Hemligaste fodret!
Kollaps
X
-
-
Själv föredrar jag generellt sett naturformerna - färgning med foder eller urvalsodling är OK för min del så länge som inte "naturfärgerna" förändras.
Skulle jag ha diskus så skulle jag välja en naturform före de snygga avelsformerna som finns.
Skulla jag ha Labidochromis hongi så skulle jag helt klart välja de naturfärgade före de "röda" som finns i handeln idag även om de senare säkert är färggrannare.
Dock, detta är enbart min smak och om andra tycker något annat är snyggare så skall man självklart har det.
Vill någon ha papegojciklider, knallröda hongis eller Marlboro Red diskus så är väl det helt OK - vi har alla olika smak.Kommentar
-
De har i huvudsak fått sin färg genom urvalsodling - INTE genom "färgdopning".Kommentar
-
Jag tog hem prover på alla deras ciklid foder för ca 1,5 år sedan. Det fungerade väldigt bra, fiskarna tyckte om fodret. Jag provade det på båda Malawi och Troffar, har bara gott att säga opm det fodret, efter att ha provat det ca 6 månader.
Går även att beställa direkt ifrån dom. Och dom är väldigt trevliga att ha att göra med.
Då hade dom ingen återförsäljare i Sverige.
/RobbanKommentar
-
Kommentar
-
Observera mina herrar. Här snackar vi hemligt foder och inte "hemlig" urvalsodling!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
Jag tog hem prover på alla deras ciklid foder för ca 1,5 år sedan. Det fungerade väldigt bra, fiskarna tyckte om fodret. Jag provade det på båda Malawi och Troffar, har bara gott att säga opm det fodret, efter att ha provat det ca 6 månader.
Går även att beställa direkt ifrån dom. Och dom är väldigt trevliga att ha att göra med.
Då hade dom ingen återförsäljare i Sverige.
/RobbanTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Måste erkänna att jag utöver spirulina och cyclop-eeze hemfallit åt färgdoping även i en annan form: Jag håller groluxrör över mina Pemba, och ett Marine Blue över mina nigripinnis och ventralis. Aja baja!
(Ursäkta Wilhelm, det här glider OT, men det finns ju en anknytning tillbaka till foder i sinnet hela tiden.)mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Måste erkänna att jag utöver spirulina och cyclop-eeze hemfallit åt färgdoping även i en annan form: Jag håller groluxrör över mina Pemba, och ett Marine Blue över mina nigripinnis och ventralis. Aja baja!
(Ursäkta Wilhelm, det här glider OT, men det finns ju en anknytning tillbaka till foder i sinnet hela tiden.)
Men gör det egenligen så mycket, bara man försöker komma tillbaka till ämnet igen,JanneKommentar
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar