varför ä så många så otrevliga här för?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • December 2007
    • 517

    varför ä så många så otrevliga här för?

    Helt sanslöst forum här... läser man trådar är det ett gäng som är jätteotrevliga hela tiden... har man inget vettigt att säga kan man behålla det för sig själv tycker jag. Forum är väl till för erfarenhetsutbyte osv... inte pajkastning. Håller till på andra forum som inte har med fisk att göra, där finns inte det beteendet överhuvudtaget... så antingen är det mkt knepiga folk som håller ciklider, eller annars har alla dom hittat hit...
    540 mbuna + 54L yngel
  • Thor
    Användare
    • January 2007
    • 106

    #2
    =) hehe
    här finns många knäppgökar men oxå många normala
    men det är upp till var och en att ta reda på vilka som är vad
    i vissa trådar så ser man dom som ofta säger ku ku

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • November 2006
      • 1493

      #3
      Om du blandar igridienserna högmod, mindervärdeskomplex och okunskap så får du grunden för dessa personligheter som det finns en hel del av här.

      Vad det beror på att det finns så många här har jag ingen aning om. Det har hänt att folk som köpt fisk av mig har sagt typ: Jag skulle gärna vara medlem i NCS men folk är så otrevliga där så jag vill inte vara med. Jag undrade själv när jag var ny om det här var nån akvarie sekt för vissa verkade så skumma.

      Många vill klättra på status stegen och slickar uppåt och sparkar neråt.


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • January 2005
        • 3788

        #4
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Om du blandar igridienserna högmod, mindervärdeskomplex och okunskap så får du grunden för dessa personligheter som det finns en hel del av här.

        Vad det beror på att det finns så många här har jag ingen aning om. Det har hänt att folk som köpt fisk av mig har sagt typ: Jag skulle gärna vara medlem i NCS men folk är så otrevliga där så jag vill inte vara med. Jag undrade själv när jag var ny om det här var nån akvarie sekt för vissa verkade så skumma.

        Många vill klättra på status stegen och slickar uppåt och sparkar neråt.
        Jag har iofs inte hängt så mycket på forumet den senaste tiden, men jag känner inte igen det här. Visst kan vissa skriva lite märkliga inlägg ibland, men man får ju komma ihåg att saker som skrivs kanske inte menas riktigt så som dom uppfattas. Jag tror att många har svårt att förstå att när man inte står ansikte mot ansikte så är ironi och skillnad mellan skämt och allvar svårt att förstå.

        Men jag kanske har missat ngt?

        Är ju dock ganska lätt att ignorera inlägg som inte hör till trådens ämne och vara glad att den här sidan finns. Jag har fått otroligt mycket hjälp och lärt mig grymt mycket nya saker av alla som skriver på den här sidan.

        Tack för det!

        Kommentar

        • slarvid
          Användare
          • December 2007
          • 517

          #5
          jo... det är väl inte svårt att ignorera puckon, men ändå... är det oki att skriva vad man vill?? om man undrar nått eller så vill man ju ha svar, inte dryga kommentarer om annat... då är det väl bättre man flyttar til något annat argumentations eller politiskt forum????
          540 mbuna + 54L yngel

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • April 2002
            • 5028

            #6
            Ursprungligen postat av slarvid
            jo... det är väl inte svårt att ignorera puckon, men ändå... är det oki att skriva vad man vill?? om man undrar nått eller så vill man ju ha svar, inte dryga kommentarer om annat... då är det väl bättre man flyttar til något annat argumentations eller politiskt forum????
            Hmm
            att kalla folk för puckon
            är ett ganska nedsättande
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • slarvid
              Användare
              • December 2007
              • 517

              #7
              ja.. det kanske det är, men det är ju inget utpekande eller personligt till nån. Vet inte vad man ska säga om folk som utan anledning blir dryga o dumma sig... Hur reagerar man i korvkioskkön kl 03 en lördag o det kommer nån o börjar dryga sig utan anledning när man själv bara är trevlig????
              540 mbuna + 54L yngel

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

                #8
                Ursprungligen postat av slarvid
                Helt sanslöst forum här... läser man trådar är det ett gäng som är jätteotrevliga hela tiden... har man inget vettigt att säga kan man behålla det för sig själv tycker jag. Forum är väl till för erfarenhetsutbyte osv... inte pajkastning. Håller till på andra forum som inte har med fisk att göra, där finns inte det beteendet överhuvudtaget... så antingen är det mkt knepiga folk som håller ciklider, eller annars har alla dom hittat hit...
                måste säga att ciklid.se är överlag fyllt av trevligt folk och känner inte igen mej i din beskrivning, sen kan inlägg tolkas på olika sätt och man kanske inte ska överdriva det negativa som nog ofta är skrivet med glimten i ögat
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • December 2004
                  • 4744

                  #9
                  Jag tycker att det upp till var o en om man vill ta till sig negativiter (kul ord).

                  Jag vart lite på ett trädgårdsforum och där kastade dom paj så att det stod härliga till.

                  Men ja får nog hålla med specmats, jag känner inte heller att vårt ciklidforum är särsklit hårt eller strävt.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • April 2002
                    • 5028

                    #10
                    Ursprungligen postat av slarvid
                    Helt sanslöst forum här... läser man trådar är det ett gäng som är jätteotrevliga hela tiden... har man inget vettigt att säga kan man behålla det för sig själv tycker jag. Forum är väl till för erfarenhetsutbyte osv... inte pajkastning. Håller till på andra forum som inte har med fisk att göra, där finns inte det beteendet överhuvudtaget... så antingen är det mkt knepiga folk som håller ciklider, eller annars har alla dom hittat hit...
                    Vad är du besviken på
                    är det tråden med T5 bel från Ikea ?
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Rauken
                      Användare
                      • January 2007
                      • 310

                      #11
                      Ursprungligen postat av LN
                      Jag tycker att det upp till var o en om man vill ta till sig negativiter (kul ord).

                      Jag vart lite på ett trädgårdsforum och där kastade dom paj så att det stod härliga till.

                      Men ja får nog hålla med specmats, jag känner inte heller att vårt ciklidforum är särsklit hårt eller strävt.
                      Va det äppelpaj kanske
                      Håller också med om att det i stort sett är bra tongångar. Sen finns det ett fåtal som verkar ha som sysselsättning att skapa diskutioner och tjafs, men dom är ganska få... Men håller med om att dom ibland märks desto mer. Men håller med tidigare inlägg om att det i så fall bara är att ignorera. Dom som söker tjafs vill ju i egel inget annat än att få uppmärksamhet, och om detta uteblir gör nog pajkastningen det också...

                      Men jag kan hålla med om att det ibland sägs lite för mycket, men det är nog snarare effekten av att man inte behöver se personen i ögonen utan kan gömma sig bakom datorn... Är också lätt att ibland när man blir så tar man i mer än nödvändigt. Man skulle nog behöva ett 5-minutersfilter så man fick chansen att ångra "grodor"...
                      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

                      Kommentar

                      • Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

                        #12
                        Ursprungligen postat av Erik Österlund
                        Jag har iofs inte hängt så mycket på forumet den senaste tiden, men jag känner inte igen det här. Visst kan vissa skriva lite märkliga inlägg ibland, men man får ju komma ihåg att saker som skrivs kanske inte menas riktigt så som dom uppfattas. Jag tror att många har svårt att förstå att när man inte står ansikte mot ansikte så är ironi och skillnad mellan skämt och allvar svårt att förstå.

                        Men jag kanske har missat ngt?

                        Är ju dock ganska lätt att ignorera inlägg som inte hör till trådens ämne och vara glad att den här sidan finns. Jag har fått otroligt mycket hjälp och lärt mig grymt mycket nya saker av alla som skriver på den här sidan.

                        Tack för det!
                        Ja du har nog rätt, det är lätt o missförstå varandra när man skriver och jag har också fått mycket hjälp o glädje härifrån. Det possitiva väger tyngre som tur är.


                        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          Det har varit betydligare hårdare ton på forumet än vad det är idag (tro mig, jag vet). Det här är också ett forum där det är mycket svårt att alltid göra "rätt" efter regelboken när det gäller hållning av akvariefiskar. Ofta så är det olika vägar man vandrat för att uppnå resultat..en del tror på det..en del dissar det.

                          Tror inte på att det finns någon "stege" här på forumet att klättra på utan jag tror mer på att folk är så övertygade om sin erfarenhet och kunskap att man ibland har svårt att ta till sig andras råd och förslag...särskilt om det har provats av någon som misslyckats.

                          Sedan håller jag absolut med om att det är oerhört svårt att bli förstådd på rätt sätt på ett forum. Det här med "glimten i ögat" missas ofta och folk (inklusive mig själv) kan lätt missförstå.

                          Forumet är som samhället i stort..olika sociala klyftor..olika personligheter..folk som är besserwissrar..folk som gärna knäpper någon på näsan vid tillfällen osv. Jobba på en större arbetsplats och du ser exakt dessa ingredienser vart du än må vara. Skillnaden där är att du ser den du pratar med och det finns mindre risk för missförstånd.
                          Senast redigerad av StefanL; 07 August 2008, 22:41.

                          Kommentar

                          • cf.akvarielagret
                            Användare
                            • April 2002
                            • 5028

                            #14
                            Tycker att forumet fungerar bra
                            är man snäll, nybörjare eller gör trevliga inlägg får man i stort sett bara trevliga svar.
                            men spelar man på trådar typ jag har rätt eller kallar folk typ puckon får man svar därefter
                            jag är Ateist
                            men Gud talade till mig
                            Gud är stor
                            jag frågade hur stor ? inget svar
                            han kanske behövde låna toaletten

                            Kommentar

                            • slarvid
                              Användare
                              • December 2007
                              • 517

                              #15
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Vad är du besviken på
                              är det tråden med T5 bel från Ikea ?
                              haha... nä fan!!!... bara lite överlag... har erfarenheter av att det brukar va roligare stämning på såna här forum bara...
                              540 mbuna + 54L yngel

                              Kommentar

                              Arbetssätt...