Personligen tycker jag doppvärmare är riktigt läskiga saker och skulle önska jag klarade mig utan, vilket jag har gjort största delen av mitt akvaristiska liv Men alla akvarium är ju inte lika så för några år sedan var det dags att skaffa en, slutade givetvis med katastrof. Värmaren hängde sig och man möttes ond bråd död när man kom hem från jobbet en dag. Märket på denna vet jag inte då jag fick den av mamma som ville vara snäll (en begagnad hon hittat på jobbet), tror inte jag haft mage att berätta att den höll någon vecka innan katastrofen var ett faktum. Även om de flesta fiskarna hade strykt med så var ju tvungen att ha en doppvärmare så det fick bli en Tetra denna gången, helt enkelt för det var vad som såldes där jag brukar handla. När jag flyttade till ny lägenhet så började jag få en del strömavbrott efter ett tag och tänkte inte mer på det, var ju en hel del som stod på på undervåningen. Men en dag så gick "proppen" hela tiden och jag lyckades tillslut lokalisera till akvariet och doppvärmaren, den hade gått av på mitten?!?! Misstänker att det kommit kondens i värmaren och att det var det som ställde till det men hur den kan gå av på det sättet fattar jag inte riktigt.
//NJ
//NJ
Kommentar