariefisk, men att man inte kan utgå från att det framgent inte skulle läggas förslag om begränsningar också för fisk.

NCS kommer att avge utlåtanden och den vägen försöka påverka lagstiftningen om/när motsvarande lagförslag blir aktuella i de övriga nordiska länderna.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• JohanP
          Användare
          • September 2006
          • 118

Tack för svaret, då är ju något på gång i alla fall.

Kommentar

Arbetssätt...