If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
De flesta apistogramma är grottlekande men hur är det med andra ciklider? Finns det större grottlekande ciklider? Och om det finns, hur gör ni som håller dessa fiskar era grottor?
De flesta apistogramma är grottlekande men hur är det med andra ciklider? Finns det större grottlekande ciklider? Och om det finns, hur gör ni som håller dessa fiskar era grottor?
Jens
Oj, var ska jag börja. Klart det finns stora grottlekare... Men, men. De flesta är mindre t ex Pelvicachromis och liknande.
Hej
Man kan slå sönder en blomkruka så att det blir en grotta. Slår man sönder den för mycket kan man limma ihop den igen tills man blir nöjd med grottan med hjälp silikonlim. Ett annat alternativ är att ställa stenar så att det blir en gång. Till Acarichthys heckeli vet jag att man använt rör för att få dem att leka.
Några andra grottlekande ciklider som blir större än de du nämnde är Guianacara, Crenicichla och Steatocranus, - men det finns säkert några släkten till.
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Kokosnöt som man sågar itu är en klassisker. Kan man klä med javamossa om man inte vill se den. Sen finns det ju nu en kille som börjat fräsa ut grottor i stenar med någon blästringsmaskin, men hur många av oss har en sådan?
Kommentar