Favoritpansarmalar?
Kollaps
X
-
-
Jag gillar nog alla pansarmalar. Speciellt den långsträckta pansarmalen är en favorit. Mina påfågelciklider hade dem på matsedeln och jag har varit utan dem ett par år. Nyligen fick jag tag i 4st decimeterstora exemplar. 3hanar och en hona. Förhoppningsvis bygger de snart ett skumbo så att det blir lite yngel. Det är intressant att iaktta deras yngelvård. Men denna gång kommer inte påffarna att få se dom.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Wilhelm,
de långsträckta har jag ett kluvet förhållande till. Hur najs som helst när de är små, men de blir ju rätt stora - och då tycker jag de är fula. Kul lekbeteende har de iaf, det är sant. Blir hannen aggro mot allt när det är skumbo på gång?
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Det kan man lugnt säga! han har "skrämt livet ur mig" flera ggr när jag försökt titta lite närmre på skumboet! Ett anfall och ett sjujäkla plask, skrämmer vem som helst!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
hej wilhelm! dina, är det megalechis thoracatum du har eller callichthys callichthys? verkligen snyggfula och verkar helsköna!
där ser du, patrik! du bara "slänger" tio femton pygmaeus och tio otocinclusis i ett 375 och så är soppan klar. inga konstighet med att gå i våndor, passar denna art med de här och dem och dem? blir karet för fullt? mm. men klart, jag lägger mindre tid på det. jag hör av mig innan jag åker till malmö. ha d fint så länge!en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
megalechis thoracatum du har eller callichthys callichthys? verkligen snyggfula och verkar helsköna!mvh Wilhelm
-
är den nån mer som har erfarenhet av mega eller calle?
ju mer jag läser om de ju mer sugen blir jag. fast mest lutar det åt calle på grund av storleken om det nu går att få tag i just denna.en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
@ PatrikMalmö
Pygmeus:arna är mina favoriter, dom passar dessutom så bra med Otocinclus att jag aldrig skulle kunna tänka mig att hålla pygméer utan ottosar som sällskap.
Jag är också väldigt sugen på att testa Corydoras hastatus.Kommentar
-
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Mina Ottosar har alltid varit framåt så det är snarare Pygméerna som blir mer framåt i mitt fall. Dom stimmar i tillsammans som om dom vore artfränder, så om Ottosarna är högt upp på något blad eller på rutan så följer Pygméerna med lika så följer Ottosarna med Pygméerna ut på sanden.Kommentar
-
Jag såg den på Akvarieleasing vildfångade för ett tag sedan, en av de absolut snyggaste. Jag var väldigt sugen men den var lite dyr och om jag ska ha så ska det vara många.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tommy "lansing" i Ö-vik odlar den i massor. Har själv 7 stycken från honom som härom dagen lekte sin första lek, så inte så stort hopp om några yngel med snart så.Blir "bara" ca 4 cm men vackra.Kommentar
-
Välkommen hit Ove och intressant info. Första jag hört som odlat dem. Inte för att det skulle vara så svårt men de är väl inte helt vanliga, eller?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Finns fler riktiga godingar, vad sägs om Corydoras eques
Senast redigerad av Ove Planstedt; 25 November 2011, 16:31.Kommentar
Kommentar