Ojjjj det var skillnad i pris.... nästan 1/3del för en 300 grammare.
nls online
Kollaps
X
-
-
som sagt frakten betalar jag inte,eftersom jag får hem den via bekanta...
o sen bor jag i luleå,så england känns nästan lika lokalt som landskrona éller va d nu va...
mvh DanneKommentar
-
Det är skillnad på att vara grossist och privatperson. Privatpersoner behöver inga tillstånd för att importera foder från annat EU-land (säger jag utan att veta säkert). Att grossisten fått betala för intyg och tillstånd tror jag säkert, men att den kostnaden skulle motsvara det betydligt högre svenska priset tror jag inte.
Engelsmännen som säljer 300g för 147:- håller säkert inte på med ideell verksamhet även om man kan tro detKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Nej det är klart, där har du nog en poäng Tony. Vad den högre kostnaden i Sverige består av i minsta detalj har vi ÅF ingen större koll på, utan får vackert rätta oss efter de riktlinjer som importören dragit upp för sin verksamhet. Engelsmännen sysslar säkerligen inte med ideell verksamhet de heller, för deras låga priser kan jag inte heller svara tyvärr, annat än att jag är förvånad, minst sagtKommentar
-
Kommentar
-
Håller i princip med om detta, men till rimliga gränser. Detsamma tycker jag gäller köp över internet. Finns varan hemma så betalar jag gärna lite till, men om det skiljer mer än 20-30% så köper jag över nätet...När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
i Kanade så finns ju även där en säljare och Åf som folk i Kanada sen köper av.
Jag antar att du inte köper direkt av tillverkaren eller vad säger du Patrik?Senast redigerad av Falköping Andreas; 14 August 2008, 21:49.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag håller med om detta. och efter sett vad NLS kostar i kanada så fattar jag inte varför det skall behöva kosta 2-3ggr så mkt i sverige för samma vara. Han som importerar NLS till sverige och som säljer till er ÅF måste i sin tur köpa från ett extremt dyrt ställe
i Kanade så finns ju även där en säljare och Åf som folk i Kanada sen köper av.
Jag antar att du inte köper direkt av tillverkaren eller vad säger du Patrik?Patrick ErikssonKommentar
-
Är det så att de stora hinkarna som det talas om inte finns att tillgå i Sverige? Jag hade tänkt prova cichlid formula. Då får man väl beställa från USA via Ebay kanske, är det någon som provat. Hittade en som säljer och skickar till Sverige.
Har tullen fixat NLS-hundar ? Eller kan det funka tror ni?Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
Kommentar