VF praktbarber ?
Kollaps
X
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten -
Kommentar
-
men en del ser ur som det röda kommer innifrån å som man slog hammaren på tummen när den pulserar färgen pumpar mer o mer i först blekrosa ..... men man ser den brunna röda kopparfärgen som Indiska damer har i ansiktet vid stora högtider
när jag kommer till Affären i morgon ska jag dubbla prisetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tänk så här Dessa fjäll har inslag av gult guld svart .... dvs dom ser ut som honor
men en del ser ur som det röda kommer innifrån å som man slog hammaren på tummen när den pulserar färgen pumpar mer o mer i först blekrosa ..... men man ser den brunna röda kopparfärgen som Indiska damer har i ansiktet vid stora högtider
när jag kommer till Affären i morgon ska jag dubbla priset
Jag kan ev ragga tag i en bil som åker Stockholm -Luleå om 2 veckor.
Men absolut säkert till Påsk, dvs V14. Så snälla sälj dem inte billigt till någon annan..Kommentar
-
Hittade 2 bilder till på VF praktbarber, månntro från glasersändningen ?
Puntius, conchonius (Barbus) WILD, Indian Rosy barb, stock photos, stock, photography, pictures, images, nature, wildlife, aquatic, marine, mammals, birds, archive, agency, photojournalism
Ser de ut så här, de som finns på akvarielagret ?Senast redigerad av HåkanM; 05 March 2012, 14:40.Kommentar
-
ja den så finns blivit gula färg så den och slöjdfenor oxå den för praktbarb så inte större runt 8cm.. så jag haft den själv innan den är en bra fisk.. har lycka tre hittat yngel där hos mig jag köpte bara tre par den så fick tre yngel där i natur.. bra så runt 22 grader och ner till 17-18 grader där så man kör behöver inte ha dropvärme som klassisk guldbarb som värdes vattentemp och samma ph..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
Ja Glaser har fortfarande kvar VF praktbarber på sin lista men nu har de ändrat texten lite, nu står det bland annat" Obviously the aquarium strains of the rosy barb do not belong to the species Barbus conchonius at all, but this is a different story". Så vad är vår gamla akvariestam av praktbarber för någonting?, verkar ju som någon på Glaser verkar veta nåt ?
Senast redigerad av HåkanM; 16 March 2014, 23:41.Kommentar
-
Håkan hämtade du några eller väntade du på namnbytetjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Nja tyvärr kom det saker emellan men nu har jag fått tillstånd av frugan att nyivestera så i samband med detta så kan det hända något under våren............nyivestera= optiwhite förstås........kanske ett 720..................Kommentar
-
Väldigt intressant artikel om Praktbarbens ursprung
läs News 111, första artikeln av Frank SchäferKommentar
-
Ja numera sen Nyår så kan även vi nördar i Norrbotten beställa fisk från Glaser o Alex via Dogman. Så såklart när Rolles akvariecenter gjorde en beställning i februari så beställde jag givetvis 10 Vf praktbarber. Men när leverans kom till butiken så var denna post helt enkelt nollad, dvs ingen leverans. Så nu blir det en ny beställning nästa vecka, det är bara att hålla tummarna för att några vf praktbarber skall få bli norrbottningar.....Kommentar
-
Ja så äntligen har jag fått mina vf praktbarber. ska bli kul att se hur stora de blir. Även om de inte liknar mina odlade praktbarber så ska jag testa att odla på vf med odlat om det går. De kanske är för långt ifrån varandra för att gå att korsa men testa går ju. Men isåfall lever ännu drömmen om att få tag på äkta vilda förfäder till våra praktbarber inom hobbyn.....Kommentar
-
Jag såg faktiskt dina firrar i påsen hos Rolles. De såg ganska rejäla och pigga ut. Själv levererade jag en massa unga Channa pulchra och hämtade sex st Crenicichla sp. Orinoco.Kommentar
-
Tror jag bara fick hanar, skall prova och odla med en odlingsformshona. ( Har skickat PM till dig men inget svar, misstänker att mailboxen är full ???)Kommentar
-
Kommentar