Varför så lite variation på Back to nature?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

    #16
    Ursprungligen postat av Mattias777
    För mig får dom gärna höja priserna om dom kommer med fler variationer ?
    Om du menar färg så kan du säkert beställa om du är beredd att betala. Zoopet har ju t ex haft specialfärgade Slimline som vinster i fototävlingen.

    Ursprungligen postat av Mattias777
    Föresten jag har ett 400L akvarium som det sitter en slimline röd gnejs bakgrund i. Nu undrar jag: Om man vill lägga lite nyanser ovanpå bakgrunden. Vad skall man köpa för matrerial, färg, lasyr till det som håller och är skonsamt för fiskarna?
    Det brukar inte ta lång tid innan algerna har fixat de olika nyanserna
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

      #17
      Ursprungligen postat av Micke
      Om du menar färg så kan du säkert beställa om du är beredd att betala. Zoopet har ju t ex haft specialfärgade Slimline som vinster i fototävlingen.


      Det brukar inte ta lång tid innan algerna har fixat de olika nyanserna

      Om nån vet vad det är för färg man skall ha så får ni gärna säga det. Då blir det både nya nyanser ifrån mig och senare från algerna


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • November 2006
        • 1493

        #18
        [QUOTE=Micke;745958]Men du undrade varför det fanns så få varianter av Slimline. Då beror det säkert på att man då kan hålla priserna nere.


        En annan lite mer cynisk tanke är att man kanske inte vill göra så snygga slimeline för då skulle man sälja mindre av 3D bakgrunderna.


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Hogan1
          Användare
          • August 2008
          • 149

          #19
          Jag ser inte slimline som en snikvariant och har absulut inte skaffat den för att spara pengar.
          "Problemet" som jag ser det är helt klart att modulerna (och även de färdiga
          3D-bakgrunderna) stjäl för mycket plats i tanken. Har nu ett 450 med slimline och mitt förra var ett 540 med Rocky. Det blev futtigt med plats kvar i tanken även om fördelen var att man kunde gömma filter och annat krafs bakom bakgrunden.

          Helst skulle jag vilja ha modulerna - men de stjäl ju än mer plats. Det får helt enkelt bli en större tank nästa gång - uppåt 1000 liter.

          Annars håller jag med - det skulle vara önskvärt med några fler färgvarianter.
          Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

            #20
            Ursprungligen postat av Mattias777
            En annan lite mer cynisk tanke är att man kanske inte vill göra så snygga slimeline för då skulle man sälja mindre av 3D bakgrunderna.
            Eller så var det ett svar på att många andra tillverkare kom med enkla billiga bakgrunder.
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • jigsaw
              Användare
              • October 2007
              • 134

              #21
              Tjena! Jag undrar varför de inte har moduler i samma färgvarianter som slimline, det kanske hade varit en bra ide, eller?
              CSN är en fantastisk informationskälla,bli medlem du också!

              Kommentar

              • ozric
                Användare
                • March 2004
                • 3187

                #22
                Ursprungligen postat av jigsaw
                Tjena! Jag undrar varför de inte har moduler i samma färgvarianter som slimline, det kanske hade varit en bra ide, eller?
                Men det finns väl!?
                "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                c",)

                Kommentar

                • LaRu
                  Användare
                  • June 2005
                  • 32

                  #23
                  Hej,
                  Min uppfattning är att göra fler färger kostar pengar. Att ha flera färger liggande på lager kostar pengar. Det kostar mer med ett större utbud. Tänk på att företaget skall tjäna pengar, inte binda kapital i produkter som kanske inte blir sålda.

                  För oss kostar hobbyn pengar, men företagen skall tjäna pengar på oss.
                  MVH/
                  LaRu

                  Kommentar

                  • tege
                    Användare
                    • February 2005
                    • 2753

                    #24
                    Mina blir lika gröna o fina oavsett vad det är för färg på dom i begynnelsen....

                    Lite fler modeller vore förstås trevligt, men det kommer ju fler märken så det kanske inte måste vara just BTN i nästa kar.
                    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                    Kommentar

                    Arbetssätt...