odling läggs ner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • April 2007
    • 1147

    #16
    Ursprungligen postat av malawijanne
    Det är sällan du har fel Kjell, men elpriset sjönk faktiskt när avregleringen kom, det vill säga för dom som var aktiva och kollade upp var det var som billigast.
    Men det är klart dom som låg kvar i tillsvidare pris var det samma pris.
    Och du var tydligen en av dom.Janne
    menar du i huset eller hur dåå??? hur bor jag lägenhet där dåå??? skillnad på el-pris där nu den för sitt bostad där om lägenhet eller hur??? om el räkning dyrare där...
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av classe
      menar du i huset eller hur dåå??? hur bor jag lägenhet där dåå??? skillnad på el-pris där nu den för sitt bostad där om lägenhet eller hur??? om el räkning dyrare där...
      Ja Classe jag har alltid haft min odling i enskilt hus, det vill säga att jag har alltid fått betala vad det har kostat.
      Men självlart om du odlar i din lägenhet eller om du har en källar lokal som dina hyresgäster får betala dina elkostader, så är det en annan sak, och om du kan då sälja dina fiskar svart.
      Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.Janne

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • April 2002
        • 5028

        #18
        Ursprungligen postat av T_K
        Till Christer

        Hahaha... det var riktigt kul! Inga baktankar. Menar det ´´´´fnissar. Där satt den. Nice
        Trodde du att jag var sur, då hade du fel
        jag gillar alla (även skåningar)
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #19
          Ursprungligen postat av malawijanne
          Ja Classe jag har alltid haft min odling i enskilt hus, det vill säga att jag har alltid fått betala vad det har kostat.
          Men självlart om du odlar i din lägenhet eller om du har en källar lokal som dina hyresgäster får betala dina elkostader, så är det en annan sak, och om du kan då sälja dina fiskar svart.
          Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.Janne
          Säkert att du inte tagit hem brandbilen med vatten
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • T_K
            Användare
            • September 2005
            • 147

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Trodde du att jag var sur, då hade du fel
            jag gillar alla (även skåningar)
            Nope trodde jag inte. Med baktankar menade jag att jag själv inte hade några. Dessutom är jag värmlänning. I Exil.

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

              #21
              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
              Säkert att du inte tagit hem brandbilen med vatten
              Ha ha ha , den var rolig Christer.
              Det lär nog bli rätt så kallt i baljorna, om man skulle ta en tankbil från Räddningstjänsten storgöteborg och fylla mina baljor, men det var en bra ide´
              det måste jag kolla uppJanne

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

                #22
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Ha ha ha , den var rolig Christer.
                Det lär nog bli rätt så kallt i baljorna, om man skulle ta en tankbil från Räddningstjänsten storgöteborg och fylla mina baljor, men det var en bra ide´
                det måste jag kolla uppJanne
                Måste jag tänka på allt
                du får ställa den brevid en storbrand några timmar
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • T_K
                  Användare
                  • September 2005
                  • 147

                  #23
                  Tycker att forumet saknar en chatbox. Där kan ni två hålla till på nattkröken.

                  Kommentar

                  • malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

                    #24
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Måste jag tänka på allt
                    du får ställa den brevid en storbrand några timmar
                    Ja hur ofta har vi en storbrand, nej det är nog inte så stora odds att den tanken blir varm.Janne

                    Kommentar

                    • classe
                      NCS Medlem
                      • April 2007
                      • 1147

                      #25
                      Ursprungligen postat av malawijanne
                      Ja Classe jag har alltid haft min odling i enskilt hus, det vill säga att jag har alltid fått betala vad det har kostat.
                      Men självlart om du odlar i din lägenhet eller om du har en källar lokal som dina hyresgäster får betala dina elkostader, så är det en annan sak, och om du kan då sälja dina fiskar svart.
                      Ja jag är inte förvånad att fisken är billig i Sverige.Janne
                      jaa den kan där källare ner där finns lokal där jaa så jag har egna där här men den vi bor två dela i vårt lägenhet där för hyregäst där..
                      har gjort här på vardagrum med odlar där av fiskar här hemma men inte nu länge där..
                      skall vi leta en bättre lägenhet större där så hoppas klart kanske får en små plats där för källare oxåå får se vad hänt...
                      den är inte så billigt brukar pris för elräkning där så klart brukar höjer pris alla så livet..
                      jag har inte testa där så bara mindre tre-fyra karet där innan så den är okej..
                      375 LITER Malawi arter..
                      74 Liter Malawi yngel...

                      Kommentar

                      • T_K
                        Användare
                        • September 2005
                        • 147

                        #26
                        Varför surrar det i min router när jag scrollar med mushjulet? *Kuggfråga mohaha

                        Kommentar

                        • malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

                          #27
                          Ursprungligen postat av classe
                          jaa den kan där källare ner där finns lokal där jaa så jag har egna där här men den vi bor två dela i vårt lägenhet där för hyregäst där..
                          har gjort här på vardagrum med odlar där av fiskar här hemma men inte nu länge där..
                          skall vi leta en bättre lägenhet större där så hoppas klart kanske får en små plats där för källare oxåå får se vad hänt...
                          den är inte så billigt brukar pris för elräkning där så klart brukar höjer pris alla så livet..
                          jag har inte testa där så bara mindre tre-fyra karet där innan så den är okej..
                          Ja kan man få en lokal med vatten och el inklusive på ett fast pris på några år så är det bara att säga lycka till Classe.Janne

                          Kommentar

                          • T_K
                            Användare
                            • September 2005
                            • 147

                            #28
                            Ursprungligen postat av T_K
                            Varför surrar det i min router när jag scrollar med mushjulet? *Kuggfråga mohaha
                            Sorry, var en av Christers grannar som skrev detta när jag var på toa...

                            Kommentar

                            • kaj.p
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2294

                              #29
                              Wow vilken debatt. Säger så här att el o vatten priser ökar Skulle det vara en överraskning. Kolla bara danmark ca 30-35 kr per kbm o får man betala lika mycket för returen. Vad jag vet har tyskland samma system 60-70 kr kbm
                              Klart man vet att vatten o el priser går upp. o kommer o fortsätta upp. Men det måste man ta med i beräkningen. Själv värmer jag ca 13 kbm o mer parten upp till 29-30 grader. Och är just nu inne på att köpa in solpaneler från Kina.
                              Så är det inte så att det är motgångar som pressar fram konstuktiva lösningar?? Iallfall om man har intresset kvar.
                              Senast redigerad av kaj.p; 24 September 2008, 01:01.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • endymion

                                #30
                                Ursprungligen postat av kaj.p
                                Wow vilken debatt. Säger så här att el o vatten priser ökar Skulle det vara en överraskning. Kolla bara danmark ca 30-35 kr per kbm o får man betala lika mycket för returen. Vad jag vet har tyskland samma system 60-70 kr kbm
                                Klart man vet att vatten o el priser går upp. o kommer o fortsätta upp. Men det måste man ta med i beräkningen. Själv värmer jag ca 13 kbm o mer parten upp till 29-30 grader. Och är just nu inne på att köpa in solpaneler från Kina.
                                Så är det inte så att det är motgångar som pressar fram konstuktiva lösningar?? Iallfall om man har intresset kvar.
                                Jag diskuterade priser med en tysk kompis han sa att vattnet kostade ca 15 kr/m³ in och 25 kr/m³ att spola ner i avloppet. Därför använde han allt sitt spillvatten i trädgården. Elen gav han lite mer än 2 kr/Kwh.

                                Men jag håller med om att det är sådana här saker som tvingar fram förändring. När jag varit runt hemma hos folk i Tyskland, så är det vanligare med centralfilter och de har mycket mer växter i sina akvarium. De byter inte heller så mycket vatten som de flesta gör här i Sverige.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...