Här är några filmer som visar cikliderna i sin naturliga miljö som jag tyckte var fantastiska att titta på.
Filmer ifrån Malawi sjön.
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Ja det var riktigt fina och grymma filmer!Tropheus moorii longola sunspots
Tropheus moorii kasanga red rainbow
Tropheus sp. Black Kiriza
Tropheus moorii murago tanzania
Tropheus brichardi katongaKommentar
-
Kommentar
-
kanonsnyggt se den film där i malawisjön i afrika där sugen jag det..375 LITER Malawi arter..
74 Liter Malawi yngel...Kommentar
-
[QUOTE=Mattias777;744259]Här är några filmer som visar cikliderna i sin naturliga miljö som jag tyckte var fantastiska att titta på.
Fantastiska filmer är bara förnamnet. Kul! / AndersMvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Häftiga filmer!
Minnet från vår resa kommer tillbaka när man ser filmerna och suget efter mer fisk ökar .MVH/
LaRuKommentar
-
Kommentar
-
Vi var nere hos Mr. Grant för 2½ år sedan, julen 2005 och dök vid Chiofu Camp, Gome Rocks och vid Mbenji. Fångad en hel del fisk vid Mbenji.
Snorklade ett par gånger, med riktiga kallsupar till följd(glömde bort att jag bara hade snorkel, så jag gav mig efter fiskar ner på djupet)MVH/
LaRuKommentar
-
Vi var nere hos Mr. Grant för 2½ år sedan, julen 2005 och dök vid Chiofu Camp, Gome Rocks och vid Mbenji. Fångad en hel del fisk vid Mbenji.
Snorklade ett par gånger, med riktiga kallsupar till följd(glömde bort att jag bara hade snorkel, så jag gav mig efter fiskar ner på djupet)
Vad häftigt. Hur var han som person Stuardgrant? Såg du, ni nån ovanlig, snygg malawi? Såg du Protomelas virgatus från Gome när du dök där? Har några sådana på uppgång och dom är ju inte helt vanliga som jag förstår det.
Tog du med VF fisken hem till Sverige?
Vilka arter lyckades du fånga?Kommentar
-
Kommentar
-
De här filmerna var riktigt bra också!
Lake Tanganyika Part 1
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Lake Tanganyika Part 2
Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
Lake Tanganyika Part 3
Lake Tanganyika Part 4
Trevlig berättarröst...- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
-
De här filmerna var riktigt bra också!
Lake Tanganyika Part 1
Lake Tanganyika Part 2
Lake Tanganyika Part 3
Lake Tanganyika Part 4
Trevlig berättarröst...Kommentar
-
Hittade ett erbjudande på nätet. Man får två nr av Illustrerad vetenskap fär 40 kr och då bjuder dom på hela DVD serien Planet earth =). Där inngår även delen sötvatten som berättar om Malawi, Tanyaika m.m. Man förbinder sig bara till 2 nr sen kan man upphöra med premunationen när som hellst. Det nappade jag på iallafall =).Kommentar
-
Det låter som ett kanonerbjudande... var det på illustrerad vetenskaps hemsida?
Det är en fantastisk serie... skulle dock vilja ha den i HD (blueray). Fast jag har ju ingen sådan spelare, så DVD boxen skulle inte vara dumt heller...- 720 liter med Malawi.
Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333
Lägg till ciklid.org på iGoogle!Kommentar
Kommentar