Klä in benställning?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Altolamprologus
    Användare
    • September 2008
    • 7

    Klä in benställning?

    Någon som har nått bra tips om hur man kan klä in sin benställning på ett bra smidigt sätt?
    Tycker att det är snyggare med en "solid" plattform.

    Mvh Per
    375L Tanganyika
  • lofeman
    Användare
    • November 2007
    • 54

    #2
    såg någon som skruvat u-profiler i aluställningen och sen lackat masoniteskivor och haft som skjutluckor i dessa.. så ut som åleds klädda ställningar..
    vet inte om det var nåt sånt du menade?

    /Arvid

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • January 2008
      • 809

      #3
      Har också funderat runt detta och skulle tro att det är snyggare att täcka in mellanrummen mellan benen på ställningen än att sätta något utanför eftersom det då bygger mer än akvariet.

      Fördelen är också att man kan välja att göra luckorna löstagbara eller skjutbara vilket skapar bra förvaringsutrymme under karet. Jag fick med mig aluminium lister med två spår till mitt akvarium vilket gör det möjligt att fixa skjutluckor... har dock inte fixat inbyggnad ännu.
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

        #4
        Det kan iofs vara en fördel om skivorna kommer utanför akvariet (beroende på om det är helglas eller ramakvarium) eftersom man kan använda skivan till att täcka silikonfogen och en del av sanden. Bygger man dessutom en egen överdel för belysning så passar man in den mot bänken och täcker den övre silikonfogen och så täcker man vattenytan också vilket jag tycker blir mycket snyggt!

        Det funkar säkert på ramakvarier också men jag har inte provat, kör med helglas.

        Kommentar

        Arbetssätt...