Svårlästa dropptest

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • September 2007
    • 890

    #16
    Ursprungligen postat av defdac
    Jag fick just en idé:

    Har du testat att fotograferat kyvetten och test-legenden och sedan ändrat hue i Photoshop så att färgerna hamnar i en färgrymd som passar dig?
    I och med att jag är färgblind så är mitt förhållande till Photoshop ganska begränsat Har det installerat, men inser mina begränsningar!

    Men jag förstår hur du tänker, frågan är bara hur/vad gör kameran med färgerna innan de kommer in i Photoshop?

    Har du tid/lust att prova så är jag helt klart nyfiken.
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • November 2005
      • 3217

      #17
      Ursprungligen postat av c90368
      I och med att jag är färgblind så är mitt förhållande till Photoshop ganska begränsat Har det installerat, men inser mina begränsningar!

      Men jag förstår hur du tänker, frågan är bara hur/vad gör kameran med färgerna innan de kommer in i Photoshop?

      Har du tid/lust att prova så är jag helt klart nyfiken.
      På tal om färgblind, Herkules zoo som ligger i göteborg och som jag tycker alltid har haft bra klass på både fiskar och personal.
      Plus att dom har alltid har haft vettiga priser på tillbehör.
      Christer som är den som startade herkules tillsammans med någon som jag inte kommer på namnet nu. Han är också färgblind.
      Jag brukade sälja rätt så mycket fisk till honom, men när jag skulle förklara alla färger för honom, så säger Christer, jag är färgblind, så han fick kalla till sig sin fru vid dom tillfällena.Janne

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • September 2007
        • 890

        #18
        Ursprungligen postat av malawijanne
        så han fick kalla till sig sin fru vid dom tillfällena.Janne
        Känner igen det där

        Visst får jag svar på vart på färgskalan sonen och frugan anser mina tester är, men just det där med att själv kunna se och minnas hur det var förra gången saknar jag.

        Lite typ eunuck, vill men kan inte
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        Arbetssätt...