diskus kar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tom.Nordbeck
    Användare
    • June 2007
    • 133

tacktack kul att höra

de som la ägg första gången har nu lagt en ny romkaka och ett annat par förbereder för lek

funderar på att försöka dra upp en kul i ett eget kar. de kanske skulle vara lättare för dom att behålla äggen då (om det inte är de själv som käkar äggen)
    Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

Kommentar

• Anders i Askim
      NCS Medlem
      • February 2008
      • 1032

Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
      tacktack kul att höra

de som la ägg första gången har nu lagt en ny romkaka och ett annat par förbereder för lek

funderar på att försöka dra upp en kul i ett eget kar. de kanske skulle vara lättare för dom att behålla äggen då (om det inte är de själv som käkar äggen)
      Det kan vara så att paret äter romen pga av stress.
      Detta är ett beteende som inte är ovanligt. Att då säga att paret inte funkar är fel. Man måste ge sitt lekpar de bästa möjligheter för att lyckas.
      Vidare är det inte ovanligt att de 2-4 första lekarna blir uppätna.
      Märker du att lekarna kommer för tätt dvs 1 gång/vecka måste du passa dig. Det tar nämligen mkt energi från honan för att producera ägg så det händer att man leker ihäl sin fisk i ren okunskap. Men med din kanon kondition på fiskarna så är det bara att köra. Lycka till /Anders
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

• Tom.Nordbeck
        Användare
        • June 2007
        • 133

okej.. hm mina 2 stora honor har lekt nu sammanlagt 4gånger på ca 2-3veckor med 3olika hanar..

men jag behöver alltså inte oroa mig ? kul att du tycker om dom
        Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

Kommentar

Arbetssätt...