1:an ser ut som en korsning mellan saulosi och afra cobue, 2:an ser ut som en blandning av hongi och tropheops. Mitt tips försök komma över en ungdjursgrupp från någon lokal odlare som du sedan drar upp. Blir oftast billigt och så brukar du få fisk av bra kvalite.
Vad är detta för fiskar?
Kollaps
X
-
-
Apropå korsningar i djurvärlden så såg jag en bild nyligen på en tiger som hade parat sig med ett Lejon i fångenskap. Den var välldigt snygg och man kallade den Liger. Detta är inget skämt. Såg ut som båda djuren ihopbakat till ett.Kommentar
-
instämmer... när det finns så många fina andra...I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...Kommentar
-
Ja, ni som har Malawi ser väl dessa skillnader på en gång? Jag tycker bara det är så synd att handlarna säljer en art som sedan visar sej att inte vara den arten iaf. eller i värsta fall, som här då att det troligtvis är en korsning.Kommentar
-
Min gissning är att den som är helt blå är en ganska så förväxt Pseudotropheus sp."perspicax orange cap"
Den andra kan möjligen vara en Metriaclima sp. "zebra patricki" Dock saknar patrickin svart på ryggfenan.. Kan ju vara en korsning eller så finns det någon liknande population.. Det bör dock vara Metriaclima någonting..Mycket svårt att säga.. Sök runt på malawi sidor och kolla på alla Metriaclima/Maylandia så bör du nog kunna hitta den snart.. Kan också vara en Metriaclima sp.zebra yellow tail...Två hanar är det iallafall helt klart..Kommentar
Kommentar