Pumpval...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • shreek
    Användare
    • December 2006
    • 367

    #16
    resun

    Billigare en så här http://resun.se/innerfilter.html KAN de nog inte bli
    Provar på saltbalja för tillfället

    Kommentar

    • Hogan1
      Användare
      • August 2008
      • 149

      #17
      Ursprungligen postat av Wilhelm
      15cm på längden och 6-7 cm på bredden (ögonmått)
      Hmmm.... har nu alltså bestämt att jag skall öka cirkulationen i akvariet men den fråga som uppstår är ju om man nu skall slänga ner en liten klump i tanken, varför inte kombinera detta med lite extra filtrering?

      Kan man uppnå vettig cirkulation samt filtrering och vattenrörlese om man t.ex. sätter in ett Eheim 2252 och göra tre flugor på smällen?
      Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

      Kommentar

      • Robin Floridan
        Användare
        • December 2007
        • 91

        #18
        Gräver upp min lilla tråd igen!

        Pga att jag kommer flytta snart och inte kan släpa med mig mitt 300 liters akvarium till dit jag skall, inte i början iaf så undrar jag om det blir på tok mycket blås i ett akvrium på ca 60 liter om det pumpar runt 1000L/timme? Det låter lite väl i mina öron...

        Funderar även på att kanske försöka komma över en burk på kanske 100 liter istället, för mycket även här?

        /Robin
        Jag är solipsist!

        Kommentar

        • joe
          Användare
          • June 2006
          • 1451

          #19
          Ursprungligen postat av Robin Floridan
          Gräver upp min lilla tråd igen!

          Pga att jag kommer flytta snart och inte kan släpa med mig mitt 300 liters akvarium till dit jag skall, inte i början iaf så undrar jag om det blir på tok mycket blås i ett akvrium på ca 60 liter om det pumpar runt 1000L/timme? Det låter lite väl i mina öron...

          Funderar även på att kanske försöka komma över en burk på kanske 100 liter istället, för mycket även här?

          /Robin
          Kan du inte styra/justera flödet? Annars låter kanske 1000l/tim i mesta laget för 60 litern...om du inte vill ha världens blås alltså..
          MVH - joe

          Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

          Kommentar

          • Robin Floridan
            Användare
            • December 2007
            • 91

            #20
            Ursprungligen postat av joe
            Kan du inte styra/justera flödet? Annars låter kanske 1000l/tim i mesta laget för 60 litern...om du inte vill ha världens blås alltså..
            det är en maxijet 1000 som jag har, verkar icke vara justerbart, men isåfall skaffar jag en likadan fast lite mindre fräsig (dom är ju trots allt rätt billiga, eller kör med vanligt innerfilter som jag har ett par styck av.
            Mina ocellatusar ska gå i den, tål ju en del cirkulation men tusen liter är ju ganska mycket...
            Jag är solipsist!

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • May 2005
              • 1554

              #21
              Ursprungligen postat av shreek
              Billigare en så här http://resun.se/innerfilter.html KAN de nog inte bli
              Ja, det var verkligen billigt, men man undrar lite vad det är för märken och så... informationen är lite ofullständig på hemsidan.
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • slarvid
                Användare
                • December 2007
                • 517

                #22
                Ursprungligen postat av Olorin
                Ja, det var verkligen billigt, men man undrar lite vad det är för märken och så... informationen är lite ofullständig på hemsidan.
                jag köpte en sån resun, men den lät rejält mkt, så du kan inte ha karet i sovrummet... jag löste det genom att köpa en ny skalle
                540 mbuna + 54L yngel

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • May 2005
                  • 1554

                  #23
                  Högljudd, ja där var förklaringen. Betalar hellre dubbla för att få tyst, för oljud är ett elände!
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  • Robin Floridan
                    Användare
                    • December 2007
                    • 91

                    #24
                    okej, 60 liter, snäckleckare, ska jag skaffa en pump som pumpar 375l/t eller en som pumpar 490l/t eller en som pumpar 670l/t?
                    Vad tror ni är lämpligast?

                    /Robin
                    Jag är solipsist!

                    Kommentar

                    • Ciklicollector
                      Användare
                      • June 2008
                      • 129

                      #25
                      Hoppar in i tråden

                      Resun gör bra saker, vissa äldre modeller av deras innefilter kan låta lite och de använder tyvärr en konstig märkning så att ett filter helt nytt från en affär kan låta massa medans ett likadant filter från en annan affär inte låter alls.
                      Är de två sista bokstäverna i resuns egna EAN kod som ger själva serien.

                      Ju högre nummer i serien desto mindre låter de.

                      Mitt slutar på 89 och låter inte ett skit.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...