diskus kar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tom.Nordbeck
    Användare
    • June 2007
    • 133

okej.. de lekte igen för några dagar sen höll äggen i ca 3dagar innan de var borta
    Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

Kommentar

• Gäst

Hej!

hej!
      Tom kolla pH/Ann-Mari

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Kollade in din Zoon Tom och såg att du har mycket fina fiskar. Härliga Discus som jag verkligen gillar...roligt att se!

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
          Ni som gillar diskus gå in på www.bollmoraakvarieklubb.org och gå in på forumet sök länken"Biotop"så får ni se ett otroligt fint diskusakvarium/Ann-Mari

Kommentar

• Tom.Nordbeck
            Användare
            • June 2007
            • 133

tack stefan dom är väldigt trevliga. har ni något tips på hur man ska bära sig åt för att få lek på dem ? eller är det bara att vänta och se ?

Kommentar

• Gäst

Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Ni som gillar diskus gå in på www.bollmoraakvarieklubb.org och gå in på forumet sök länken"Biotop"så får ni se ett otroligt fint diskusakvarium/Ann-Mari
              Det går inte gå in på forumet om du inte är medlem, men du som hänger här så mycket kunde gott bli medlem och posta lite bilder. Istället för att alltid hänvisa till andra sidor, där man ska leta rätt på dina bilder

Kommentar

• LN
                Användare
                • December 2004
                • 4744

Snyggt akvarium Tom. Gillar skarpt kar med blå bakgrund, fisken kommer verkligen till sin rätt då.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                  Krille J-som inte blir jag medlem i ciklid.se bara för och lägga upp bilder,/Ann-Mari

Kommentar

• joe
                    Användare
                    • June 2006
                    • 1451

Hej!
                    Krille J-som inte blir jag medlem i ciklid.se bara för och lägga upp bilder,/Ann-Mari
                    Nä - det kan jga också förstå...men kanske vore det inte för mycket begärt att bli medlem som en solidarisk gest eftersom du uppenbarligen gillar det som skrivs och vill vara med? Bara en tanke, man kan ju läsa/skriva i forumet ändå, men...
                    MVH - joe

Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

Kommentar

• c90368
                      Användare
                      • September 2007
                      • 890

Hej!
                      Priset för en prenumeration på Ciklidbladet är väldigt lågt om man jämför med andra tidningar. Att man dessutom som bonus blir medlem och får posta bilder är ju bara för mycket
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                        Just nu känns det bra och vara med i landets coolaste klubb Bollis samt Ndss (Nordiska diskusällskapet)Får se nästa år kanske/Ann-Mari

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
                          tack stefan dom är väldigt trevliga. har ni något tips på hur man ska bära sig åt för att få lek på dem ? eller är det bara att vänta och se ?
                          Nu är inte jag den mest erfarne discushållare, men enligt vad jag själv vet av egna erfarenheter så är Discus lite av typen att de själva bestämmer när det är dags..dvs de vill komma in i rätt känsla och "hitta" sin partner innan de leker av sig. Det finns säkert en hel del odlare här som kan ge dig ett bättre och fylligare svar än jag men jag talar bara om det lilla jag vet om att hålla Discus.

Som med de allra flesta fiskar så gäller det att ge dom rätt förutsättningar så leker dom.

Kommentar

• Tom.Nordbeck
                            Användare
                            • June 2007
                            • 133

okej.. nu har 2diskusar lekt på en rot
                            ( första diskusleken för mig)

men det är en sak som inte verkar vara helt rätt det är att alla diskusarna andas rätt häftigt.. i karet är det ca 60tetror, 8 scalarer och en del malar (plus diskusarna då) kan det vara överbefolkat ?

mina svärdsplantor blev mosade av malar och nu är bladen gul/bruna och håller på att förmultna kan det vara en anledning till den kraftiga andningen?

den minsta diskusen har ganska utåtstående gälar och de ser ganska grötiga ut .. kan det vara en sjukdom ?

tar tacksamt emot svar!

Kommentar

• cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • April 2002
                              • 3111

nu är jag ingen diskusexpert på något vid men det låter ju som nån sjukdom, så kolla du upp det med nån som kan, diskusar får ju gälparasiter rätt ofta så det är ju inte omöjligt...tror man kör sterazin på det.....

kontrollera om malarna tål medicinen om du kör i sånt för jag tror att en del mediciner funkar dåligt för malar
                              Mvh
                              Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• Tom.Nordbeck
                                Användare
                                • June 2007
                                • 133

okej.. ska kolla upp det tack för tipset

Kommentar

Arbetssätt...