Vad vill vi med Forumet
Kollaps
X
-
-
Förhoppningsvis kommer vårat forum vara en helt naturlig mötesplats där den absolut bästa kompetensen finns, där ska man kunna få svar på dom flesta frågor som rör akvaristik. Enkelt va?
Behövs det en shoutbox eller chatbox för att locka unga och nya kunskaper så är det väl bara att prova, tekniken verkar ju finnas.
Det jag personligen saknar är sökfunktioner som gör att jag hittar i trådarna, man vill ju inte ställa samma fråga om och om igen. Även en enkel sökfunktion för att hitta bland alla bilder som ligger i forumet, då krävs förstås artnamn på alla bilder som läggs in. Finns det även möjligheter att kunna ha större bilder så varför inte.
All förnyelse för inte bara gott med sig, men hellre det än att sidan ska tyna bort helt.Kommentar
-
Lägg ner tjafset nu, ta det i shoutboxen den dan den kommer !!
Låt oss vara konstruktiva, annars slutar den här tråden som många andra, dvs. i avskräckande exempel för just nya användare, vilket inte är trådens syfte
Rekommenderar att ni båda går in och tar bort era egna senaste inlägg som just bidrar till ovan, det om något skulle visa att ni faktiskt vill titta frammåt snarare än bakåt.Kommentar
-
Kommentar
-
T_K och Ola ni har visat gott omdömme som nu är beredda att lägga gammalt groll åt sidan och fokusera frammåt för forumets bästa.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Jag instämmer i det som några redan varit inne på angående sökfunktionen. När man gör en sökning och får träff i t.ex. Akvarierelaterade bilder Del 3, blir det ett stort arbete att gå igenom 100 sidor för att hitta bilden man söker. Dessutom så är det ju inte alltid det finns med ett namn på fiskbilderna, det kanske skulle gå att lägga in som en obligatorisk uppgift? Det skulle vara riktigt trvligt ifall man hamnar på rätt sida när man söker i stora trådar, jag vet inte om det går att lösa på något sätt.
Artregistret kan man ju förståss söka i men än så länge finns inte alla bilder som finns på forumet i artregistret. Men det ska vi jobba vidare med!
När det gäller aktiviteten på forumet är det svårt eftersom alla skriver på frivillig basis. Det går ju inte att tvinga folk att skriva. Däremot känns det väldigt tråkigt att inte få svar på sin fråga när man ändå kan se att över 100 personer har tittat på tråden. Någon borde ju ha någon idé. Jag säger inte att jag är bättre än någon annan på att svara. Det finns perioder när man är mer eller mindre aktiv och det finns dagar då inga av de nya inläggen direkt intresserar. Men det finns så klart en fara i att trådar dör efter 1-3 inlägg varav 2 är skrivna av trådskaparen. Det kan börja kännas meningslöst att starta trådar om det ändå inte engagerar någon. Det finns det inga andra än vi som hänger här som kan ändra på den saken så mitt löfte blir att vara mer aktiv!Kommentar
-
Hej!
Själv har jag varit ( och är ) nöjd med forumet och har kunnat skaffa mig mer vetande från alla dessa som vet mer än jag i en del frågor.
Ska forumet verkligen förändras? Riskerar vi inte kasta ut barnet med badvattnet? Visst förekommer det" small talk " även i detta forum över ämnen som inte har det minsta att göra med akvaristik, men, men är det så farligt / skadligt / konstigt egentligen.
Vi har ju ändå ett ( möjligtvis ) speciellt intresse och vi har högt i tak i detta forum?
Koi- fantast framförde en del goda förslag. Något för styrelsen att tugga på?
Hälsn NilsKommentar
-
Bocka för "Visa resultatet som - Inlägg" så får du bara upp de inlägg som är relavanta för din sökning och du slipper leta igenom hela trådar.Senast redigerad av Micke; 23 September 2008, 11:10.Kommentar
-
Kommentar
-
När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig