odling läggs ner
Kollaps
X
-
-
Men självlart om du odlar i din lägenhet eller om du har en källar lokal som dina hyresgäster får betala dina elkostader, så är det en annan sak, och om du kan då sälja dina fiskar svart.
Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.JanneKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ja Classe jag har alltid haft min odling i enskilt hus, det vill säga att jag har alltid fått betala vad det har kostat.
Men självlart om du odlar i din lägenhet eller om du har en källar lokal som dina hyresgäster får betala dina elkostader, så är det en annan sak, och om du kan då sälja dina fiskar svart.
Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.Jannejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Kommentar
-
Ha ha ha , den var rolig Christer.
Det lär nog bli rätt så kallt i baljorna, om man skulle ta en tankbil från Räddningstjänsten storgöteborg och fylla mina baljor, men det var en bra ide´
det måste jag kolla uppJanneKommentar
-
du får ställa den brevid en storbrand några timmarjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
-
Kommentar
-
Ja Classe jag har alltid haft min odling i enskilt hus, det vill säga att jag har alltid fått betala vad det har kostat.
Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.Janne
har gjort här på vardagrum med odlar där av fiskar här hemma men inte nu länge där..
skall vi leta en bättre lägenhet större där så hoppas klart kanske får en små plats där för källare oxåå får se vad hänt...
den är inte så billigt brukar pris för elräkning där så klart brukar höjer pris alla så livet..
jag har inte testa där så bara mindre tre-fyra karet där innan så den är okej..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
-
jaa den kan där källare ner där finns lokal där jaa så jag har egna där här men den vi bor två dela i vårt lägenhet där för hyregäst där..
har gjort här på vardagrum med odlar där av fiskar här hemma men inte nu länge där..
skall vi leta en bättre lägenhet större där så hoppas klart kanske får en små plats där för källare oxåå får se vad hänt...
den är inte så billigt brukar pris för elräkning där så klart brukar höjer pris alla så livet..
jag har inte testa där så bara mindre tre-fyra karet där innan så den är okej..Kommentar
-
Kommentar
-
Wow vilken debatt. Säger så här att el o vatten priser ökar Skulle det vara en överraskning. Kolla bara danmark ca 30-35 kr per kbm o får man betala lika mycket för returen. Vad jag vet har tyskland samma system 60-70 kr kbm
Klart man vet att vatten o el priser går upp. o kommer o fortsätta upp. Men det måste man ta med i beräkningen. Själv värmer jag ca 13 kbm o mer parten upp till 29-30 grader. Och är just nu inne på att köpa in solpaneler från Kina.
Så är det inte så att det är motgångar som pressar fram konstuktiva lösningar?? Iallfall om man har intresset kvar.Senast redigerad av kaj.p; 24 September 2008, 01:01.Kommentar
-
Wow vilken debatt. Säger så här att el o vatten priser ökar Skulle det vara en överraskning. Kolla bara danmark ca 30-35 kr per kbm o får man betala lika mycket för returen. Vad jag vet har tyskland samma system 60-70 kr kbm
Klart man vet att vatten o el priser går upp. o kommer o fortsätta upp. Men det måste man ta med i beräkningen. Själv värmer jag ca 13 kbm o mer parten upp till 29-30 grader. Och är just nu inne på att köpa in solpaneler från Kina.
Så är det inte så att det är motgångar som pressar fram konstuktiva lösningar?? Iallfall om man har intresset kvar.
Men jag håller med om att det är sådana här saker som tvingar fram förändring. När jag varit runt hemma hos folk i Tyskland, så är det vanligare med centralfilter och de har mycket mer växter i sina akvarium. De byter inte heller så mycket vatten som de flesta gör här i Sverige.Kommentar
Kommentar