Vad vill vi med Forumet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • January 2003
    • 931

Ursprungligen postat av Peter_A_F
    Efter ett otal timmar läsande forum (detta till absolut största delen) och ett flertal böcker i ämnet kan jag nog en del... .
    Hej!
    Sträck på dig! Du kan nog mer än många andra.
    Hälsn Nils

Kommentar

• tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

Ursprungligen postat av LN
      Jag tycker att det är dax att ställa några frågor

Hur vill vi att forumet ska se ut i framtiden??

Vad vill just du ha ut av att hänga här??
      Varför inte hålla oss till huvudfrågan.

Förhoppningsvis kommer vårat forum vara en helt naturlig mötesplats där den absolut bästa kompetensen finns, där ska man kunna få svar på dom flesta frågor som rör akvaristik. Enkelt va?
      Behövs det en shoutbox eller chatbox för att locka unga och nya kunskaper så är det väl bara att prova, tekniken verkar ju finnas.
      Det jag personligen saknar är sökfunktioner som gör att jag hittar i trådarna, man vill ju inte ställa samma fråga om och om igen. Även en enkel sökfunktion för att hitta bland alla bilder som ligger i forumet, då krävs förstås artnamn på alla bilder som läggs in. Finns det även möjligheter att kunna ha större bilder så varför inte.
      All förnyelse för inte bara gott med sig, men hellre det än att sidan ska tyna bort helt.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• T_K
        Användare
        • September 2005
        • 147

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
        Lägg ner tjafset nu, ta det i shoutboxen den dan den kommer !!

Låt oss vara konstruktiva, annars slutar den här tråden som många andra, dvs. i avskräckande exempel för just nya användare, vilket inte är trådens syfte

Rekommenderar att ni båda går in och tar bort era egna senaste inlägg som just bidrar till ovan, det om något skulle visa att ni faktiskt vill titta frammåt snarare än bakåt.
        Godmorgon! Jag följde din rekommendation, Joakim, och plockade bort mina senaste inlägg och tittar nu framåt istället.

Kommentar

• Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

Ursprungligen postat av T_K
          Godmorgon! Jag följde din rekommendation, Joakim, och plockade bort mina senaste inlägg och tittar nu framåt istället.
          Samma här
          Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 7334

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            Rekommenderar att ni båda går in och tar bort era egna senaste inlägg som just bidrar till ovan, det om något skulle visa att ni faktiskt vill titta frammåt snarare än bakåt.
            T_K och Ola ni har visat gott omdömme som nu är beredda att lägga gammalt groll åt sidan och fokusera frammåt för forumets bästa.
            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Erik Österlund
              Användare
              • January 2005
              • 3788

Jag instämmer i det som några redan varit inne på angående sökfunktionen. När man gör en sökning och får träff i t.ex. Akvarierelaterade bilder Del 3, blir det ett stort arbete att gå igenom 100 sidor för att hitta bilden man söker. Dessutom så är det ju inte alltid det finns med ett namn på fiskbilderna, det kanske skulle gå att lägga in som en obligatorisk uppgift? Det skulle vara riktigt trvligt ifall man hamnar på rätt sida när man söker i stora trådar, jag vet inte om det går att lösa på något sätt.

Artregistret kan man ju förståss söka i men än så länge finns inte alla bilder som finns på forumet i artregistret. Men det ska vi jobba vidare med!

När det gäller aktiviteten på forumet är det svårt eftersom alla skriver på frivillig basis. Det går ju inte att tvinga folk att skriva. Däremot känns det väldigt tråkigt att inte få svar på sin fråga när man ändå kan se att över 100 personer har tittat på tråden. Någon borde ju ha någon idé. Jag säger inte att jag är bättre än någon annan på att svara. Det finns perioder när man är mer eller mindre aktiv och det finns dagar då inga av de nya inläggen direkt intresserar. Men det finns så klart en fara i att trådar dör efter 1-3 inlägg varav 2 är skrivna av trådskaparen. Det kan börja kännas meningslöst att starta trådar om det ändå inte engagerar någon. Det finns det inga andra än vi som hänger här som kan ändra på den saken så mitt löfte blir att vara mer aktiv!

Kommentar

• nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

Hej!
                Själv har jag varit ( och är ) nöjd med forumet och har kunnat skaffa mig mer vetande från alla dessa som vet mer än jag i en del frågor.
                Ska forumet verkligen förändras? Riskerar vi inte kasta ut barnet med badvattnet? Visst förekommer det" small talk " även i detta forum över ämnen som inte har det minsta att göra med akvaristik, men, men är det så farligt / skadligt / konstigt egentligen.
                Vi har ju ändå ett ( möjligtvis ) speciellt intresse och vi har högt i tak i detta forum?
                Koi- fantast framförde en del goda förslag. Något för styrelsen att tugga på?
                Hälsn Nils

Kommentar

• Micke
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9579

Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  När man gör en sökning och får träff i t.ex. Akvarierelaterade bilder Del 3, blir det ett stort arbete att gå igenom 100 sidor för att hitta bilden man söker.
                  Bocka för "Visa resultatet som - Inlägg" så får du bara upp de inlägg som är relavanta för din sökning och du slipper leta igenom hela trådar.
                  Senast redigerad av Micke; 23 September 2008, 11:10.
                  Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                  Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Erik Österlund
                    Användare
                    • January 2005
                    • 3788

Ursprungligen postat av Micke
                    Bocka för "Visa resultatet som - Inlägg" så får du bara upp de inlägg som är relavanta för din sökning och du slipper leta igen hela trådar.
                    Smart!!

Ibland är det inte fel på forumet utan Skit Bakom Spakarna helt enkelt!

Kommentar

• Rauken
                      Användare
                      • January 2007
                      • 310

Bocka för "Visa resultatet som - Inlägg" så får du bara upp de inlägg som är relavanta för din sökning och du slipper leta igen hela trådar.
                      Kanske en sammanställning av "smarta tips", tror det finns mycket funktionalitet redan som många inte känner till.
                      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

Ursprungligen postat av Rauken
                        Kanske en sammanställning av "smarta tips", tror det finns mycket funktionalitet redan som många inte känner till.
                        Hej!
                        Helt säkert. Vi, som inte gått ut från grundskolan nyligen, har ju inte detta med datorer med modersmjölken.
                        Hälsn Nils

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                          Jag vill ha ett forum utan rättshaverister, det blir så tjatigt i längden!
                          Och vet du vad Per, jag vill ha ett forum utan byråkrater.
                          Som tror att dom kan leka poliser.
                          Det tycker jag blir jävligt tjatigt

Kommentar

• Peter_A_F
                            Användare
                            • January 2008
                            • 809

Bocka för "Visa resultatet som - Inlägg" så får du bara upp de inlägg som är relavanta för din sökning och du slipper leta igenom hela trådar.
                            Smart... den rutan har jag inte sett!
                            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• cf.akvarielagret
                              Användare
                              • April 2002
                              • 5028

Ursprungligen postat av malawijanne
                              Och vet du vad Per, jag vill ha ett forum utan byråkrater.
                              Som tror att dom kan leka poliser.
                              Det tycker jag blir jävligt tjatigt
                              Janne
                              Starta en eget forum jag lovar att vara mycket aktiv
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• T_K
                                Användare
                                • September 2005
                                • 147

Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                                Janne
                                Starta en eget forum jag lovar att vara mycket aktiv
                                Åsså var vi där igen. Jag ser fram emot en härlig chatbox...

Kommentar

Arbetssätt...