snygga shreek, förövrigt så är det Moshi yellow - Sibwesa som är knall gul utan nå brunt i.
Troffetråden 2008 - Del 3
Kollaps
X
-
Passenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.Leleupi -
Kommentar
-
fantastisk känsla när man är helnöjd med nya fiskarTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
Kommentar
-
Bilderna på Kabimban är fantastiska men den ser knappast så grann ut till vardags. Har haft Brichardi varianter och de tröttnade jag på ganska fort.
Problemet är ju att när duktiga fotografer på detta forum tar fantastiska bilder på dessa troffar, så blir man intresserad av att ta in en grupp igen.
För att få dom att trivas så behöver man trixa lite mer med vattenbyte,inredning mm
Men får man det till att funka så tycker i alla fall jag att, även om dom inte är så färg granna,det är dom snyggaste och roligaste(tillsammans med Black varianterna)för det händer något mest hela tiden.
Dig kunde jag lura i alla fallmvh StefanKommentar
-
Kommentar
-
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Vad skulle ni vilja säga är optimal temp för troffarna?
Jag har 24-25 i mitt kar... och är osäker om det räcker...
Måste man vara medlem för att lägga in bilder i tråden?Kommentar
-
24-25 e helt ok. Det skulle jag också vilja ha i mina kar men hamnar dessvärre uppemot 27-28.
Ja."Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
Det är ganska bra att variera tempen under året, köra 24grader några månader för att sedan låta det bli varmare, runt 27-28 under sommaren, vilket iof är ganska svårt att undvika även om man vill =)Kommentar
-
I sommras hade jag 31"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
Kommentar