Vinglig ställning
Kollaps
X
-
-
Det funkar åtminstone för mig att klämma ihop profilerna, detta i ställningar med 3x222 kar. Och är man orolig för att åldringen skulle försvinna kan man bara stoppa in profilerna i ugnen i 200°C i 4.5 timmar. Det som händer vid åldring är legeringsämnena kristalliseras.Kommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Därimot kan jag tänka mig att man förstör oxidskiktet på eloxeringen om man bucklar dem lite. Men skulle åldringen försvinna skulle ju aluminiumet haverera av tyngden(Oåldrat aluminum är ungefär ligga hårt som kola).
Tillverkningstoleranserna på alu-profiler är inte överdrivet höga heller. Men det är klart har man otur och får en profil med bakändesfel och klämmer på kommer den ju gå sönder. Men du kan ju likaväl få en sådan profil i en ställning där du inte märker detta förens ställningen havererar av andra anledningar. För normalt sett testas inte fyrkantsrör för bakändesfel.Kommentar
-
Varför inte limma ihop plastkorsen med aluminiumrören med epoxylim ? Du får ju iofs aldrig isär bänken igen, men den lär ju knappast bli vinglig om vi säger så...
Mvh/JanneDen som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...Kommentar
-
Jag köpte 12 nya knutar för drygt 300Kr (med metallkärna) och nu sitter de som satan. Man får banka rätt bra för att få i dem. Har inte byggt klart än men det verkar bli suuperstabilt.Kommentar
-
Om du inte ill byta knutarn så ta isär och limma med pl400 men du kan aldrig mer få isär ställningen.
RogerKommentar
Kommentar