Vad vill vi med Forumet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • October 2005
    • 1919

Janne du har PM

Kommentar

• Olorin
      Användare
      • May 2005
      • 1554

Nu vet jag en sak som jag INTE vill ha på forumet. En massa surt gnäll om överkänsliga tår. Säger bara en sak, stoppa inte ner foten i klaveret gång på gång för det låter bara illa. Är den nån man inte tål så lägg dem i ignoreralistan eller strunta i att läsa.

Vet alltså inte vad du syfta på Janne, men dra ett streck över det gamla eländet och börja skriv om fisk istället. Fram för annorlunda teorier, hade ingen vågat tänka om hade vi fortfarande gått i djurhudar och bott i grottor.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

Kommentar

• malawijanne
        Banned
        • November 2005
        • 3217

Ursprungligen postat av Olorin
        Nu vet jag en sak som jag INTE vill ha på forumet. En massa surt gnäll om överkänsliga tår. Säger bara en sak, stoppa inte ner foten i klaveret gång på gång för det låter bara illa. Är den nån man inte tål så lägg dem i ignoreralistan eller strunta i att läsa.

Vet alltså inte vad du syfta på Janne, men dra ett streck över det gamla eländet och börja skriv om fisk istället. Fram för annorlunda teorier, hade ingen vågat tänka om hade vi fortfarande gått i djurhudar och bott i grottor.
        Jag trodde den här tråden handlade om hur vi vill ha med forumet, och jag skrev hur jag inte ville bli behandlad på detta forumet.
        Och det tyckte jag var relevant, men jag kanske hade felJanne

Kommentar

• Per B
          Användare
          • September 2005
          • 1250

Jag vill ha ett forum utan rättshaverister, det blir så tjatigt i längden!
          mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• nils42
            Användare
            • January 2003
            • 931

Hej!
            Frågan borde kanske vara; behöver detta forum ( för- ) ändras en gång till? Det har ju varit lite olika varianter under årens lopp, men eftersom frågan har väckts; vad anser styrelsen?
            Hälsn Nils

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

Ursprungligen postat av c90368
              Finns väl hur många möjligheter som helst för de som som vill prata direkt med varandra via standard programvara utan att ciklid.se behöver vara inblandat.
              ja självklart men folk generellt är lata (så tycker jag att kulturen på nätet är) och därför skulle det fungera mkt bättre med ciklid.se som plattform för chatt.

Jag spelar en del online och nästan alla har en chattfunktion,alltså nu menar jag inte i själva spelet/servern utan i menyn över spelare,servrar mm och jag kan naturligtvis gå in på en spelares profil och se ifall det finns msn el nått annat som jag kan använda för att chatta med, precis som här på ciklid.se men det är ju bara omständigt och nått som ingen använder
              Senast redigerad av specmats; 21 September 2008, 14:37.
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Guy_P
                Användare
                • April 2002
                • 301

Ursprungligen postat av specmats
                ja självklart men folk generellt är lata (så tycker jag att kulturen på nätet är) och därför skulle det fungera mkt bättre med ciklid.se som plattform för chatt
                Jag tvivlar, fanns chat på Zoopet, aldrig några inne, Fanns på Akvarieguiden, aldrig några inne. Varför tror du att det skulle bli annorlunda här ?
                Guy

Kommentar

• specmats
                  Användare
                  • December 2004
                  • 3060

det är ett alternativ, en lista med vilka som är online och ett chattfönster..

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Per B
                    Användare
                    • September 2005
                    • 1250

Jag är också mot chattfunktion på forumet. Ett forums uppgift är bland annat att ställa och svara på frågor. Om dessa frågor ställs i chatt så försvinner engagemanget. "Allmännyttan", det vill säga möjligheten för andra än frågeställaren att lära sig av svaren, försvinner. Ställs frågorna som nu i forumet så kan vi alla lära oss av svaren eller, ännu hellre, delta i debatten!
                    mvh Per

Kommentar

• nils42
                      Användare
                      • January 2003
                      • 931

Ursprungligen postat av Guy_P
                      Jag tvivlar, fanns chat på Zoopet, aldrig några inne, Fanns på Akvarieguiden, aldrig några inne. Varför tror du att det skulle bli annorlunda här ?
                      Hej!
                      Som bekant är ju hoppet det sista man förlorar. Sannolikt chat även här; aldrig någon inne!
                      Detta är ju en större fråga om forum ska förändras. Vad säger styrelseledamöterna?
                      Hälsn Nils

Kommentar

• specmats
                        Användare
                        • December 2004
                        • 3060

ni verkar glömma att det ändå finns ett behov av att chatta, det ser man ofta i många trådar och då finns det kanske en anledning att skapa en sådan tjänst

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Per B
                          Användare
                          • September 2005
                          • 1250

Nils42, sluta fråga efter vad styrelseledamöterna tänker. Den här trådens uppgift är att ventilera vad forumsdeltagarna tycker. Det kan innebära små förändringar i inriktning eller bara i "tänket"/inställningen vad gäller forumet. Jag tror att LN:s intentioner var att få besökarna att tänka till och säga sin åsikt.

Trådens uppgift är alltså att inspirera både de "vanliga" besökarna och styrelsen och få oss/dem att tänka till utifrån vad vi besökare tycker. Om du pressar fram synpunkter från styrelsen nu så försvinner ju iden med tråden. Håller du inte med?
                          mvh Per

Kommentar

• Per B
                            Användare
                            • September 2005
                            • 1250

Ursprungligen postat av specmats
                            ni verkar glömma att det ändå finns ett behov av att chatta, det ser man ofta i många trådar och då finns det kanske en anledning att skapa en sådan tjänst
                            Jag är med i en del andra forum och där har jag sett följande scenario inträffa alltför många gånger:

Person A frågar något i en tråd. Person B svarar. Person A frågar igen. Person C svarar. Person D svarar också. Person A ställer en kompletterande fråga. Person B svarar. Person A säger till person B "Du har mail". Tråden dör!!!

I det här scenariot så försvinner möjligheten för person C och D samt andra eventuella personer att bidra till debatten. Person A har ju deklarerat att han/hon vill ha "privatlektioner". Möjligheten för forumets övriga deltagare att delta i eller bara läsa och lära försvinner också. Att sedan person A och B får en jättebra relation och löser många problem samt även träffas och käkar pizza och dricker öl och har skittrevligt försvarar inte att forumsbesökarna blir blåsta på erfarenheter. Forumets uppgift är nämligen att organisera alla besökares önskemål och behov!

Edit: Visst tusan, jag glömde ju:
                            Alla har ju möjlighet att utveckla chattandet via messenger eller ICQ. Alla kan ju lägga in dessa kontaktuppgifter i sin profil.
                            mvh Per

Kommentar

• specmats
                              Användare
                              • December 2004
                              • 3060

"Edit: Visst tusan, jag glömde ju:
                              Alla har ju möjlighet att utveckla chattandet via messenger eller ICQ. Alla kan ju lägga in dessa kontaktuppgifter i sin profil."

*suck* Du kan väl läsa hela mitt inlägg så ser du varför jag inte tror på det,

sen att chatt är ytligt?, visst det kan det vara men inte nödvändigtvis och det kanske ändå kan fylla en funktion som dessutom medverkar till att vissa trådar inte fylls på med flera sidor chatt varje dag

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• nils42
                                Användare
                                • January 2003
                                • 931

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                                Nils42, sluta fråga efter vad styrelseledamöterna tänker. Den här trådens uppgift är att ventilera vad forumsdeltagarna tycker. Det kan innebära små förändringar i inriktning eller bara i "tänket"/inställningen vad gäller forumet. Jag tror att LN:s intentioner var att få besökarna att tänka till och säga sin åsikt.

Trådens uppgift är alltså att inspirera både de "vanliga" besökarna och styrelsen och få oss/dem att tänka till utifrån vad vi besökare tycker. Om du pressar fram synpunkter från styrelsen nu så försvinner ju iden med tråden. Håller du inte med?
                                Hej!
                                Nja, det är väl ändå styrelsen som står bakom förändringar, eller? Ingen någon kan väl " pressas " fram med synpunkter man inte har? Det måste väl ändå finnas ett rimligt skäl att förändra något och någon med behörighet att göra det. När det gäller denna sida; vet du någon som är mer behörig än styrelsen?
                                Hälsn Nils

Kommentar

Arbetssätt...