Inhandlade häromdagen 3 st. Nimbochromis livingstonii. Det var de enda 3 som fanns kvar i butiken. 2 gick i ett kar och de känns "säkra". Däremot så gick den tredje i ett annat kar, ensam av sitt art och hade säkert jättetråkigt. Såg lite blek ut och sådär, men tänkte att det nog bara var pga stressen.
Det som gör mig misstänksam är att den är mycket gulaktigare i grundfärgen än de andra två. Men det kanske är fullt normalt för livingstonii?
Bifogar bilder på de båda.. Den "gula" är på första och tredje bilden, samt på den sista där man skymtar båda två.
Den tredje, som jag tycker är "normalfärgad", är klart minst av de 3, men har inte alls dendär gula tonen..
Ledsen för de oskarpa bilderna men det blir mer naturliga färger såhär
Det som gör mig misstänksam är att den är mycket gulaktigare i grundfärgen än de andra två. Men det kanske är fullt normalt för livingstonii?
Bifogar bilder på de båda.. Den "gula" är på första och tredje bilden, samt på den sista där man skymtar båda två.
Den tredje, som jag tycker är "normalfärgad", är klart minst av de 3, men har inte alls dendär gula tonen..
Ledsen för de oskarpa bilderna men det blir mer naturliga färger såhär
Kommentar