If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Skall du inte behålla någon diskus som kamrat till Jordätarna?
Jag har varit sugen på att prova den kombinationen.
Har för övrigt lyckas att plocka ut min VF hona full med yngel!!
Skall se om jag flytta till baka henne utan yngel. Hon är "fena" på att fånga in dem i munnen så fort jag kommer fram till yngelkaret.
Mina funderingar just nu är att köpa åtta stycken ungfiskar av Biotodoma cupido.
Vad tror ni om det?
Jag är säker på att det går utmärkt. Har haft 8 st cupido i min 375 utan problem. De bör inte gå med några andra ciklider som dominerar över dem, men apisto funkar. Borde också att ha dem tillsammans med schackisar eller de mindre laetacarorna.
De bör få något grönfoder, gillar vattenbyten och inredning med rötter.
Mvh Niklas
Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.
Ja har Biotodoma o ja gillar dom skarpt. Även Geophagus Tapajos i samma bytta o det funkar kanon. Jordätare har kanonbeteende ja om man räknar bort Brasiliensis förstås.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
många kar med få fiskar i? låter trevligt och vettigt och mycket jobb...
själv har jag av familjepolitiska skäl bara ett enda kar på snart 375 liter. då är problemet nästan tvärtom, hur många fiskar och arter får jag in i karet så att det fortfarande är vettigt. just nu ska jag bara ha 8 g pindaré. i värsta fall kan jag tänka mig gå ner till 6. några coridoras måste också vara med, i nuläget är det 12 incolicana. 2 ancistrus och en 3 cm yngel som jag upptäckte häromdagen. en enda ancistrus av en annan art som följde med 375 liter karet. skulle va kul att veta vilka ancistrus jag egentligen har. en panaque den med röda ögon, än så länge ett par regnbågsciklider multispinosa. de tänkte jag dock bli av med så småningom för att helhjärtat satsa på pindaré och coridoras samt möjligtvis nån liten trevlig ciklid till, gärna någon som utmärkt klarar sig som ett par. just det, jag glömde mina 5 praktbotior i mellansize. men först ska de flyttat in i det nya karet innan jag rumsterar om i artlistan. så ha lite förståelse för oss som bara kan satsa på ett enda kar.
Ja har Biotodoma o ja gillar dom skarpt. Även Geophagus Tapajos i samma bytta o det funkar kanon. Jordätare har kanonbeteende ja om man räknar bort Brasiliensis förstås.
Sedan en månad har jag fyra Biotodoma cupido gåendes i ett 180 liters kar. Snubblade över dem i en affär och kunde inte motstå att köpa dem.
Idag har jag bokat sex hyfsat stora G. sp tapajos Orange Head för avhämtning på söndag
Så på lördag blir det att bygga om 540 karet till Jordätar layout. Blir en lite ovanlig layout som ser jättebra ut inne i mitt huvud
Kan notera att det är ganska exakt ett år sedan jag startade denna tråd, är man bara envis och ihärdig så går drömmarna i uppfyllelse förr eller senare
Kan notera att det är ganska exakt ett år sedan jag startade denna tråd, är man bara envis och ihärdig så går drömmarna i uppfyllelse förr eller senare
kul att läsa och respekt för din uthållighet samt lycka till med både layout och firrarna! foto, när du har kommit så långt?
Sant så sant, har provat det mesta inom akvarieväg (malawi,tanga, monsterfisk, sällskap, ca, sa) men det är helt klart SA med inriktning jordätare som är favoriten!
Det är ju så otroligt snygga & intressanta fiskar!
Kommentar