Snett akvarium...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johag86

Snett akvarium...

Hej!

Jag har ett 375 tanganyikakar med några lätta kolstenar och sand, och snäckskal. Jag har grävande multifasciatusar däri just nu.

Grejen är att ställningen hamnade lite snett, och ena sidan av karet är vattennivån 4 mm högre än andra. Är detta något som måste åtgärdas? jag har inte heller någon frigolitskiva, men det skall väl bara spela roll om man har tyngre stenar?

Johannes
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

Antar att det är ett alu kar du har? låter så iaf "ställningen hamnade snett"

Är viktigt att skjutstera ställningen i våg lutar det åt ett håll är det inte lika farligt som om att benen i mitten är högre för då kommer karet knäckas på mitten. Frågan är ju hur benen i mitten står om det nu vart konstigt i en ände.

Vad du ska göra är att ställa in det i lugn och ro och noga.

Om det är alu kar så finns det tillverkare av kar som inte ger någon garanti om nått skulle hända om du har skiva eller frigolit imellan..

Har du tunga stenar kör du frigoliten i karet, på utsidan har den inte så stor nytta. Jag själv klipper till lämplig storlek frigolit om ja ska ha en sten i karet sen limmar ja biten på stenen o sen kan ja sätta den vart jag vill, gillar inte o se frigolit grävas fram över allt.. För det mesta använder jag moduler då behöver man ingen frigolit alls.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188

Kommentar

• johag86

Hej! Tack för svar!

Jag vaggade ställningen när jag ställt in den, den var helt stabil, så jag tror bara den är sned, inte ojämn.

J

Kommentar

Arbetssätt...