Har ett 250L kar 80x45x65 alltså stor botten yta och ganska grunt. Monterat en Aquaterra Amazon tree bakgrund + stallt i lite rötter och stenar , ska i med några växter med. Nu går där bara Ancistrus 5+4 som leker i sina kokosgrottor så det är fullt med mindre ancistrus överallt i karet. Jag har funderat på ett större antal kardinaltetror som livar upp lite eller stör dessa bara malarna? Finns det någon annan rolig art kanske som känns biotop riktig och som inte rör mal yngel.
Tips på kompisar i Ancistrus kar
Kollaps
X
-
Tips på kompisar i Ancistrus kar
4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Taggar: Ingen -
Har ett 250L kar 80x45x65 alltså stor botten yta och ganska grunt. Monterat en Aquaterra Amazon tree bakgrund + stallt i lite rötter och stenar , ska i med några växter med. Nu går där bara Ancistrus 5+4 som leker i sina kokosgrottor så det är fullt med mindre ancistrus överallt i karet. Jag har funderat på ett större antal kardinaltetror som livar upp lite eller stör dessa bara malarna? Finns det någon annan rolig art kanske som känns biotop riktig och som inte rör mal yngel.540 mbuna + 54L yngel -
Har ett 250L kar 80x45x65 alltså stor botten yta och ganska grunt. Monterat en Aquaterra Amazon tree bakgrund + stallt i lite rötter och stenar , ska i med några växter med. Nu går där bara Ancistrus 5+4 som leker i sina kokosgrottor så det är fullt med mindre ancistrus överallt i karet. Jag har funderat på ett större antal kardinaltetror som livar upp lite eller stör dessa bara malarna? Finns det någon annan rolig art kanske som känns biotop riktig och som inte rör mal yngel.
Carnegiella i ytan borde fungera, lite tråkiga eftersom de är nattaktiva, enligt mitt tycke alltså.
Finns säkert en handfull till som skulle fungera, men dessa är vad man skulle kunna utrycka som "idiot säkra".
Personligen skulle jag sätta in några Apistogramma, möjligen att några yngel följer med, men istället kanske du får Ap yngel
Se bara till att du har några Ap grottor som de stora malarna inte kan komma in i.Kommentar
Kommentar