Vad vill vi med Forumet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Lägg ner tjafset nu, ta det i shoutboxen den dan den kommer !!

Låt oss vara konstruktiva, annars slutar den här tråden som många andra, dvs. i avskräckande exempel för just nya användare, vilket inte är trådens syfte

Rekommenderar att ni båda går in och tar bort era egna senaste inlägg som just bidrar till ovan, det om något skulle visa att ni faktiskt vill titta frammåt snarare än bakåt.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
      En Wiki är inte bara på G, utan finns där redan nu. Det enda som behövs är att gå till den art man vill hjälpa till med information för och välja Lägg till artbeskrivning. Du får då upp ett formulär där du skriver in information enligt vissa kategorier, och sedan skickar du in detta till administratörerna av artregister som behandlar texten innan den publiceras.
      Vill samtidigt lägga till att man dessutom ju kan skriva kommentarer på en art, oavsett om den finns en beskrivande text eller inte. Med lite bra kommentarer skulle dessa tom. i slutänden kunna slås ihop till en beskrivning.
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Bilbo
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 1159

Kan ge ytterligare ett bra exempel på en väl fungerande "shoutbox" nämligen den på www.blixtar.se
        Där samtalas om alltifrån förra helgens fest, till dagens väder, inte allt för märkligt eftersom det är en vädersajt
        På ett sådant sätt kan man oxå få en mer "familjär" ton.

Där ställs iofs oxå en del frågor, men det går ju som sagt att styra upp att de hamnar i forumet istället.
        Viktigt är dock att "shoutboxen" hamnar på ciklid.se´s förstasida och inte i forumdelen.
        // Magnus Arvidsson

Kommentar

• nils42
          Användare
          • January 2003
          • 931

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
          Lägg ner tjafset nu, ta det i shoutboxen den dan den kommer !!

Låt oss vara konstruktiva, annars slutar den här tråden som många andra, dvs. i avskräckande exempel för just nya användare, vilket inte är trådens syfte

.
          Hej!
          Jag ser att det i stort sett är herrar med åsikter i tråden. Har vi inte många kvinnliga medlemmar? Vad tycker de?
          Joakim, jag tycker du borde ha en guldstjärna bredvid ditt namn här på forumet.
          Hälsn Nils

Kommentar

• Koi-fantast
            Användare
            • November 2007
            • 555

Oj, här var det pajkastning.. Ni får gärna vara mer konstruktiva i era synpunkter! Jag tycker att det modas lite för lite med tanke på att det förekommer kommentarer som helt klart inte hålls till forumstråden. Exempelvis, frågan hur Micke har det i Finland. Dessa borde plockas bort så blir långa trådar mer läsvärda. En lång tråd är ju annars är gott tecken på att ämnet intresserar och det är ju en bra tråd. Är man intresserar så läser man tråden eller så hoppar man över den.

Ett forum brukar bara bli så bra som dess medlemmar är! Grunderna för detta sätts i uppbyggnaden av forumet. För att forumet ska bli bra krävs det kunniga, glada och hjälpande människor.

Jag tycker att det är bättre med en "Off-topic del, eller "arga tråden" i forumet än en Shoutbox för det är lättare att i efterhand följa en tråd. Man kan ju alltid skicka privata meddelanden om man vill göra det.

Jag efterlyser fler ämnen i forumet, exempel från Goc, men det finns fler forum man kan hitta ämnen i.
            Vilken ciklid är detta?
            Blandade ciklider
            Vattenkemi
            Övriga fiskar och djur
            Sjukdommar
            Växter
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
            http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

Kommentar

• jarinen
              Användare
              • April 2003
              • 1888

Ursprungligen postat av Micke
              I stora drag är forumet bra som det är idag tycker jag. En viktig sak att fixa tror jag att att fixa så att det går att posta stora bilder, ingen bergränsning i pixlar men bergränsning i kb. Det borde gå att fixa omgående.
              Jag tycker ochså forumet är bra i stora drag idag men bra kan bli bättre och det är väl möjligtvis trådens syfte. Stora bilder är alltid roligt men är det verkligen så viktigt egentligen i det stora ciklid.se sammanhanget? Det kanske det är.

Mvh Jari

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

Ursprungligen postat av jarinen
                Jag tycker ochså forumet är bra i stora drag idag men bra kan bli bättre och det är väl möjligtvis trådens syfte. Stora bilder är alltid roligt men är det verkligen så viktigt egentligen i det stora ciklid.se sammanhanget? Det kanske det är.
                Du citerar bara en del av mitt inlägg där det räknades upp några saker till som jag tycker kan förbättras. Stora bilder är en av de saker som känns angelägna, och det kan lösas väldigt enkelt.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• jarinen
                  Användare
                  • April 2003
                  • 1888

Ursprungligen postat av Micke
                  Du citerar bara en del av mitt inlägg där det räknades upp några saker till som jag tycker kan förbättras. Stora bilder är en av de saker som känns angelägna, och det kan lösas väldigt enkelt.
                  Jodå, de andra punkterna håller jag med om, denna punkten undrade jag bara om det är så viktigt men går det att lösa enkelt så...

Mvh Jari

Kommentar

• nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

Hej!
                    Kan man kanske sammanfatta, att det bidde trots allt en tumme av allt?
                    Hälsn Nils

Kommentar

• Mattias777
                      Användare
                      • November 2006
                      • 1493

Ursprungligen postat av jarinen
                      Jodå, de andra punkterna håller jag med om, denna punkten undrade jag bara om det är så viktigt men går det att lösa enkelt så...

Mvh Jari

Ja, det är viktigt om man gillar titta på foton =)

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• jarinen
                        Användare
                        • April 2003
                        • 1888

Ursprungligen postat av Mattias777
                        Ja, det är viktigt om man gillar titta på foton =)
                        Joo men ingen vill se mina foton i fullformat, de är för kassa så jag är väl lite subjektiv i den frågan kanske...

Mvh Jari

Kommentar

• nils42
                          Användare
                          • January 2003
                          • 931

[QUOTE=Koi-fantast;746695

Ett forum brukar bara bli så bra som dess medlemmar är! Grunderna för detta sätts i uppbyggnaden av forumet. För att forumet ska bli bra krävs det kunniga, glada och hjälpande människor.

Jag tycker att det är bättre med en "Off-topic del, eller "arga tråden" i forumet än en Shoutbox för det är lättare att i efterhand följa en tråd. Man kan ju alltid skicka privata meddelanden om man vill göra det.

Jag efterlyser fler ämnen i forumet, exempel från Goc, men det finns fler forum man kan hitta ämnen i.
                          Vilken ciklid är detta?
                          Blandade ciklider
                          Vattenkemi
                          Övriga fiskar och djur
                          Sjukdommar
                          Växter[/QUOTE]

Hej!
                          Gott skrivet Koi-fantast.
                          De, som är ettrigare, kan ju söka sig till en boxningsförening.
                          Hälsn Nils

Kommentar

• Peter_A_F
                            Användare
                            • January 2008
                            • 809

Vad jag har förstått så finns det en vilja att hålla ned antalet avdelningar på forumet...

Min fråga är varför?

Jag kollar alltid vad som hänt sedan senast under "Nya inlägg" vilket täcker alla avdelningar... sedan tittar jag på de trådar som verkar intressanta

Försöker göra bra inlägg, även om jag fortfarande känner mig som amatör. Men kanske mina tankar kan trigga någon som vet mera...

Om jag däremot vill hitta något om DIY, Afrikanska ciklider eller annat så kan man gå in på den avdelningen... med fler avdelningar skulle det vara lättare att hitta trådar om det man söker (även äldre)
                            - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

• nils42
                              Användare
                              • January 2003
                              • 931

Ursprungligen postat av Peter_A_F

Försöker göra bra inlägg, även om jag fortfarande känner mig som amatör. Men kanske mina tankar kan trigga någon som vet mera...

)
                              Hej! Varför denna blygsamhet?
                              Hälsn Nils

Kommentar

• Peter_A_F
                                Användare
                                • January 2008
                                • 809

Efter ett otal timmar läsande forum (detta till absolut största delen) och ett flertal böcker i ämnet kan jag nog en del... men rent praktiskt har jag väldigt lite erfarenhet eftersom jag började min resa som akvarist i februari i år...

Sedan gillar jag inte att slänga ur mig helt ogrundande saker som är rena gissningar om sådant jag inte vet något om... vill jag ge råd skall de antingen direkt eller indirekt vara konstuktiva.
                                - 720 liter med Malawi.

Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

Lägg till ciklid.org på iGoogle!

Kommentar

Arbetssätt...