If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Någon som vet om det finns nått vatten med det namnet eller liknande i Centralamerika?
Och var i så fall det ligger!?
Har googlat lite men hittar inte mycket.
Svarar mig själv Vad jag kan få fram så är Omete en ö i Nicaragua, inget särskilt vatten alltså!? Att jag undrar är för jag just köpt Nigrofasciatus "Omete" F1..
Då borde dom väl heta "Omete Island"?
Vet inte så mycket om Omete island än att det är en ö belägen i Nicaragua sjön, samt att Tomocichla tuba finns i Rio Suceso Omete island. Dina firrar kanske är från Rio Suceso.
Vet inte så mycket om Omete island än att det är en ö belägen i Nicaragua sjön, samt att Tomocichla tuba finns i Rio Suceso Omete island. Dina firrar kanske är från Rio Suceso.
Nee nu har jag fått veta att dessa bara ska leva runt Omete island.. Dom är bruna i grundfärgen med svarta ränder o knallblåa från hakan till stjärtfenan, o honan blir väldit röd på buken istället för orange..
Så här såg Ometepe ut när jag var där. Det är två vulkantoppar mitt ute i den gigantiska Nicaraguasjön.
Två fiskbilder får ni också, en från första middagen på Ometepe, och en från marknaden i staden Granada på Nicaraguasjöns strand. Några ciklider ni känner igen?
Så här såg Ometepe ut när jag var där. Det är två vulkantoppar mitt ute i den gigantiska Nicaraguasjön.
Två fiskbilder får ni också, en från första middagen på Ometepe, och en från marknaden i staden Granada på Nicaraguasjöns strand. Några ciklider ni känner igen?
Härliga bilder daniel, ser ut som det var en kanonresa!
2 rovfiskar ser ut att ha varit på menyn, Parachromis Dovii och Managuense
Kommentar