Frågan e ju om det e spec moshi eller petrochromis ephippium du får... dom gillar att blanda ihop dessa, den senare blir ju inte så fin som man kanske skulle vilja =)
Troffetråden 2008 - Del 3
Kollaps
X
-
-
de ska vara P.spec yellow moshi från Ikola men den som leverfår se . Nu börjarde närma sigProvar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Kommentar
-
Mina gamla P.ephippium.Moshi yellow, inga super bilder men men.4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
Kommentar
-
Ska jag vara ärlig så vet jag inte mycket om Petrochromisar, men jag har köpt dom Vf 2006-10-06 som P.ephippium "Moshi yellow - Sibwesa" och har kvittot kvar.
Mvh4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
-
Min personliga erfarenhet av VF fiskar ( troffar i detta fall ) är att sätta dem i ett karantänkar inledningsvis för att inte smitta övrig fisk med ev sjukdommar.
Samt att mörklägga karet totalt i ca 3-4 dagar med en filt. Orsak till mörkläggningen är att den ska minska stressen vid flyttningen samt den nya vattenmiljön.
Därefter skulle jag börja mata försiktigt med NLS pellets för att få igång magarna, för att sedan försiktigt blanda in ev övrig kost som du anv.
Efter ett antal veckor när när du fått igång fiskarna så som du vill skulle jag flyta dem till slutkaret.
Dock skulle jag totalt mörklägga karet igen 3-4 dagar för att minska stressen vid den flytten och undvika aggression mellan fiskarna.
Har provat detta på 2 VF grupper från Tyskland och det har funkat klockrent när jag väl kom på knepet.
Lycka till med de nya fiskarna.
Mvh Göran
Koppa in dom i minst 3 timmar, sedan om det är liv i dom dan efter, börja mata med min räkmix försiktigt och sedan öka efter hand, det behövs inte mera. men däremot petrissar, dom känns som lite mer känsliga.
Jag har faktiskt bara köpt VF pettrisar en gång och det moushi yellow, Åled sålde dom för för 1800 kr paret, och jag vet att jag köpte ett par.
Men dom fick buken, men jag klarade dom faktiskt med en dos av aquafuran.
Sedan sålde jag dom vidare.JanneKommentar
-
kanske skulle du låta bli att mata!? Alltid, Ej mat å vatten första dagarna heheTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
P.Yellow Moshi Ikola
sista bilden kallar jag 3 Nyanser av gultProvar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
YIiiiIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Grattis!!!!!!!Kommentar
-
fina får man fråga vad dom kostar!? typ 500-1000 kr eller mer..Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar