Jordätare i 500 liter

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem

• April 2007
    • 1147

Ursprungligen postat av c90368
    Här kommer ytterligare en helt omotiverad film, nästan!

Ändringar jag har gjort är att utöka vattenflödet med 2000/h eftersom Jordätarna är ena skitgrisar och jag tycker att de verkar trivas i större vattenflöde.

Det som möjligen är intressant med denna film är min Bågciklidhane som kommer fram 1:20 in i filmen. Han brukar inte lämna växtligheten för en sekund i vanliga fall, men sedan Jordätarna kommit in så tar han på sig sin blekaste färgteckning och simmar med dem. Jag kan bara tolka detta som att de i det vilda lever parallellt med Jordätare och vet att det kommer upp mat när de rotar i botten!

Någon som har en annan kunskap eller tolkning?

vacker fisk har du där..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• Banderad
      Användare
      • February 2006
      • 3479

Här kommer ytterligare en helt omotiverad film, nästan!

Ändringar jag har gjort är att utöka vattenflödet med 2000/h eftersom Jordätarna är ena skitgrisar och jag tycker att de verkar trivas i större vattenflöde.

Det som möjligen är intressant med denna film är min Bågciklidhane som kommer fram 1:20 in i filmen. Han brukar inte lämna växtligheten för en sekund i vanliga fall, men sedan Jordätarna kommit in så tar han på sig sin blekaste färgteckning och simmar med dem. Jag kan bara tolka detta som att de i det vilda lever parallellt med Jordätare och vet att det kommer upp mat när de rotar i botten!

Min erfarenhet av bågciklidhannar är att de är ganska hariga, framförallt vid lek... Jag hade två honor och en hanne i ett 222-liters och efter lek blev den stackars hannen uppträngd i hörnen gång efter gång av honorna. Kul att det fungerar med cupido och readhead, har lite funderingar kring ett 540 här hemma.....

/jocke

Kommentar

• classe
        NCS Medlem

• April 2007
        • 1147

tack mkt hjälp mig det.. när jag har av den firefish o fryeri egna odling.. efter så du kanske hjälper mig den med det,.. snyggt men av dig..
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

Kommentar

• c90368
          Användare
          • September 2007
          • 890

Många fiskar har jag haft genom åren, men dessa Jordätare är nog ännu så länge de trevligaste som varit i ett akvarium hos mig
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

Kommentar

• HåE
            Användare
            • September 2007
            • 1525

Mycket bra film. Det är inte svårt att förstå att dom kallas jordätare.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• KuRtaN
              Användare
              • February 2008
              • 778

Många fiskar har jag haft genom åren, men dessa Jordätare är nog ännu så länge de trevligaste som varit i ett akvarium hos mig
              Det är ngt speciellt med jordätare, det bara är så!
              Kul att det verkar som fler och fler börjar förstå det
              Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• FrePGun
                Användare
                • March 2009
                • 2410

Hej

Fungerar det fortfarande att hålla dina cupido ihop med orangeheaden? Funderar på att skaffa ett gäng av dessa istället för att hålla någon apistogramma ihop med mina som ändå försvinner i det stora karet...

Antingen fyra Wavrini eller två par Laetacara Dorsiger...

SKall fundera ett tag på det.

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av Mikael W
                  Du har ju noterat, att det ingått två Satanoperca-artiklar av Radek Bednarczuk i Ciklidbladet nr 1 och 2 2008. En tredje kommer i nästa nummer.
                  I nästa nummer kommer det ytterligare en jordätarartikel (i trean var det ju också en): Acarichthys heckelii
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• KuRtaN
                    Användare
                    • February 2008
                    • 778

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    I nästa nummer kommer det ytterligare en jordätarartikel (i trean var det ju också en): Acarichthys heckelii
                    Ser jag fram emot! Mer sådant
                    Over and out // Mathias

Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Underbart kar med kanonfirrar! Jordätare väcker verkligen intresse...

Kommentar

• c90368
                        Användare
                        • September 2007
                        • 890

Tackar för all uppskattning

Jag tror/hoppas att jag har läst allt som finns skrivet om Jordätare i vår utmärkta tidning. Har sökt både på längden och tvären efter artiklar i arkivet!

Dessutom så är nog artiklarna i början av 2008 ganska så skyldiga till att detta blev ett Jordätarkar.
                        /Maths

Kommentar

• FrePGun
                          Användare
                          • March 2009
                          • 2410

Tackar för all uppskattning

Jag tror/hoppas att jag har läst allt som finns skrivet om Jordätare i vår utmärkta tidning. Har sökt både på längden och tvären efter artiklar i arkivet!

Dessutom så är nog artiklarna i början av 2008 ganska så skyldiga till att detta blev ett Jordätarkar.
                          Tror du missade min fråga

Funkar dina cupido fortf bra ihop med dina orangehead?

Kommentar

• c90368
                            Användare
                            • September 2007
                            • 890

Ursprungligen postat av JosephineFredrik
                            Tror du missade min fråga

Funkar dina cupido fortf bra ihop med dina orangehead?
                            Helt rätt, har missat den totalt

Ja, det fungerar utmärkt än så länge. De är framme vid maten och tar för sig jättebra.

Märks en tydlig skillnad på uppträdande, Cupido går ofta in bland växterna och söker mat och står även delvis bland växterna på natten. Orangehead går aldrig in bland växterna.
                            /Maths

Kommentar

• c90368
                              Användare
                              • September 2007
                              • 890

Total fisksoppa

För ovanlighets skull så skickar jag upp en två minuters film utan några klipp!

Den visar fisksoppan som uppstår när jag matar med räkor

/Maths

Kommentar

• StefanL
                                Användare
                                • August 2002
                                • 10784

Vilket härligt akvarium du har att avnjuta! Varenda art är ju intressant och snygg...

Kommentar

Arbetssätt...