Vad vill vi med Forumet

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • April 2002
    • 4619

Ursprungligen postat av Erik Wikström
    Kan ju bero på att ett gäng troffar är dyrare en ett stim sabrafiskar. Bara en tanke. Kanske inte ciklider det första man börjar sin hobby med.
    Men ett akvarium med mbunas är väl inte dyrare än ett akvarium med "vanliga fiskar". Man ser också i Zoopets forum att det är många unga nybörjare som kör igång med malawiakvarium, eller med små sydmaerikanska ciklider.
    Så jag tror nog inte att det argumentet håller riktigt.

Kommentar

• nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

Hej!
      Jag hade en, kanske udda, mentor. Jag började mitt akvarieliv med piraya.
      Hälsn Nils

Kommentar

• specmats
        Användare
        • December 2004
        • 3060

en tanke ja haft över en del kritik mot typ chattinlägg i trådar som ex troffetråden, är det möjligt att skapa en ren chattfunktion typ msn-messenger, fast enklare då i ciklid.se?
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Bilbo
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 1159

Ursprungligen postat av specmats
          en tanke ja haft över en del kritik mot typ chattinlägg i trådar som ex troffetråden, är det möjligt att skapa en ren chattfunktion typ msn-messenger, fast enklare då i ciklid.se?
          Finns chat i många andra forum så det skulle nog inte vara en omöjlighet.
          // Magnus Arvidsson

Kommentar

• Bilbo
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 1159

Sedan finns det ett problem med chat, och det är att en hel del kunskap och information kan gå förlorad för intresserade. Trots allt så finns det ju en hel del folk som bara läser i forumet och inte deltar aktivt.
            // Magnus Arvidsson

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3217

Ja vad ska man man säga, vad VI VILL med forumet.
              Ja att det kanske ska vara lite högt i taket när det gäller inläggen, det är helt okej att man kan moderera bort diverse inlägg, för att ibland så kan det skena iväg.
              Men att stänga av någon ifrån forumet, det tycker jag är lite väl magstarkt.
              Men det är klart det gagnar säkert NCS att dom stängde av mig, för att jag har ju ofta en helt annan uppfattning hur det funkar med ciklider och ofta så går jag emot vad det står i böckerna. Och så får man inte skriva.
              Men ni kommer säkert att driva eran förening med 95% ja sägare, men jag tror tyvärr inte att det kommer gå så mycket framåt.Janne

Kommentar

• c90368
                Användare
                • September 2007
                • 890

Ursprungligen postat av malawijanne
                Ja vad ska man man säga, vad VI VILL med forumet.
                Ja att det kanske ska vara lite högt i taket när det gäller inläggen, det är helt okej att man kan moderera bort diverse inlägg, för att ibland så kan det skena iväg.
                Men att stänga av någon ifrån forumet, det tycker jag är lite väl magstarkt.
                Men det är klart det gagnar säkert NCS att dom stängde av mig, för att jag har ju ofta en helt annan uppfattning hur det funkar med ciklider och ofta så går jag emot vad det står i böckerna. Och så får man inte skriva.
                Men ni kommer säkert att driva eran förening med 95% ja sägare, men jag tror tyvärr inte att det kommer gå så mycket framåt.Janne
                Hmm, jag är ju lite ny här, även om jag inte är ny som akvarist. Jag uppskattar när det kommer nej sägare in i trådarna som hävdar sin egen linje pga av egen erfarenhet. Det är ju det som dessa forum lever på.

Men det gäller att framföra sina åsikter på rätt sätt! Du har, under den korta tid jag varit med, framfört dina åsikter på ett mästrande sätt, som att du har hela facit och alla andra har fel, som jag upplevt det.

Vi alla vet att det inom akvaristiken finns väldigt få fel och rätt. Alla måste få hitta sin väg till sitt perfekta akvarium. Sen kan det behövas lite vägledning på vägen. Men det finns inget facit hur man ska nå fram till sitt egna perfekta.

Ursäkta att jag som n00b framför kritik, vet att det är känsligt. Hoppas att du inte tar det illa vid dig

Ja, det där var ju väldigt ambitiöst skrivet

Men sen anser jag att trådarna ibland ska få sväva ut lite utanför ämnet och att vi på forumet ska få tjata lite på varandra, vi är ju ändock här för att träffa likasinnade och vi har ju fler intressen än fisk!
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

Kommentar

• Lutt
                  Användare
                  • October 2005
                  • 1919

Men Janne sluta larva dig, det har redan hänt och du är ju här och skriver igen. Hur skulle det se ut med ett forum helt utan moral?

Vad jag vill, flera nya användare....och jo Zoopet har mycket lägre ålder än NCS.
                  Däremot skall folk sluta prata om oj va dålig aktvitet det är på forumet, sånt sätter sig hos folk och sen sprider sig en myt.

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3217

Ursprungligen postat av Lutt
                    Men Janne sluta larva dig, det har redan hänt och du är ju här och skriver igen. Hur skulle det se ut med ett forum helt utan moral?

Vad jag vill, flera nya användare....och jo Zoopet har mycket lägre ålder än NCS.
                    Däremot skall folk sluta prata om oj va dålig aktvitet det är på forumet, sånt sätter sig hos folk och sen sprider sig en myt.
                    Ja moral, det har jag, det har inte det minsta med att göra att jag blev avstängd.
                    Och att jag skriver här igen, det är väldigt sällan det händer.
                    och det lär inte bli så mycket mer i framtiden, men det är klart när det kommer upp sådana här trådar , då blir jag lite sugen at berätta mina erfarenheter om hur det funkar på forumet.Janne

Kommentar

• c90368
                      Användare
                      • September 2007
                      • 890

Ursprungligen postat av Bilbo
                      Finns chat i många andra forum så det skulle nog inte vara en omöjlighet.
                      Finns väl hur många möjligheter som helst för de som som vill prata direkt med varandra via standard programvara utan att ciklid.se behöver vara inblandat.
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

Kommentar

• Lutt
                        Användare
                        • October 2005
                        • 1919

Ja moral, det har jag, det har inte det minsta med att göra att jag blev avstängd.
                        Och att jag skriver här igen, det är väldigt sällan det händer.
                        och det lär inte bli så mycket mer i framtiden, men det är klart när det kommer upp sådana här trådar , då blir jag lite sugen at berätta mina erfarenheter om hur det funkar på forumet.Janne
                        Berätta då rätt historier för det hör inte till vanligheten att folk blir bannad pga bra uppträdande eller hur?

Kommentar

• malawijanne
                          Banned
                          • November 2005
                          • 3217

Men det gäller att framföra sina åsikter på rätt sätt! Du har, under den korta tid jag varit med, framfört dina åsikter på ett mästrande sätt, som att du har hela facit och alla andra har fel, som jag upplevt det

Ja att framföra sina åsikter, det måste man väl få göra, sen om jag mästrar eller inte det har väl inte med saken att göra, så länge man inte hoppar på någon. eller. Och när det gäller facit så har jag väl aldrig skrivit det, jag brukar skriva att jag tycker och att jag gör så, det är väl inte facit.Janne

Kommentar

• malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

Berätta då rätt historier för det hör inte till vanligheten att folk blir bannad pga bra uppträdande eller hur?
                            Har jag jag inte berättat rätt historia.
                            Nej Lutt det att jag blev avstängd, det har inte med rätt eller fel historia,
                            Det har med människor att göra och deras subjektiva bedömningar.Janne

Kommentar

• Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

Har jag jag inte berättat rätt historia.
                              Nej Lutt det att jag blev avstängd, det har inte med rätt eller fel historia,
                              Det har med människor att göra och deras subjektiva bedömningar.Janne
                              Sådana saker får vi ta över PM, ser illa ut när man ser det faktiskt så jag får be om ursäkt att jag tog upp det hela.

Kommentar

• malawijanne
                                Banned
                                • November 2005
                                • 3217

Sådana saker får vi ta över PM, ser illa ut när man ser det faktiskt så jag får be om ursäkt att jag tog upp det hela.
                                Du behöver inte alls att be om ursäkt Lutt, det är ett friskhetstecken att vi kan diskutera Janne

Kommentar

Arbetssätt...