Ciklidbladet 3/2008

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • September 2002
    • 5394

Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    14 dagar är väl inte dåligt, eftersom vi bägge ju vet , att det finns en sälart som tar hand om sin avkomma i 4 dagar= diar den och sedan försvinner mamman.
    Hälsn Nils
    Och all deras avkomma blir hulliganer =)
    http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• nils42
      Användare
      • January 2003
      • 931

Ursprungligen postat av deelay
      Och all deras avkomma blir hulliganer =)
      Hej!
      Nej, inte enligt WWF. Gå gärna in på deras hemsida ( sälen heter klappmytsen ) , eller ännu hellre ( om du inte är medlem ) finns medlemsskap kvar på wwfeko@wwf.se.
      Hälsn Nils

Kommentar

• spilurum
        Användare
        • September 2008
        • 8

Läst kompisens ciklidblad. Jättebra!

Kommentar

• Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

Ursprungligen postat av spilurum
          Läst kompisens ciklidblad. Jättebra!
          vafalls???? har du inget eget???
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

Kommentar

• spilurum
            Användare
            • September 2008
            • 8

nej

Kommentar

• Byttorp
              Användare
              • November 2003
              • 1585

Jag kan väl även meddela att jag i går gjorde ett extra utskick så att alla ni som betalat efter det att CB3 utskicket gjordes inte behöver vänta tills CB 4 kommer utan får 1,2 och 3 under nästa vecka.

Tänkvärt är också att alla som blir medlem under resten av året dessutom bidrar med 50 kronor av sin medlemsavgift som NCS skänker till Stuart Grant Fonden....bara en sån sak....
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

Kommentar

• LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

Kan man tänka sig få en CB 3 ja oxå. Min lyser med sin frånvaro.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Cutekid
                  Användare
                  • January 2003
                  • 3368

Saknar också min tidning!
                  Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• Byttorp
                    Användare
                    • November 2003
                    • 1585

Ursprungligen postat av Cutekid
                    Saknar också min tidning!
                    Ja för dom som betalt för sent så hjälper ju ingen postgång i världen....och det var därför som jag skrev att jag gjort ett extra utskick bara för ER skull, egentligen borde ni ju väntat tills CB 4

Jag har däremot fått en del tidningar i retur så ni som fått cb 1 och 2 tidigare iår men som saknar nr 3 kan ju höra av sig så att jag får era nya adresser (detta gäller tex Mikael Lundin - Jönköping, Rikard Persson - Norrköping, Bo Pettersson - Haninge)
                    Ordförande GCG

Kommentar

• jinnarparen
                      • April 2002
                      • 2670

Ursprungligen postat av deelay
                      Fast det var inte vad Nils42 pratade om, han drog paralleller mellan substratruvare och yngevårdande ciklider gentemot munruvare som i bästa fall vaktar sina yngel i 14 dagar vilket säkert inte ger speciellt mycket prägling eller uppfostran.

Att sortera bort svaga djur måste man gör oavsett man skakar en munruvare eller låter henne spotta själv.

Lyft gärna detta till en ny/egen tråd så vi kan fortsätta debatten.
                      Läser man ordentligt så jämförs det mellan prinsessor som föds upp tillsammans med föräldrarna och de som fötts upp utan föräldrarnas närvaro.

Jag ser inget i inlägget som hänvisar till skillnader mellan munruvare och substratlekare. Du får gärna peka ut det.

Men det är möjligt att nils menar substratlekare när han åsyftar "riktiga" ciklider, jag tolkar det dock inte på det viset.
                      Hur jag tolkar det framgår av mitt föregående svar.
                      Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

Hej!
                        En " riktig " ciklid för mig, är en fisk, som också beteendemässigt " uppför " sig som sina vilda systrar/ bröder ( eller som jag tror uppföra sig ). Detta oavsett varifrån fisken kommer eller vad arten heter eller hur de fortplantar sig.
                        Möjligtvis var jag lite för kortfattad i mitt tidigare inlägg.
                        Hälsn Nils

Kommentar

Arbetssätt...