Fiskar vid ytan..brådskande

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas_alden
    Användare
    • February 2006
    • 73

Problemet med pumpen e att den ska va inuti min bakgrund..ja vill helst inte att den ska synas..vad kostar en stark o bra pump egentligen?

min tanke e att jag ska köpa ett starkt pumphuvud o en trycka ner löst filter vid insuget..behöver ju inte va i en behållare för det fungerar ju bakgrunden mer som
    Senast redigerad av Thomas_alden; 08 September 2008, 22:04.

Kommentar

• Rauken
      Användare
      • January 2007
      • 310

Ursprungligen postat av Thomas_alden
      Problemet med pumpen e att den ska va inuti min bakgrund..ja vill helst inte att den ska synas..vad kostar en stark o bra pump egentligen?

min tanke e att jag ska köpa ett starkt pumphuvud o en trycka ner löst filter vid insuget..behöver ju inte va i en behållare för det fungerar ju bakgrunden mer som
      Använder själv AquaClear pumphuvud bakom bakgrunden (2*1400 l/h) och tycker dom funkar jättebra. Kostar ca. 450:- stycket. Fördelen med 2 pumpar tycker jag är att man skyddar sig lite vid ett ev. haveri.
      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

Kommentar

• Thomas_alden
        Användare
        • February 2006
        • 73

Ursprungligen postat av Rauken
        Använder själv AquaClear pumphuvud bakom bakgrunden (2*1400 l/h) och tycker dom funkar jättebra. Kostar ca. 450:- stycket. Fördelen med 2 pumpar tycker jag är att man skyddar sig lite vid ett ev. haveri.
        Det låter ju som en jättebra idé...jag har kollat lite på dessa pumpar och kan få tag i en 3700 l/h..ska ja hellre ha den eller ska ja satsa på 2 mindre som du..blir ju inte samma drag (2x 1400=2800 l/h jmf. 3700 l/h) eller får två mindre en förhöjande effekt kanske så att de blir ungefär samma effekt som en större? Jag inser ju så klart fördelen med två som du säger gällande haverit..men kan de va så att styrkan på den större ger ett mer tillfredställande resultat än de två små?

Kommentar

Arbetssätt...