Tips på kompisar i Ancistrus kar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cichlidaholic
    Användare
    • June 2005
    • 1103

Tips på kompisar i Ancistrus kar

Har ett 250L kar 80x45x65 alltså stor botten yta och ganska grunt. Monterat en Aquaterra Amazon tree bakgrund + stallt i lite rötter och stenar , ska i med några växter med. Nu går där bara Ancistrus 5+4 som leker i sina kokosgrottor så det är fullt med mindre ancistrus överallt i karet. Jag har funderat på ett större antal kardinaltetror som livar upp lite eller stör dessa bara malarna? Finns det någon annan rolig art kanske som känns biotop riktig och som inte rör mal yngel.
    4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar

Min Hemsida
    Här får man inte sätta ut sin egna hemsida

På min Zoon
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
    Har ett 250L kar 80x45x65 alltså stor botten yta och ganska grunt. Monterat en Aquaterra Amazon tree bakgrund + stallt i lite rötter och stenar , ska i med några växter med. Nu går där bara Ancistrus 5+4 som leker i sina kokosgrottor så det är fullt med mindre ancistrus överallt i karet. Jag har funderat på ett större antal kardinaltetror som livar upp lite eller stör dessa bara malarna? Finns det någon annan rolig art kanske som känns biotop riktig och som inte rör mal yngel.
    kör du droppfilter i det karet?
    540 mbuna + 54L yngel

Kommentar

• c90368
      Användare
      • September 2007
      • 890

Ursprungligen postat av Akvarieprofilen
      Någon Nannostomus är aldrig fel, de har små munnar så de tar inga yngel, inte av Ancistrus storlek i alla fall.

Carnegiella i ytan borde fungera, lite tråkiga eftersom de är nattaktiva, enligt mitt tycke alltså.

Finns säkert en handfull till som skulle fungera, men dessa är vad man skulle kunna utrycka som "idiot säkra".

Personligen skulle jag sätta in några Apistogramma, möjligen att några yngel följer med, men istället kanske du får Ap yngel

Se bara till att du har några Ap grottor som de stora malarna inte kan komma in i.
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

Kommentar

Arbetssätt...